Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

IJsbloemen op een autoportier

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

IJsbloemen op een autoportier

Vanmorgen was ik in Hengelo waar het 's winters vaak harder vriest dan in Utrecht. Nu vele huizen dubbel glas hebben en goed ge´soleerd zijn, zie je eigenlijk nooit meer ijsbloemen in huis. Op een autoportier waren ze echter wel te zien.
    Voeg bestanden toe
    Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Mooie foto. Mijn hele observatorium, randen van het beeldscherm, wanden, dakplaten zaten vanacht onder de ijsbloemen. De laagste temperatuur was -5.2 Celsius (Drenthe)

Commentaar

Mijn autoruiten (zijkant) werden langzaamaan versierd met groeiende bloemen na het verwijderen van mijn afdek-laken. Heel erg leuk om te zien.

Wat me opviel in de file: verschillende auto's met ijsbloemen op de zijkant.

PS: het was niet in Hengelo
      Skywatcher Flextube 10" / Orion Skyscanner 100mm / Docter Optic Nobilem 8 x 56
      Oculairs van 6 tot 25mm en Shorty Barlow 2x

Commentaar

IJsbloemen zien groeien, dat lijkt me een bijzonder gezicht! Ik vraag me af hoe snel dat gaat.

Commentaar

Ik was aan het rijden dus ik heb helaas niet met mijn neus op de kristalletjes kunnen ziten maar het werden er steeds meer.
          Totdat uiteindelijk dan toch de binnentemperatuur begon op te lopen.

Een oud, koud Ford Fiestaatje zonder airco heeft zo toch nog zijn leuke kanten

Commentaar

Ik had ze vanmorgen wel op mijn dak, niet op de ramen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: A7D79865-9605-4FED-A62F-54D27D653273.jpeg views: 102 grootte: 2,61 MB id: 1406472Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: A7D79865-9605-4FED-A62F-54D27D653273.jpeg views: 81 grootte: 2,61 MB id: 1406473
            Sterren kijken in de stad | Meade LXD75 6" Newton | Bosma 150/1800 Rumak | Orion Skyscanner 100 mm tabletop | Bresser AR102s Refraktor

Commentaar

Vanmorgen geen ijsbloemen maar ijsveren op de veluxen...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 3224966D-EE73-4329-BE14-CBFFA96396E0.jpeg views: 43 grootte: 115,1 KB id: 1407261

Commentaar

Bijzondere 'veren', en sfeervol met de kerk erachter.

Commentaar

Werken...
                X