Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Panspermia

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Panspermia

Op 11 oktober werd dit artikel gepost:

http://www.astrostart.nl/index.php?suba ... tart_from=

Naar aan leiding van dit artikel het volgende: Voor iedereen die geÔnterseerd is in dit onderwerp. De volgende site bevat volop informatie over dit onderwerp en Panspermia !..

http://www.astrochem.org/PANHS.html

http://www.panspermia.org

Ik kan allen zeggen dat het bevestigd wat ik allang als een feit zie....er is leven in overvloed.....je moet het alleen weten te vinden.

Trouwens nog een van de bouwstenen voor mogelijk leven en dat overal aanwezig is, zijn aminos=zuren.......een cel bestaat uit proteinen, proteinen bestaan uit hun beurt weer uit amino....

Dus stel u nu even voor dat er planeten zijn die miljoenen of miljarden jaren ouder zijn dan onze eigen aarde.....hoeft daar toch echt geen plaatje bij te plaatsen he 8)

Commentaar

Nog even over dat panspermia he - het is bewezen dat de bouwstenen voor het leven mogelijk vanuit de ruimte hier terecht kwamen, maar hoe zit het met het leven zelf? Is dat wel hier ontstaan? Of is het leven op Mars ontstaan en toen met meteorieten hierheen gereist? Of andersom: hier ontstaan en toen op Mars terecht gekomen? Of op Europa? Is het mogelijk dat als er leven is op Mars en Europa, dat leven tot dezelfde stamboom als die hier op aarde behoort? En zouden levende cellen, in diepe hibernatie, weggestopt in meteorieten, naar een ander zonnestelsel kunnen reizen?
      This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Ik denk.....dat het meeste leven idd van elders komt...

Kijk.....wat is er op Mars allemaal al gevonden.....Er zijn scuplturen gevonden die veel weg hebben van ruinies zoals hier op aarde...er zijn fossile planten gevonden...bewijs dat er vroeger water was etc.....er is echt bewijs in overvloed dat er ooit leven is geweest op Mars...en dit komt niet van alleen maar de zus en zo sites maar evenzeer van NASA sites zelf.....je moet het alleen maar weten te vinde.

Daarom dat er ook op het internet word gespeculeert dat het leven hier op aarde wel eens van Mars afkomstig kan zijn...men zegd niet dat het zo is..het kan en daar begin ik me meer en meer in te vinden.

De huidige ************ sabiens (moderne mens) zou hier een 10 duziend jaar aps rond loopen.....daar voor enkele tien duizenden jaren wat anders en daar enekele 100 duzienden jaren gewoon beesten...aap mens...

Ik acht het dus echt perfect mogelijk dat we van Mars afkomstig zouden kunnen zijn........en ja......als ik jou zo wat volg, dan zou dus idd al het leven wel eens van de zelfde stamboom komen.

Commentaar

Hoho, er zijn geen fossiele planeten gevonden op Mars zover ik weet. En sculpturen/ruines? Mwoah, dat gaat me wat te ver. Dat wij van mars komen bedoel ik eigenlijk van: het leven op aarde in zijn geheel komt misschien wel van Mars. Maar ik geloof niet dat mars ooit intelligent leven gekent heeft.

Overigens zou door panspermia het leven vanaf de aarde naar mars kunnen reizen als er nu geen leven meer is. Als de zon dan rode reus wordt krijgt het gedoemde leven op aarde, een nieuwe kans op mars (al is het eencellig) en later kan het leven dan misschien naar de manen van Jupiter hoppen, de theoretische maximale grens van de habitable zone van het zonnestelsel.

Commentaar

Hoho, er zijn geen fossiele planeten gevonden op Mars zover ik weet. En sculpturen/ruines? Mwoah, dat gaat me wat te ver. Dat wij van mars komen bedoel ik eigenlijk van: het leven op aarde in zijn geheel komt misschien wel van Mars. Maar ik geloof niet dat mars ooit intelligent leven gekent heeft.
            HOHO de Kerstman is al in het land

Even rustig aan....ga eens zoeken naar de oude Mir plaatjes :applaus:
            En mits een beetje kennis van plant fosielen etc.....ga dan maar eens heel goed kijken naar de houdige rovers hun ruw materiaal...maar haast je want soms verdwijnt er al eens wat binnen het uur :hmmmmm:

Daarom dat ik zeg...je moet ze weten te vinden tot zelfs op de NASA sites

Wat leven betreft....ik heb eens gelezen dat men het zaad van het leven hadden gevonden hier op aarde in de ene of andere woestijn...was op een wetenschappellijke site hoor, geloof me maar....ik weet wel dat het een heel erg klien dingetje was dat je amper met het blote oog kon zien.

Ik weet niet goed wat men er mee bedoelde, maar ik ga er dus vanuit dat er als het waren zaden verspreid worden door het ene of andere bron ergens in het midden ven het universum...misschien ook wel er boven..

Al het leven begint trouwens met een zaad...dit gaande van planten, dieren, mensen......kweet niet goed wat ik er moet van vinden..

Commentaar

Ik weet wel wat jij bedoelt: de Face of Mars, iets wat leek op een of ander Egyptisch bouwwerk/ruine, als een soort van Sfinx. Het was een 'gebouw' dat sprekend leek op een menselijk gezicht. Later bleek dat het gezichtsbedrog was door schaduwwerking - precies dezelfde plek bleek later gewoon een berg te zijn, de vorm van het gezicht was verdwenen.

Dat tweede verhaal vind ik maar een raar verhaal. Zaad van het leven, vanuit het universum ???: Wat een onzin...

