Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Het einde van onze zon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Het einde van onze zon

Ik zit al lang met een vraag in mijn hoofd die ik niet kan beantwoorden. Wat zal er namelijk precies gebeuren als de zon ontploft? Na het zien van dit filmpje vraag ik me af of dit ook echt waar is. We zien denk ik ontzettend veel poollicht ( 8) eindelijk), maar wat gebeurt en dan met de aarde en de mens?

Iemand die me dat uit kan leggen?

Wij zullen het einde van de zon niet zien. Over ongeveer 5 miljard jaar word de zon een rode reus. Dan word de zon heel groot. Eerst slokt het mercurius op, daarna venus,aarde en ook mars zullen opgeslokt worden. Ondertussen zou de temperatuur zo dramatisch gestegen zijn dat leven hier bijna onmogelijk is.

Commentaar

Id geloof er heilig in dat de mens tegen die tyd allang verhuist is naar een andere planeet.

Commentaar

Als die grote reus al zijn brandstof opgemaakt heeft, zal die exploderen en blijft er een planetaire nevel over. misschien kijken de mensen daar nog eens na toe, als ons ras dan nog bestaat.

The Earth Nebula

Commentaar

misschien is het wel een mooi gezicht..

Commentaar

Kortom: we gaan uiteindelijk deel uitmaken van een lokale "ringnevel"
            Misschien dat er een astronoom op een andere planeet deze in kaart brengt zoals Messier dat deed een paar eeuwen geleden.
            Over +- 1 mljrd jaar zou volgens sommigen de aarde al onleefbaar zijn door een te hoge oppervakte temperatuur wat alleen leefbaar is voor de Thermophyle bacterien die waarschijnlijk ook de eeste levensvormen waren en dus waarschijnloijk ook de laatsten

Coin
            Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
            Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
            X