Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Energie omzetten in materie

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Energie omzetten in materie

Ok, hier mij vraag. Ik ben misschien geen beginner maar dit is mijn vraag.
    In het begin had je dus de big bang. Daarna de reactie tusssen de materie en de anti-materie. Waarbij er veel energie vrijkwam en de materie overwon. Althans volgens de theorie en dan voor mij nog voorlopig.
    Ik loop zo rond met het idee dat het hele heelal eigenlijk per abuse ontstaan is en van tijdelijke aard.
    Alle processen in het heelal gaan erom om materie om te zetten in pure energie. Zelfs als je dit leest doe je eraan mee. Materie wordt omgezet in energie zoals als in een ster. Als je ogen bewegen of je hersenen denken word er materie omgezet in energie.
    Ik vraag me af of er ergens in het heelal energie omgezet wordt in materie? (wormgaten tellen niet mee, aangezien ze alleen maar materie verplaatsen).
    Vergeet ik nu ergens iets of niet???
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Misschien is deze vraag goed voor een nieuw topic. Even kijken of er meer mensen zijn die hier op in willen gaan.

Je vraag is erg interessant, Jefke. Energie die omgezet wordt naar materie... Ik denk, dat het antwoord op jou vraag 'nee' zal zijn. Het is logisch dat materie omgezet wordt energie, dat is een normaal proces. Omgekeerd zal dat niet zo snel gebeuren omdat het geen logisch proces is. Vergelijk het met een ei dat je van het aanrecht op de grond laat vallen. Omgekeerd zal het ei niet stuk van de grond naar weer heel op het aanrecht gaan. Ik denk dat het zo'n proces is. Ik heb me hier trouwens tot dusver nooit in verdiept, dus grote kans dat ik er helemaal naast zit.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.