Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe zal het zijn als mars bewoonbaar wordt.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe zal het zijn als mars bewoonbaar wordt.

Hier even een intersant stukje.

Ze willen in de verre toekomst mars weer bewoonbaar maken door diverse technieken b.v. door het smelten van de poolkap. Maar zouden jullie ook op mars willen wonen, of blijfven jullie dan op onze oude vertrouwde planeet Aarde.

Ik zelf zou wel naar mars gaan mocht mijn vriendin dat ook dan willen zoniet dan blijf ik. Lijkt me gaaf om als een van de eerste van de mensheid te wonen op Mars. Wat zul je dan een mooi zicht hebben om Jupiter te bestudere
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Dat lijkt me ook maar zou de atmosfeer niet weglekken door de zonnewind omdat de beschermende magnetosfeer daar lang niet zo sterk is als hier op onze planeet?
    Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
    Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Terraforming heet zoiets, en op mars ga je idd problemen krijgen om je atmosfeer te behouden.
      "I canna' change the laws of physics captain!"

Commentaar

Nee, ik zou niet op Mars willen wonen. Ik vraag me af waarom men Mars uberhaupt weer bewoonbaar zou willen maken. Nee, laat mij hier maar lekker op aarde blijven. Laten we eerst hier maar eens leren hoe we met elkaar en de natuur moeten omspringen, voor we dat op een andere plaats ook gaan doen.
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

mee eens! ik zou ook niet naar mars willen, we kunnen het hier nieteens! ken je nagaan!

Commentaar

Ik zou er veel voor over hebben om daar eens een kijkje te gaan nemen. Of mijn vriendin t er nu mee eens is of niet...Gewoon eens met je eigen ogen daar rond kijken is toch super? In het geval van mars als een soort van tweede aarde daar geloof ik niet zo in. Best mogelijk dat er over 200 jaar miljoenen mensen wonen maar het zal zeker geen vervanger van de aarde worden. Ben niet zo'n doemdenker
            "I canna' change the laws of physics captain!"

Commentaar

Ik snap mensen wel. Ze willen steeds iets nieuws, nieuwe dingen ontdekken en nieuwe dingen doen.

Maar toch lijkt het me gewoon geen verstandig idee om Mars bewoonbaar te maken. Wat komt er na Mars? Ik denk dat alles wat wij doen een impact heeft op de omgeving en het lijkt me doodsimpel geen goed plan om naar Mars te gaan. (wat niet wegneemt dat ik het ook wel een keertje gezien zou willen hebben).

Als we het dan toch per sé willen, maak er dan een vakantieoord van, maar ga niet kloten met de atmosfeer e.d.

Commentaar

Nee, ik zou niet op Mars willen wonen.

We weten nog niet alles over onze eigen planeet en voordat we andere planeten gaan vervuilen moeten we dat zooitje mensen die de wereld terroriseren eerst is opruimen! :steenworp:

Commentaar

idd, wij zijn nog niet zelfstandig genoeg om ons te kunnen redden op deze planeet. triest maar waar. :hmmmmm:
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Ik vraag me af hoe ze dit klaar willen spelen. Ze hebben wel mooie plannetjes op papier staan, maar zou het binnen aanzienlijke tijd écht haalbaar zijn? Denk eens aan al het geld dat het gaat kosten, en laten we eerlijk zijn, geld speelt wel degelijk een rol.

Daarnaast zullen er vast en zeker ongelukken gaan gebeuren, waardoor het vertrouwen in de ruimtevaartorganisaties en het vertrouwen om Mars leefbaar te maken de grond in geboord zullen worden. NASA kan nu al niet eens fatsoenlijk een shuttle lanceren, laat staan dat ze zoiets groots als Mars willen gaan aanpakken.

Commentaar

Ik verwacht eigenlijk eerder dat ze de maan bewoonbaar gaan maken, wat gebouwtjes erop dat atmostfeer aanmaakt en behoudt. Ff water en leven ernatoe brengen, paar jaartjes wachten en je hebt Aarde II.

Commentaar

Ik denk dat Mars veel meer potentie heeft om een leefbare planeet te worden. Op de eerste plaats is er al een atmosfeer aanwezig en is het dus, in verhouding, niet zo moeilijk om de atmosfeer dikker te maken en de samenstelling te wijzigen. op de maan is er geen atmosfeer, en het lijkt mij heel wat moeilijker om een atmosfeer te creeeren, dan om er een te wijzigen.

Daarbij is er al water op Mars en niet op de maan. Wat denk je dat het kost om water naar de maan te brengen? Lijkt me geen kwestie van een paar flesjes vullen en opsturen.

Ik kan tal van redenen bedenken waarom Mars en niet de maan.

Commentaar

Op Mars wonen? hoe eentonig, de aarde is tenminste gevarieerd, tenminste, gevarieerder dan de aarde. Ik denk dat ik er heel snel depri wordt, maar toch als iemand nu zegt "je mag nu instappen naar Mars" dan doe ik dat meteen. Ongeacht of er een retourvlucht is of niet.

Commentaar

Mars word en kan niet bewoonbaar gemaakt worden.......er was vroeger leven op Mars en wie weet nu nog misschien.

En Paul, ik denk niet dat Mars echt eentoning is hoor, dit komt omdat er meestal eentoninge plaatjes worden getoont....maar daarom hoeft het nog niet eentoning te zijn he.

Commentaar

Philip, er is tot dusver nooit bewezen dat er leven op Mars is (geweest).

Toch vind ik het onverantwoord als men toch naar Mars wil gaan met deze plannen. Stel dat er nu leven is, dan schoppen we dat totaal in de war. Stel dat er een paar miljoen jaar geleden buitenaardsen de aarde kwamen koloniseren. Dan waren wij er (in ieder geval in deze hoedanigheid) nooit geweest.

Commentaar

Werken...
                              X