Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Weer voorspelling

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Weer voorspelling

Iemand hier nog goede tips voor Nederland/Vlaanderen voor spelling voor wolken? Ben aan het kijken naar clear outside en telescopius, maar die spreken elkaar soms tegen...

Hallo qless,

Neem eens een kijkje in het Weerkunde forum. Er is daar een sticky onderwerp hierover en ook het onderwerp van Peter van Valen bevat veel nuttige info.

Groetjes, Wouter
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Dit gebruik ik. Voor 7 timer moet je de locatie aanpassen:Han

Commentaar

(Ik vond dit wel een geschikt topic om de vraag in te stellen)

Bij Meteoblue staat onder 'seeing' "Arc.sec". Dat betekent boog seconden. Maar wat betekent dit nou feitelijk. Wat je met het blote oog nog kunt scheiden onder deze weersomstandigheden? Dus hoe lager hoe beter?

Al is dit ook wel weer wat vreemd, want ik zie soms "Arc.sec" = 2.50 en dan zijn beide Indexen mooi groen. Dat is dan tegenstrijdig of niet?

Commentaar

Ik zag deze nog niet bij het vastgezette weertopic staan ,heb hem er nog even bij gezet.
          http://www.meteociel.fr/modeles/harm...ode=38&map=500

Werkt meestal heel goed. Afgelopen vrijdag voorspelde deze al op donderdag dat het om zeven uur in Noordwijk helder zou worden, en dat klopte precies!
          Takahashi Mewlon 210, Altair Astro 152 refractor

Commentaar

Werken...
          X