Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Niburu en zijn effecten op ons zonnestelsel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Niburu en zijn effecten op ons zonnestelsel

Hoi,

Zonet heb ik een artikel gelezen over een planeet, Niburu genaamd. Deze planeet zou de aarde aan het naderen zijn en in 2012 zou hij zelfs de aarde 3 dagen lang doen stilstaan
    Ook werd beweerd dat de polen van Neptinus en Uranus verplaatst zouden zijn door deze planeet.

Wat weten jullie over deze planeet, bestaat hij wel?
    Ik ben namelijk enorm nieuwsgierig geworden :P
    Bresser lidl 10 x 50 verrekijker
    Canon 20D

"Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

wat is dat nu voor antwoord?
      Canon 20D

Commentaar

De SumeriŽrs voorspelden hťťl lang geleden dat in 2012 Niburu terug zou keren, maar eigenlijk wordt die opvatting door geen enkele astronoom serieus genomen.

Commentaar

In dat artikel werd beweerd dat hij reeds in ons zonnestelsel zou zijn, (en al invloed op neptinus en uranus zou hebben uitgeoefend)
          Canon 20D

Commentaar

Origineel geplaatst door pagani
            In dat artikel werd beweerd dat hij reeds in ons zonnestelsel zou zijn, (en al invloed op neptinus en uranus zou hebben uitgeoefend)
            Ja maar er wordt van alles beweerd over asteroÔden die in gaan slaan op de aarde en dat soort verhalen, die discussie kan je nog eeuwen voeren. We hadden de afgelopen tientallen jaren allang morsdood moeten zijn volgens vele voorspellingen.

Commentaar

ok, http://www.skepsis.nl/nibiru.html heeft veel duidelijk gemaakt
              Canon 20D

Commentaar

2012 jaja het einde van de wereld of van de maya kalender ik geloof er ook niet in
                Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Pagani, tuin er niet zo snel in. Als er werkelijk een planeet als Niburu bestond en werkelijk zo groot was, dan hadden we hem allŠng ontdekt. Een planeet kan trouwens helemaal niet stil komen te staan door een ander object: ten eerste heeft de aarde daar veel te veel snelheid voor en ten tweede: zou het wel kunnen dan zou die doordat hij geen snelheid heeft maar er wel zwaartekracht op hem werkt, naar de zon of die zogenaamde planeet moeten vallen. Dus drie dagen stil staan is helemaal niet mogelijk. Door de zwaartekracht van de zon zou de aarde daar meteen naar toegetrokken worden.

Commentaar

Daarnaast wordt gesteld dat Niburu 5x groter is dan Jupiter en dat kan natuurlijk helemaal niet. Een planeet kan nooit veel groter worden dan Jupiter. Wel veel zwaarder (massiever), maar de diameter neemt dan nauwelijks toe. Dus wellicht dat Niburu dan 5x zwaarder is dan Jupiter. Maar ja, zoals Pagani's link al aangeeft, is het hele bestaan van Niburu natuurlijk je reinste onzin.
                    This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Planeet X is de denkbeeldige planeet of dwergplaneet die na de ontdekking van Neptunus de nog niet verklaarde afwijkingen in de banen van Uranus en Neptunus moest verklaren.

Net zoals Neptunus ontdekt was nadat uit de baanafwijkingen van Uranus was berekend waar deze ongeveer moest staan, berekende Percival Lowell waar deze nieuwe, onbekende (dwerg)planeet te vinden zou moeten zijn. De (dwerg)planeet kreeg de werknaam: Planeet X, waarbij X op onbekend slaat.

In zijn observatorium maakten Clyde Tombaugh en zijn collega's elke nacht foto's van delen van de hemel. Op twee foto's die op achtereenvolgende nachten van hetzelfde stuk hemel genomen werden zou de onbekende dwergplaneet een stukje verschoven moeten zijn ten opzichte van de achtergrond van sterren. Na het vergelijken van veel foto's werd de (dwerg)planeet eindelijk ontdekt en Pluto genoemd, naar de initialen van Percival Lowell. In eerste Instantie werd Pluto onder de planeten gerangschikt, in 2006 is besloten hem dwergplaneet te noemen.

Nu de meettechnieken sterk verbeterd zijn ten opzichte van die ten tijde van Lowell (begin 20e eeuw), is gebleken dat zijn berekeningen op onjuiste data zijn gebaseerd en dus niet kloppen; er is volgens de huidige inzichten helemaal geen tiende planeet nodig om de banen van de andere planeten te verklaren.

Volgens sommigen waren de BabyloniŽrs al op de hoogte van het bestaan van een tiende planeet, die Nibiru of Niburu genoemd werd. Deze theorie wordt echter door zowel vooraanstaande archeologen als astronomen niet serieus genomen. Volgens hen werd met Nibiru een ander hemellichaam, mogelijk Jupiter bedoeld.
                      zo :P
                      Obsession 18 inch F/4.5
                      Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

ff olie op't vuur :

een beetje komeet gaat al gauw 100 km/s.
                        2012 is 6 jaar in de toekomst.
                        86400*365.25*6*100=18,9 miljard kilometer in 6 jaar tijd.
                        NASA zegt dat voyager 1 & 2 voorbij Pluto zijn met 15 miljard en 12 miljard kilometer verwijderd zijn van de Aarde.
                        Qua tijd kan dat dus.

Zeker als het een stellair zwartgat is met een super eliptische baan om de zon.
                        (of beter gezegd andersom, de zon in een super eliptische baan om't zwarte gat heen)
                        De snelheid en versnelling van kometen die om de zon draaien is afhankelijk van afstand tot de zon en de massa van de zon+de massa van de komeet.
                        Een ultra massief object als een zwart gat wordt niet alleen aangetrokken door de zon, nee, hij trekt de zon meer naar zich toe dan andersom.
                        In verhouding veel meer dan een miezerig nietsbetekenend komeetje.

**donkerisgoed zingt**:
                        In my eyes, in dispose, in the sky as no one knows
                        Lies the face lies the snake and the sun in my disgrace
                        Guan Sheng GS-500 150mm f/5

Commentaar

Planeet X is de denkbeeldige planeet of dwergplaneet........
                          Volgens sommigen waren de BabyloniŽrs al op de hoogte van het bestaan van een tiende planeet.........
                          Ik heb indertijd voor mijn studie onderzoek gedaan naar planeet X door deze te zoeken in de catalogi van de IRAS (infraroodsatelliet). Ik gaf ook lezingen over "De tiende planeet". Iemand wees me toen eens op het bestaan van een boek met als titel "De twaalfde planeet". Dat boek heb ik toen gekocht en heb ik nog.
                          Het is geschreven door Zecharia Sitchin, die het presenteert als een serieus onderzoek naar astronomische gebeurtenissen en buitenaards bezoek in de Soemerische tijd. Nou het is een crackpotverhaal waarin allerlei feiten en feitjes uit verschillende disciplines aaneengesmeed worden tot een fantastisch verhaal. Inderdaad is er hier sprake van een planeet die een ramkoers volgt en verschillende bekende planeten van koers doet veranderen. De naam van deze planeet is echter niet "Nibiru" maar "Marduk".

Commentaar

Werken...
                          X