Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Water op Aarde

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Water op Aarde

Mijn vader zei onlangs dat alle water op aarde afkomstig is van astroiden en kometen.

Ik zei tegen hem dat dat flauwekul was, want een astroide of komeet is t.o.v. de aarde maar heel klein, en heeft een massa van misschien maar een miljardste van de aarde.

Verder zei ik tegen hem dat in de vroege stadium van de aarde, toen de korst net begon te koelen door vulkanische activiteiten het water op aarde werd gevormd, en dat aarde, doordat de aardlagen conform hun gewicht naar de juiste plek schoven, het water naar boven perste.

Maar klopt dit ook wel? Waar komt al het water op aarde vandaan?

Philip
    Jupiter

Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 10:52 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Kijk he......als een planeet word gevormd dan is de materie een kneedbare massa....anders vorm je geen planeet...dus het gesteente was vloeibaar maar ook weer niet te.

Kijk he mensen....men werk bestaat uit metalen bewerken dus aub ik ken de werking en wat er gebeurd als ik een heet stuk gelast met 260 graden C even snel afkoeld.....steeds heb je stoom als een heet stuk in cantackt komt met de koude lucht.

Daarom dat ik de afkoeling van de aarde zweten noem en hierdoor het vele water aanwezig is gekomen,,,,,,,warm (denk zo een 4 tot 6000 graden) komt in contackt met de ruimte...is een - 150 C dacht ik.......daardoor onstaat er stoom af damp...hoe je het ook wilt.
    Daarom dat het zweten of afkoelen van de aarde er voor gezorgd heeft dat we zoveel water nu aanwezig hebben....niets meer niets minder....ik heb het dan niet over de organishe en chemishe procsessen.

-------------------------------------------------------------------------------------

Kijk eens naar exoplaneten hier in het zelfde gedeelte...er zijn mensen die het niet helemaal met me eens zijn maar het vele water kwam niet door kometen maar door de afkoeling van de aarde....ik noem dat zweten....let op dit neemt niet weg dat kometen ook al eens op aarde storten maar bevatten helemaal niet zoveel water...is trouwens al bewezen dat ze minder vuil ijs bevatten dan eerste werd gedacht.

Door het contact van de buitenste lagen van de aarde met de koude ruimte begon de aarde af te koelen en hierdoor crieer je stoom of damp..dit moet je idd nog steeds niet zien als water zoals wij het nu kennen maar was wel het begin van het vele water en de atmosfeer.

je hebt altijd trouwens damp nodig om ook een atmosfeer te bouwen...de rest kwam-komt er later bij zoals de organishe stoffen en al de andre rest als de aarde al tamelijk was afgekoeld en het binnenste zijn werk begon te doen zoals het onstaan van vele vulkanen...door deze vulkanen kreeg je trouwens de andere dingen dat je nodig had-heb om een atmosfeer te bouwen......maar de basis stoom had je al van het zweten.

Commentaar

Ik ben het voor een gedeelte met Philip eens. Toch geloof ik dat de wetenschap er nog niet uit is waar de grote hoeveelheid water op onze planeet vandaan komt. Sommigen zijn het met Philip eens, anderen beweren inderdaad dat het water afkomstig is van asteroÔden en kometen. Let wel: in het verre verleden was er veel meer ruimtepuin dan nu het geval is en de aarde is destijds behoorlijk wat keren gebombardeerd door dit rondzwervend puin.

Persoonlijk denk ik dat het een combinatie van beide theorieŽn is.
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik sluit me volledig op Demelza aan. Een combinatie van 'uitzweten' (= vulkanisme) en kometen zal het water gebracht hebben. Binnen de natuur komt het slechts weinig voor dat iets 1 exclusieve oorzaak heeft - een combinatie van dingen is iets wat meestal de oorzaak is. Nu kun je je afvragen - dat uitzweten, dat stoom, dat heeft ooit in de aarde terecht moeten komen. Want stoom is waterdamp, oftewel water. Dat komt dan uit de aarde in de atmosfeer en zo regende het neer, maar hoe kwam het in de aarde? Opgelost in het magma?

