Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik zoek een ster.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik zoek een ster.

Ik zoek een ster die aan de volgende criteria voldoet

Mag <6
    Afstand: ca 2007 lichtjaar en 12 lichtmaanden.
    Te zien vanaf het noordelijk halfrond, in de avond of vroege nacht.

Wie kan me helpen?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Tsja, wat moet je nu weer met zo'n vraag?????

Wat dacht je van Deneb: uit Guide8:

Data inferred from the Hipparcos catalog:

Distance: 990 ± 560 parsecs (3200 ± 1800 light-years)
    Luminosity: 260000 ± 290000 times that of the sun
    Absolute magnitude: -8.7 ± 1.2

Deneb ligt waarschijnlijk wat verder, maar 2008 lichtjaar zit nog in de foutmarge, hij is helder genoeg en met Oudjaarsavond prima geplaatst.

Groeten,
    Guus

Commentaar

Zo! Dat is makkelijk & snel. Dank guus!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Vertel je gewoon niet wat je gaat doen??

Ik ben zooo nieuwsgierig Norbert!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Voor mijn kerstverhaaltje. Lekker suf dus.

Commentaar

Had ik kunnen weten als ik op zat te letten...

Je hebt ook die site met je geboorte ster, kan je een willekeurige datum invullen en die geeft je dan een ster die met jou ´´tegelijkertijd´´ is geboren. Weet alleen niet meer welke site dat was..
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Je hebt ook die site met je geboorte ster, kan je een willekeurige datum invullen en die geeft je dan een ster die met jou ´´tegelijkertijd´´ is geboren. Weet alleen niet meer welke site dat was..
              Aangezien de meeste sterren vele miljoenen/miljarden jaren oud zijn, vraag ik me af voor wie die site bedoeld is?

Waarschijnlijk bedoel je "waarvan het licht op het moment van je geboorte is vertrokken".
              Maar hoe verder je terug gaat in de tijd, en in Norbert zijn geval de geboorte van het Kerstkind zo'n 2.000 jaar geleden, is de onnauwkeurigheid nog steeds enorm, dus 100% zeker ben je er toch niet van.

Wordt het verhaal nog op Astroforum gepubliceerd?

Groeten,
              Guus

Commentaar

Misschien, het wordt denk ik orale geschiedschrijving (inkoppertje voor Roels nieuwe onderschrift )

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein
                  Aangezien de meeste sterren vele miljoenen/miljarden jaren oud zijn, vraag ik me af voor wie die site bedoeld is?
                  Waarschijnlijk staat zo'n ster op een afstand zodat het licht dat nu aankomt, vertrok toen je werd geboren (binnen de foutmarge), kortom op jouw leeftijd lichtjaar. Maar ik wil Nop niet afvallen, dus waarschijnlijk heeft het ook iets oraals.
                  Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

GuusGilein schreef:
                    Waarschijnlijk staat zo'n ster op een afstand zodat het licht dat nu aankomt, vertrok toen je werd geboren (binnen de foutmarge), kortom op jouw leeftijd lichtjaar
                    Dat schreef ik ook al, lees mijn reactie op Patrick zijn berich maar eens goed door!

Commentaar

Werken...
                    X