Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stem mee, Pluto een planeet?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hallo allemaal!

http://plutopetition.com

De mogelijkheid om onze stem mee te laten tellen in de discussie...

Groeten
    Arnold
    Carpe Diem

Ja, daaaag! Pluto is nu gewoon GEEN planeet meer. Ze kunnen de pot op! :P

Commentaar

Allemachtig,

Ik had nu toch wel gehoopt dat dit uit de wereld was! Gaan we de hele discussie nu weer opnieuw krijgen?

Pluto is geen planeet meer!!!!!

Maar ja, Pluto is door een Amerikaan ontdekt, dus de Amerikanen zullen er nog wel een tijdje problemen mee hebben....

Commentaar

Jeetje, wat een gedoe weer. Pluto is géén planeet, waarom accepteren die mensen dat nou niet gewoon...
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Wat maakt het nou uit hoe je Pluto classificeert? Het blijft hetzelfde ding.
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Precies. Bovendien is het geen planeet, dat vond ik altijd al. Ik teken die petitie helemaal niet. Heb je enig idee wat het betekent voor de geloofwaardigheid van de astronomie als we de beslissing straks weer terug gaan draaien!
            This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Je kan die petitie ook tekenen als je van mening bent dat Pluto GEEN planeet is. Extra tegengas geven dus!
              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Precies,

Ik heb ook net tegen gestemd. Als we deze beslissing nu weer gaan terugdraaien om wat misplaatst sentiment is het zometeen helemaal niet meer duidelijk wat een planeet is en wat niet....

Wat vinden jullie, tijd voor en mini poll hier op de site? Wie vind dat pluto nu een dwergplaneet moet blijven?

Commentaar

Je gelooft toch niet serieus dat ze die petitie mee laten rekenen in zo'n discussie?
                  Ik stem niet, kan m toch niet vinden :P
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Laten we hopen van niet!

De enige reden die men kan opnoemen is sentimenteel van aard. Maar je weet het niet...

Wel duurt het een aantal jaar eer de IAU weer bijeenkomt, wat de eerste gelegenheid zou zijn om deze beslissing ongedaan te maken. Tot die tijd roept deze petitie alleen maar meer onzekerheid op.....

Ik hoop dat men in de boeken en tijdschriften snel overgaat tot het gebruik van de nieuwe termen, dan is na een paar jaar iedereen eraan gewend en dan maakt deze petitie geen schijn van kans meer.....

Commentaar

Hell no
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Wat maakt het allemaal uit? Planeet of geen planeet, Reken maar dat New Horizons ons een hoop verrassingen gaat laten zien in 2015!

Hoewel de benaming "dwergplaneet" ook niet zo best klinkt.
                        "Dat is geen bewolking! Dat zijn de Magelheanse wolken.."

Commentaar

Werken...
                        X