Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bewustzijn bepaalt realiteit?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sterrenkind, ik vind het wat lastig om de strekking van je posts te volgen. Ik heb dingen gelezen over het holografisch principe, fractals, de wet van behoud van energie en hoe die ooit gerijmd zou moeten worden met het ontstaan van ons universum.

Zou je je punt misschien in enkele regels samen kunnen vatten? Dat zal het verdere verloop van de discussie een stuk bevorderen, denk ik.

Ook zou ik je willen vragen om de discussie (naast relevant) netjes te houden - probeer niet te vervallen in gekibbel over de forumregels en persoonlijke aanvallen, daar heeft niemand wat aan.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ik realiseer me dat ik via een omweg op dit forum terecht ben gekomen en het onderwerp niet echt geschikt is voor dit forum omdat er weinig draagvlak te vinden is. Het gaat namelijk verder dan wat louter kan worden waargenomen. Samenvatten zou me dwingen tot conclusies wat niet kan en niet mijn bedoeling is. Daarom plaats ik het item integraal als post op het forum van Xerson waar dit onderwerp beter op aansluit gezien het karakter ervan. Niet mijn voorkeur, maar wel zo verstandig.
      met intuitie kom je ver, met wilskracht bereik je het onbereikbare

Commentaar

Speciaal voor Demelza hierbij een link naar het filmpje waar de illustraties vandaan komen :camera

http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc

Commentaar

Als bewustzijn onze realiteit bepaalt dan zie ik bijvoorbeeld mijn zus uit komma komen omdat wij haar dat vragen (zelfs bevelen)
          Dan zie ik mensen genezen of verergeren omdat hun of ons bewustzijn mee hun realiteit bepaalt. Dit is angstwekkend maar geeft weer dat geestelijke vermogens in staat zijn materie te bewegen.
          Het is niet steeds een enkele kracht die werkt bij het scheppen van de realiteit en wanneer er meerdere zijn, weten we dus niet wat er gebeurt.
          Sommige samengebundelde krachten worden krachtige "wapens"
          Mors et Vita

Commentaar

Kan ik helemaal in meegaan. Bidden voor iemands genezing is een krachtig middel, hetzelfde principe geldt ook voor verwensing. Het is aan degene die de tool hanteert welke die kiest. De keuze tussen goed en kwaad (d.i. vrije wil) is aan degene die de tool hanteert. In die zin kan de tool zowel een wapen als een zegen zijn (en omgekeerd) afhankelijk van het beoogde doel. Vandaar ook het gezegde: het doel heiligt de middelen. Dit zegt niks over de aard van het middel dat wordt gehanteerd om het doel te bereiken. Beiden zijn legitieme middelen afhankelijk van het doel.

Een slecht voorbeeld uit eigen ervaring waardoor ik te weten ben gekomen dat voodoo echt werkt is een verwensing die ik ooit heb gedaan aan de hand van een ritueel waarbij inderdaad fysieke klachten optraden tot het ritueel werd stopgezet. Zelf na een artsbezoek kan niet worden vastgesteld wat er aan de hand was met degene in kwestie. Sindsien ben ik wat voorzichtiger hiermee, maar andersom werkt het bij mij ook. Ik neem heel snel mentale projecties over van anderen bv. iemand in mijn (werk)omgeving die een management training volgt verplicht me om zelf in de materie te duiken. Dan kan ikzelf er echt last ondervinden. Ik ben ervan overtuigd dat bij collectieve gebeurtenissen dit vele male sterker is en tot grootse prestaties kan leiden.

Om het binnen dit topic te blijven zou ik er niet versteld van staan dat een soort collectief bewustzijn (dus niet volgens Jung) aan de basis ligt van het universum wat wij kennen, met licht als onderlinge informatiedrager.

Ik zou bijna hetzelfde gaan vermoeden bij de vragen die je stelt. Het kost me weinig moeite te antwoorden alsof je m'n geweten rechtstreeks aanspreekt :roll:

Ik heb de post bij Xerson al geplaatst voor als je die nog na wil lezen (zelfde nick). Voel me daar ook 'vrijer' ondanks mijn bedenkingen over het waarheidsgehalte aldaar. Ik realiseer me wel dat ik kan worden 'afgeschoten', maar dat zie ik dan eerder als uitdaging. Heb me hier ook aardig lopen te verweren al was het maar met content van dezelfde bron (dilemma in deze post :smartass ).

Commentaar

Voor de zoveelste keer:
              Sorry hoor, maar voodoo en bidden voor genezing hebben geen fluit met astronomie te maken. Ik trek dan ook dat je alleen maar omwille van provocatie hier nog post gezien je laatste opmerkingen. Ik hoop dat je begrijpt dat je op een autoforum ook niet over walvissen begint te praten. Xerson is een prima keuze. Ik raad je met klem aan om daar dergelijke discussies te voeren. Hier maak je geen vrienden.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nou ja, het is in ieder geval duidelijk dat Sterrenkind compleet andere ideeen heeft over dit onderwerp dan welke volgens de huidige wetenschap te staven zijn. Ik zou Sterrenkind daarom vriendelijk willen vragen om de discussie op Xerson.nl voort te zetten.

Dit onderwerp werd aangesneden in verband met de rol van een 'waarnemer' bij het instorten van de golffunctie in quantummechanische processen, en of het fenomeen bewustzijn hieraan gekoppeld zou zijn. Discussie daarover is absoluut geen probleem, zolang het maar wetenschappelijk blijft.

Verdere reacties die direct betrekking hebben op het oorspronkelijke onderwerp van deze thread, binnen een quantummechanische context, zullen blijven staan. De rest wordt verwijderd!
                The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

@Damatrix

Zo boven zo beneden ...
                  Eenheid overal: ook voor diegenen die het lichaam willen genezen, ze moeten zich ook de geest aantrekken

http://www.mindfulness.be/NL/
                  Mors et Vita

Commentaar

Dit is topic is te oud om nog verder over te discussieren.
                    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                    X