Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe groot (klein) zijn we nu eigenlijk??

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe groot (klein) zijn we nu eigenlijk??

Voor iedereen die niet helemaal weet hoe groot alles is...

http://www.rockyboy.org/News%20Pages/Re ... 20Size.htm
    ( update url )

wij zijn helemaal niets...

Gr. Marion.
    Mijn zoon wil een telescoop..

De link doet het niet...
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

het lijkt CQ is een indianensite ???!!!!

greetzzzzzzzzzzzzzzz Bor
      there is no darkside of the moon........really

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
        De link doet het niet...
        Nieuwe link: http://www.rockyboy.org/News%20Pages/Re ... 20Size.htm

Zeker veranderd..

Gr.Marion.

Commentaar

Leuke weergave van de planeten, sterren en hun afmetingen.

Ik had wel eens gehoord dat Antares enorm was, maar ZOOO groot???
          Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

gaaf man das echt ongeloofelijk hoe klein we eigenlijk wel niet zijn.
            is een leuk idee voor bijvals je een lezing over het heelal hebt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
              Leuke weergave van de planeten, sterren en hun afmetingen.

Ik had wel eens gehoord dat Antares enorm was, maar ZOOO groot???
              Ja en dat had ik al met Arcturus..
              Het is allemaal zo inmens...
              Ik vond dit ook een leuke weergave en wilde het met een ieder delen die nog geen idee had..

Gr. Marion.

Commentaar

Ik heb meer van dit soort vergelijkingen gezien. Ook van die filmpjes die helemaal in of uitzoomen tot het kleinste deeltje van een plant (er moeten hier en daar nog links op het forum staan). Je krijgt een heel goed idee hoe klein de dingen zijn die wij als reusachtig beschouwen.

Iemand vertellen hoe groot alles wel niet is maakt het lang niet zo duidelijk dan zulke afbeeldingen!
                Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Dit is misschien wel een goeie link...

http://www.youtube.com/watch?v=7NYRVsKAkFM
                  - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

En toen besefte je dat de mens maar heeeeeeeeeel erg klein en niets is.....

Commentaar

Grappig, als ik naar die schaalverschillen kijk denk ik wel eens: "Hoe kan zoiets miniems als een mens uberhaupt werken?". Net zoals wanneer je een miertje over de stoep ziet lopen.
                      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

tjeetje ik wordt er bijna stil van....wat goed zeg.......ik ga deze plaatjes gebruiken voor de les.....dit is tenminste iets wat de kids begrijpen, lekker visueel en goed opgebouwd!
                        bedankt voor de link!!
                        Polarex 75/1200 - Polarex 60/700
                        EQ6-pro
                        SPC900NC/00
                        Nikon;
                        D70 - F80 - F50
                        50mm/f1.8 - 105mm/f2.8 - 300mm/f4
                        18~70mm/f3.5~4.5 DX, 35~80mm/f4~5.6, 70~300mm/f4~5.6, 80~400mm/f4.5~5.6

Commentaar

Origineel geplaatst door Suuske747
                          tjeetje ik wordt er bijna stil van....wat goed zeg.......ik ga deze plaatjes gebruiken voor de les.....dit is tenminste iets wat de kids begrijpen, lekker visueel en goed opgebouwd!
                          bedankt voor de link!!
                          Ja, ik moet er ook steeds even naar kijken om weer te beseffen hoe het zit.
                          Weet niet welke leeftijd je lesgeeft, maar mijn zoontje van 6 begrijpt het nu tenminste.
                          Visueel inderdaad perfect!
                          Zeker gebruiken!!

Gr. Marion.

Commentaar

Effe mezelf citeren uit topic broeikas om typen te vermijden, maar wel toepasselijk omdat ik het weer dacht als ik deze foto's zag.
                            echt geweldig, het leuke is ook dat je moet scrollen en geleidelijk steeds meer onder de indruk geraakt!

Maar steeds blijf ik bij een theorie, dat het mss onze programmatie is?
                            of iets wat in werking gezet is bij het nakende eind van de aarde om data door te sturen...
                            we hebben gewoon totaal geeeen perspectief van wat hoe en wie we zijn.
                            maar wel denken dat we Het zijn, en zo geweldig en uniek..
                            wat maakt ons verschillend van mitochondria of witte of rode bloedlichaampjes of een virus als je de schaal doortrekt?
                            wat als heel onze evolutie die mss maar 40000 jaar bestaat een knipoog in universumtijd, uiteindelijk maar een heel simpel en oeroud proces is wat in werking wordt gezet éénmaal als de tijd en omstandigheden daar zijn?
                            Het omzetten van aardse materie naar andere apparaten en machines gewoon om ons doel te voltrekken... aangeboren nieuwsgierigheid en leergierheid.
                            we moeten die radiotelescopen ombouwen en gewoon heel de tijd de data die we hier verzamelen het heelal insturen Smile
                            Quelle horreur !
                            Requiem pour un twister.

Commentaar

@ Batchainpuller:
                              Dat is idd stof tot nadenken...Goeie tekst.
                              Helemaal gelijk over dat scrollen: Eerst realiseer je je dat de zon zo groot is, maar dan zie je Arcturus en daar kan je verstand al bijna niet meer bij...Vervolgens komt Antares in beeld en dan... Tja wat dan?
                              "Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get"

Commentaar

Werken...
                              X