Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Toch geen water op Mars?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Toch geen water op Mars?

Na al die ophef vorig jaar over de ontdekking dat er waarschijnlijk water zou zijn op Mars, is daar nu onduidelijkheid over ontstaan. De wetenschappers van de Mars Reconnaissance Orbiter denken dat de geulen op Mars niet ontstaan zijn door stromend water, maar door aardverschuivingen.

Lees hier meer:
    Onduidelijkheid over water op Mars (NE) of Water, water, not everywhere? (EN)
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Het blijft toch iets fascinerends die vraag of er wel of geen water is op Mars.
    Zodra de eerste marssonde PLONS doet weten we het echt zeker
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Ik vind toch dat men altijd nogal vrij snel is met conclusies te trekken. Die geulen kunnen inderdaad door zoveel meer ontstaan zijn dan door water. Een grote hoeveelheid water zie ik in Mars nog niet aanwezig te zijn, althans niet visueel. Ergens vind ik het wel jammer dat men zo'n nieuws naar buiten brengt zonder er echt duidelijkheid over te hebben. Niet alles hoeft op feiten gebasseerd te zijn voor mij hoor, dromen maakt het leven leuk, maar dit soort zaken zijn toch altijd gokken, tot er inderdaad een marssonde plons doet zoals hierboven gezegd

P.S.: Was er een lange tijd ook niet het gerucht dat er een marssonde was (ben even de naam kwijt) die constant afgestoft werd door iets / iemand. Ik vond dat men hier toe erg vaag en geheimzinnig over deed terwijl de oplossing inderdaad voor de hand lag. De sonde was een bepaalde krater aan het bestuderen, dus het leek me logisch dat het winden / valwinden waren die het stof eraf blaasden. Hoe verklaar je dan natuurlijk dat de capaciteit van de sonde weer is toegenomen? Achja leuke hobby toch?
      Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Commentaar

Werken...
      X