Tot slot is er ooit een mars-meteoriet gevonden hier op aarde met daarin een wormvormige structuur. het gefossiliseerde skelet van een of ander micro-organisme zeggen sommige, gewoon een kristel dat toevallig lijkt op een worm zeggen andere. Wat het nu precies is weet niemand.

Commentaar

Gisteren dit artikel gevonden over genen. Het gaat in het kort hierover primitieve zeewormen bezitten genen die niet veel verschillen van die van mensen !.. Dat wil zeggen dat het DNA dus de genen zo'n 600 miljoen jaar geleden, al ver ontwikkelt waren en niet zo veel verschillen met de genen van de moderne mens.

Ik denk dat dit een stap in de richting van panspermia inhoud. En dat het leven op aarde is ontstaan door Post biotische deeltjes !..

http://www.embl.org/aboutus/news/press/ ... nov05.html

Commentaar

Ik denk dat als een "exo-bioloog" dit hierboven leest ---------> :lol: ter plekke een rolberoerte krijgt van het lachen!
                  Maar serieus: het leven is hier vast in onze eigen oceanen ontstaan in de vorm van eencelligen. Als je een microbe in een comeet of asteroide transporteert richting aarde dan heeft het al een ENORM lange reis meegemaakt door het heelal met de nodige stralings therapie die je er gratis bij krijgt,dus dit lijkt mij iig onmogelijk,en zou dit beestje dit wel overleven dan krijgt deze ook nog eens een zeer warm onthaal tijdens het binnendringen van ons atmotfeer.
                  Kortom het leven is vast ontstaan hier vast op ons eigen planeetje ontstaan.

En dat het dna van een klein diertje uit de oceaan vrijwel het zelfde is als de menselijk dna is denk ik dan juist een bevestiging dat het leven is ontstaan in de zeeen en niet met behulp/afkomstig van het heelal

Amen
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Het is me nog altijd niet helemaal duidelijk welk probleem de panspermia-hypothese precies probeert op te lossen. Het biedt een alternatieve locatie (interstellaire / interplanetaire ruimte) voor het ontstaan van het leven, maar hoezo is de formatie van organische moleculen daar zoveel makkelijker dan op aarde, dan? Waarom zou panspermia plausibeler zijn dan het 'plaatselijk' ontstaan van organische materie of leven hier op onze planeet?
                    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                      Het is me nog altijd niet helemaal duidelijk welk probleem de panspermia-hypothese precies probeert op te lossen. Het biedt een alternatieve locatie (interstellaire / interplanetaire ruimte) voor het ontstaan van het leven, maar hoezo is de formatie van organische moleculen daar zoveel makkelijker dan op aarde, dan? Waarom zou panspermia plausibeler zijn dan het 'plaatselijk' ontstaan van organische materie of leven hier op onze planeet?
                      Het universum is zo groot. Het zal uiteindelijk zo groot blijken te zijn dat oneindigheid de beste omschrijving zal blijken. Ik denk ook dat het Universum op een aantal punten "to queer to grasp" voor de mensheid zal blijken te zijn. Juist omdat we deel uit maken van het universum !.. Leven op aarde is al zo ongeloofelijk ontwikkeld en ingewikkeld. Als je bv naar de Bacteriologische wereld kijkt hoe ver geevolutineerd deze is, en welk DNA veel van deze organismen bevatten. BV de totale massa aan BacteriŽn op onze aarde is veel groter, dan het gewicht aan mensen dieren en andere levende organismen die voor ons met het blote oog zichtbaar zijn.

Kortom onze plaats in het universum is onbeduidend !.. Ik denk dat we nog te weinig vam het universum en van het "leven" weten om dat enigzins bij benadering te kunnen begrijpen. Ik denk dat wij niet meer zijn dan opgeschoten BacteriŽn in een voor ons misschien wel ongrijpbaar Universum.

Lees dit bericht

http://www.panspermia.org/whatsnew.htm

Commentaar

En deze link is ook erg interessant

http://www.sars.no/research/technauPress.php

Commentaar

En dat het dna van een klein diertje uit de oceaan vrijwel het zelfde is als de menselijk dna is denk ik dan juist een bevestiging dat het leven is ontstaan in de zeeen en niet met behulp/afkomstig van het heelal

Amen
                          En niet uit..........alles wat zich op en in deze aarde--bol bevind komt van het universum......je hebt nu eenmaal een criatie nodig van een planeet, zon, universum etc........dus hoe je het ook draaid of keerd alles van op en in deze aarde komt zowie zo al van elders.......dus daaronder ook de mens hoe je het draaid of keerd.

Dus daarom ook dat idd microben of micro organismen wel eens aan de basis liggen van de huidige ************ Sapiens.......gezien deze op alle extreme plekken en plaatsen kunnen overleven of zich net massief gaan vermenigvuldigen als ze zich bedriegd of wat dan ook voelen.

Je moet maar 1 komeet of astroiden hebben met enkele extreme microben of wat dan ook der op of der in en leven zou je wel eens kunnen gaan hebben...in de zin van wat wij leven noemen trouwens.
                          De manier waarop dat leven zich verder ontwikkeld hangd helemaal van zijn biotoop af.....maar als je weet dat micro leven zich veel sneller aanpast dan de mens in zijn geheel....dit zegd genoeg.

Dit betekend dat het leven dus echt niet hier op deze aarde hoeft begonnen te zijn...het kan-kon wel eens anders vandaan gekomen zijn mee gebracht door de ene of andere komeet of astroiden inslag...of misschien zelfs gewone meteoren.

Overal in het Universum heb je alle indicaties op leven.......alle bestand delen zijn overal ruimschoots en voldoende aanwezig.......en welke opjecten hebben nu een baan al dan geen vaste baan rond een bepaalde zon-zonnestelsel.....idd kometen en astroiden.

Commentaar

Werken...
                          X