Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe het heelal is ontstaan: jouw theorie!

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe het heelal is ontstaan: jouw theorie!

Hoe denk jij dat het heelal is ontstaan?

Door God? Door de oerknal? Misschien door een combinatie van twee?

Ik sta zelf achter de oerknal, maar de belangrijkste vraag is: wat heeft de oerknal veroorzaakt? Wat was ervoor? Misschien wel een soort Goddelijke kracht. Ik ontken ook niet dat er geen God is, want het is best mogelijk als je naar de complexiteit van bepaalde zaken kijkt.

Desondanks berust mijn geloof op de oerknal en de evolutietheorie.

Maar ik ben benieuwd wat jij vindt!

Allereerst even dit: graag geen uitgebreide discussies over het al dan niet bestaan van een god. Dit is in het verleden uitgemondt tot heftige discussies en er zal dan ook streng op gemodereerd worden (zie ook de forumregels).

Ikzelf geloof helemaal niet in het bestaan van een god en/of goddelijke krachten, ondanks dat ik wel katholiek ben opgevoed. Op dit moment ga ik er vanuit dat ons heelal is ontstaan door een oerknal. Waarom die heeft plaatsgevonden dat weet niemand precies, maar het is wel een uitdaging daarover na te denken.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Precies, een uitdaging. Wat is jouw mening daarover? Je weet het natuurlijk niet precies, maar je zult vast wel een idee hebben.

Commentaar

Momenteel kan ik me goed vinden in de snaartheorie. Zie ook het artikel dat in dit subforum staat. Ik denk dat het mogelijk kan zijn dat botsende branen een oerknal veroorzaakt hebben. Hoe die branen dan weer zijn ontstaan blijft de vraag, maar het zou het ontstaan van ons heelal en onze oerknal kunnen verklaren. Natuurlijk zou ik willen weten hoe het precies is gegaan en waar die branen dan vandaan zouden zijn gekomen, maar helaas zijn dat vragen die voorlopig niet beantwoord kunnen worden.
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik denk dat wij mensen teveel in 'tijd' denken. Wat als er buiten het heelal geen tijd is en dat tijd een dimensie is dat ons heelal toevallig heeft gekregen. Dan zijn deze branen, waar jij het over hebt, er misschien altijd wel geweest.

Commentaar

Werken...
          X