Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

profiel werkstuk?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

profiel werkstuk?

Dag allen,

Ik heb een vraagje: ik moet voor iemand een profiel werkstuk bedenken over kosmologie / het (on)eindige heelal.
    Iemand hier een goed idee waar je het dan zoal over kan hebben?
    Misschien dat hier een hele goede website over bestaat?
    Of misschien dat jullie zelfs een leuk (reken) practicum weten?

Alvast bedankt!

Groeten, Jeffrey
    30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Gisteren ben ik bij een lezing geweest van Galaxis, de KNVWS afdeling voor 's-Hertogenbosch. De lezing werd gegeven door Drs. Stijn Wuyts van de Universiteit van Leiden, hij is ook verbonden aan de Leidse Sterrenwacht. Hij kan je, afgaand op z'n goede opgezette, gestructureerde en duidelijke voordracht van gisteren wel op weg helpen. Wie weet krijg je z'n PowerPoint presentatie wel. Zijn lezing gisteren behandelde de (toekomstige) waarnemingen aan de grenzen van het heelal en het onstaan van sterrenstelsels in die regionen. Hopelijk vindt hij het niet erg om op deze manier te worden lastiggevallen..!Link

Succes,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Jefferey, alleereerst weet je wat een profiel werk stuk is? Dat is namelijk voor elke HAVO of VWO student het belangrijkste werkstuk.

Er zijn daar tal van inspiratie websites over gemaakt. Bijv:
      - http://werkstuknetwerk.kennisnet.nl/
      - http://www.scholierenlab.tudelft.nl/

Mijn advies is, geef hem hooguit wat handvaten, maar ga geen onderwerp verzinnen. Het verzinnen is namelijk een van de meest belangrijke dingen bij het profielwerkstuk. Men moet namelijk adhv het onderwerp onderzoek gaan verrichten (literatuur en theoretisch) en ook de kwaliteit en brainstorm van het onderwerp wordt beoordeeld.

Geef hem bijv de link van die Prof, dan kan hij zelf hem om advies vragen. Als hij van de HAVO of VWO af is, dan kan hij ook moeilijk elke keer om advies gaan vragen op allerhande plekken en andere het werk laten doen. Laat hem dus echt zoveel mogelijk zelf doen.

Helpen mag maar: Leg hem niet in de watten
      [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Ik denk dat Jeffrey dat wel weet, Martijn.

Persoonlijk vind ik de snaartheorie bijzonder interessant, maar of dat is wat je zoekt?

Hier vind je een film van Brian Greene, dť wetenschapper op het gebied van de snaartheorie, en hier een artikeltje. Verder zul je met Google een heel stuk verder komen. Een aan te raden boek is 'de ontrafeling van de kosmos' eveneens van Brian Greene.
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Bedankt voor jullie advies!
          Ik zal je commentaar onthouden, Martijn! ;-)
          30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Werken...
          X