Want, het voorbeeld van Philip geeft is niet juist. Je krijgt niet zomaar damp als je iets heets in contact stelt met de ruimte. Water ontstaat niet uit het niets. En damp=water. Het voorbeeld wat jij noemt van het hete ijzer, dat damp geeft als het afkoelt klopt wel, maar wat wordt binnen de metaalbewerking gebruikt om het af te laten koelen? Juist, water! En heet water wordt damp.

En dan dat 'zweten'. Ik vind het ergens toch maar een raar verhaal. Alleen door vulkanisme krijg je gassen in je atmosfeer. Dat geld voor kooldioxide, ammoniak en ook voor waterdamp! Natuurlijk, er zijn ook nu op aarde plaatsen waar gassen 'zomaar' uit de grond komen, maar daar liggen altijd vulkanische processen aan ten grondslag!
        This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

hoe kan er van kometen water op de aarde komen?? doordat kometen ijs is, neerstort op aarde en dat verdampt?? ofzoiets?? ???: of ben ik nu even heel dom ? haha

Commentaar

DaMatriX Lees het stuk nog eens opnieuw aub zonder die skeptisse bril

Door het contact van de buitenste lagen van de aarde met de koude ruimte begon de aarde af te koelen en hierdoor crieer je stoom of damp..dit moet je idd nog steeds niet zien als water zoals wij het nu kennen maar was wel het begin van het vele water en de atmosfeer.
            Duidelijk genoeg :mep2:

De stukken die ik las worden niet afgekoeld..Tubes...alleen de volledige schok (bijna voll want in de pakking komen er nog wat onderdelen bij) die word wel afgekoeld vanwege het gas en olie dat er in zit...het gas is namelijk Co2....deze worden ook niet warmer dan 180 C gelast.
            De Tubes worden tot soms zelfs 240 c gelast zonder afkoeling met water maar door de lucht...dit geeft een veel sterkere las.......dit terzijde.

Alles wat warm is dat in contact komt met lucht dampt en te kouder de lucht te meer damp gezien de afkoeling sneller gaat.....het hoeft daarom geen water te zijn of zichtbaar damp, dat komt en volgd later door de chemische prossen die veel te ingewikkeld zijn maar wel te maken hebben met het gesteente waaronder verschillende mineralen.

Daarom het woord zweten.

Commentaar

Origineel geplaatst door Maantje Miranda
              hoe kan er van kometen water op de aarde komen?? doordat kometen ijs is, neerstort op aarde en dat verdampt?? ofzoiets?? ???: of ben ik nu even heel dom ? haha
              Dat 1e is inderdaad kolder, dat tweede moet nog maar even nagezocht worden.. :mep2:

Commentaar

Ja dat water moet idd ergens vandaan komen het ontstaat niet spontaan uit het niets.
                Tijdens de vorming van de planeten werd het water samen met de andere gassen en natuurlijk de andere vaste stoffen in de stofschijf om onze zon aangetrokken door onze planeet dat zal wel niet zo veel geweest zijn dat je gelijk oceanen had ed ,maar geleidelijk aan door oa vulkanisme en ruimte puin.
                Dat het water dus puur en alleen uit de korst kwam door vulkanisme geloof ik niet , meteoriet inslagen en kometen zullen ook een hoop water hebben toegevoegd.
                en dat we nog steeds water hebben danken we aan ons Magnetosfeer die de zonnewind tegenhoud , anders nam die ons atmosfeer mee zoals op Mars.

ja, en bewijzen heb ik natuurlijk niet het blijft dus een theorie

Gr.Coin
                Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Origineel geplaatst door Demonfreak
                  Origineel geplaatst door Maantje Miranda
                  Dat 1e is inderdaad kolder, dat tweede moet nog maar even nagezocht worden.. :mep2:
                  bedoel je met dat tweede moet nog even nagezocht worden, neerstort op aarde en dat verdampt? of ben ik nu even heel dom????

Commentaar

Ik denk dat laatste
                    This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Werken...
                    X