Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Tijd is oneindig

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ruindeonline: toon je these eens aan middels berekeningen.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
      Dat verschil is verwaarloosbaar. Bovendien, de ME ligt niet op de evenaar zoals jij suggereert in jouw plaatje. Daarnaast kan men dit experiment herhalen op de Mont Blanc en andere hoge bergen en dan zie je dat er een evenredigheid is met de hoogte boven de aarde en niet met de snelheid.
      Inderdaad, de Mount Everest licht niet op de evenaar, maar het verschil zit hem in de klok op zeeniveasu of de klok hoog op een berg. Ik vermoed dat een klok op de noordpool weer tager loopt dan een klok op zeeniveau op de evenaar. Ik kan daar echter geen gegevens over vinden, als ik het geld had zou ik dat graag onderzoeken.

Commentaar

Ruindeonline: toon je these eens aan middels berekeningen.
        Wat wil je dat ik bereken?

Lees anders eens een stukje hier: http://www.volkskrantblog.nl/bericht/132265

Commentaar

Ik wil dat je aantoont dat de snelheid waarmee de klok loopt afhankelijk is van de snelheid van de klok en niet van de sterkte van het gravitatieveld.
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik wil dat je aantoont dat de snelheid waarmee de klok loopt afhankelijk is van de snelheid van de klok en niet van de sterkte van het gravitatieveld.
            Dat is toch eigenlijk al bewezen, "bewegende klokken lopen trager".
            Dat komt rechtstreeks uit de relativiteitdstoerie, of beter gezegd.. de relativiteitshtheorie tracht te verklaren hoe dat komt.

1 gegeven hebben we, en dat is dat klokken die bewegen een andere snelheid hebben dan andere klokken die bewegen. We doen nu steeds alsof er een klok in ruststand bestaat, en dat is natuurlijk niet zo. Ook de aarde beweegt, dus een klok in "rust" bestaat niet.

Ik kasn natuurlijk meetgegens nemen van satelieten die rond de aarde draaien, en wat blijkt dan. Een stationaire satelliet heeft snellere seconde's dan een waarnemer op de grond. Dagelijks moeten de klokken in sate;lieten worden teruggesteld omdat deze continue voor gaan lopen.

Daarintegen zijn er ook klokken van satelieten die continue achter gaan lopen, dit zijn saletieten die tegen de draairichting van de aarde indraaien.

Kortom.. wat doet de gravitatie er eigenlijk toe. Het is de bewegingssnelheid van de klok die het verschil maakt.

Commentaar

Nee Rudeonline, ik wil dat je dit aantoont middels formules en dat dit effect puur komt door de grootte van de beweging. Ik durf namelijk nu al te beweren dat jouw bewering niet klopt. Het gaat erom dat je een effect probeert aan te tonen bij zeer lage snelheid waarvoor de verschillen met Newtoniaanse mechanica zeer gering zijn. Ik beweer nu al op voorhand dat de effecten door zwaartekracht groter zullen zijn. Dus kom op met je berekening.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Dan moet je dit maar eens goed lezen..

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/134101

En vertel mij dan hoe men in de tweelingparadox waarbij 1 waarnemer 10 jaar ouder wordt terwijl de ander slechts een seconde ouder wordt, hoe het kan dat de waarnemer die 1sec ouder is geworden MEER dan 300.000km kan hebben afgelegd.

Commentaar

Nee Rudeonline, nu ben je bewust bezig geen antwoord op mijn vraag te geven.
                  Dit is geen undersign.

Commentaar

Nee Rudeonline, nu ben je bewust bezig geen antwoord op mijn vraag te geven.
                    Ik zou niet weten hoe zo een formule eruit zou moeten zien, ik heb maar 2 gegevens, en dat is een afstand en een tijd.

Ik heb 1 klok op zeeniveau en een klok op 8km hoogte.

De klok op zeeniveau weegt exact 1kg en de klok op 8km hoogte weegt dat ook. Het gewicht doet dus niet ter zake.

Nu merk ik wel dat de klok op zeeniveau trager gaat dan de klok op 8km hoogte. Wat wil je dat ik uitreken, en met welke gegevens?

Commentaar

Ik wil dat jij de tijddillitatie uitrekent die door de toegenomen snelheid zou moeten plaatsvinden door de toegenomen snelheid en dat vergelijkt met de experimentele waarde.
                      Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik wil dat jij de tijddillitatie uitrekent die door de toegenomen snelheid zou moeten plaatsvinden door de toegenomen snelheid en dat vergelijkt met de experimentele waarde.
                        Zonder rekening te houden met de bewegingsrichting van de aarde rond de zon zou je deze berekening krijgen..

1 klok op zeeniveau legt af in 24 uur.

Omtrek aarde op zeeniveau is 40.000km ( diameter is dan 12738km) = 40.000/24uur = 1666.6 km/u

[b]De klok op zeeniveau ging met 1666.6 km /u rond de aarde.[b]

24u x 1666.6km/u is 40.000km.

De klok op de mount everest ( 8km hoogte) ging in 24 uur rond de aarde maar legt daarbij, 12738km + 8km ( hoogte M.E.) = 12746km x 3.14 = 40022.44 km.

In vergelijking met de klok op zeeniveau heeft de klok in 24uur, 22.44km meer afgelegd en ging dus iets sneller.

22.44km / 1666.6km/sec= 0.01 sec verschil. De klok op de M.E. zal na 24uur 0.01sec voorlopen t.o.v. de klok op zeeniveau.

Commentaar

Dank je, zou je dit nu ook willen vergelijken met de literatuurwaarden?
                          Dit is geen undersign.

Commentaar

Dank je, zou je dit nu ook willen vergelijken met de literatuurwaarden?
                            Die heb ik niet, en als ik die wel had was mijn berekening waarschijnlijk iets anders uitgevallen. In mijn berekening heb ik geen rekening gehouden met de snelheid van de aarde door het heelal. Om een exacte bepaling/berekening te maken heb ik veel meer gegevens nodig.

Ik wil weten hoe de kokken op de Noord- en Zuid pool zich verhouden tot elkaar.

Ik wil weten hoe een klok op de evenaar zich t.o.v. die klokken verhoud.

Ik wil exact weten hoe groot de afstand is die de klok op zeeniveau maakt in 24 uur.

Ik wil exact weten hoe groot de afstand is die de klok op de M.E maakt in zijn eigen 24 uur.

Ik wil dat beide klokken gedurende hun hele periode continue een snelheid meten van licht precies c moet zijn.

Als ik die gegevens heb, dan kan ik het je exact vertellen.

Commentaar

Dan ga je maar sparen voor een paar atoomklokken (zijn trouwens niet zo duur meer tegenwoordig) en ga je ergens anders je vernieuwde solipsistische theorie ophangen.
                              Dit is geen undersign.

Commentaar

Yigal, zo'n reactie is niet nodig. We kunnen hier een normale discussie voeren.
                                Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                                http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                                X