Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Weerkunde?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Weerkunde?

Als waarnemer ben je aangewezen op het weer. Is dit forum 'de aarde' niet een leuke plek om eens iets over wolkjes, windjes en druppels te leren?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Jah gaaf altijd ook groote intresse gehad in de Meteorologie. Het is een lastig onderwerp met veel natuurkunde er in.

Alvast wat leuke intressante links. op de site van het KNMI is aardig veel informatie over weersverschijnselen te vinden en ook het hoe en het waarom er achter.

Ook op de scholieren/studenten site Natuurkunde.nl is best wel wat leuks over meteorologie te vinden.

Een engelse site met korte uitleg van verschillende Natuurkundige verschijnselen dus ook Metorologische verschijnselen is HyperPhysics de site gaat soms wel heel erg technisch overkomen.

Als laatste toch even de mega databank NASA aankaarten. Klop daar maar eens een paar leuke zoekwoorden in en je vind er informatie over. De verschillende laboratoria van de NASA maken regelmatig een soort van verslagen van onderzoeken en bevindingen en die plaatsen ze op het web. Een machige db aan informatie.
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Super idee, Nop! Naast astronomie is weerkunde mijn grootste passie, net als natuurrampen. Dit topic leent zich uitstekent hiervoor!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

ja precies!! ik vind het ook super!! in de zenit lees ik ook altijd standaard de meteologie! vind het geweldig!.

Commentaar

Hebben we meteorologische kennis in huis? Ik ben een echte newbie!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Uhm ken wel een spreekwoord.
            Na regen komt zonneschijn!

Maar heb het idee dat die is bedacht door de mensen die tijdens de moesson periode in India zijn geweest ofzo, want het houdt hier nooit meer op
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Hmmm.... Misschien is het een leuk idee om een overzicht te maken van de soorten wolken enzo? Ik wil me daar wel eens over buigen. Ik zal eens kijken of er nog meer dingen zijn die leuk zijn. Iemand tips?

Commentaar

Zoiets als:

http://ww2010.atmos.uiuc.edu/(Gh)/guides/mtr/cld/cldtyp/home.rxml ?

Hm, ik krijg de link niet goed, ook niet als ik html gebruik. Nou ja, copy-past 'm in de adresbalk van je browser.
                The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Jaaaa vindt het ook een leuk idee om zoiets te doen....b.v. een foto te plaatsen van een wolk met de benaming daar bij en wat gegevens daar over. Hou zelf ook erg van de meteorlogie, en wil graag nog een keer tornado jagen in Amerika
                  "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Nou dan zal ik maar starten met de eerste wolk, met een van mijn favoriete formaties.

Uitstulpingen aan de onderzijde van een Cumulonimbuswolk. Duidt op grote onstabiliteit in de atmosfeer, met kans op windstoten.

Commentaar

o ja ze worden mamuntus genoemd

Commentaar

Nou, ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen met een slotje erop. Ik wilde dus zelf beginnen met foto's de naam en een korte beschrijving. Dan een slotje op het topic, zodat het schoon blijft. Als er dan iemand anders iets heeft (bijvoorbeeld soorten neerslag) dan wordt dat erbij geplaatst.

EDIT: Misschien iemand die zich wil buigen over natuurverschijnselen (regenboog, kleuren van de lucht etc) of iets anders? Wel graag een zo volledig mogelijk overzicht.

Commentaar

Die wolken heb ik nou echt nog nooit gezien ariev hihi

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                            Wow, die zijn inderdaad pachtig. Heel indrukwekkend. Zijn dit soort wolken erg zeldzaam?
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Is dat geen fake of ligt het aan mij?

Commentaar

Werken...
                              X