Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

1 op 1 gesprek voor beginner: Theoretische kennis.

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Helaas bleek een starrig nacht forum voor mij niet geschikt te zijn, dacht dat het even beter was omdat het kleiner is maar het blijkt absoluut niet geschikt voor mij als beginner te zijn. Dat forum blijkt mee voor mensen te zijn die echt serieus met astronomie bezig zijn en veel geld uitgeven. Helaas heb ik dat niet en ben idd iets te fanatiek door mijn autisme en fantasie.

Maar dat maakt niet uit, ik weet dat ik een beperking heb en moet daar ook mee leren omgaan. Ik was in mijn fantasie al helemaal bezig met koeling en RPi gebeuren voor INDI-server gebeuren en wete ik het wat. Maar dat is niet zo makkelijk moet ik geloven ik dacht dat ik dat wel allemaal even zou doen.

Afijn, ik heb een Bresser Hunter verrekijker gekocht om een beetje te oefenen in de hemel en dat is al geweldig! Zoveel meer gezien dan wat ik anders zie, maar ik tril best wel veel.

Maar ik moest toch ergens beginnen en ik moet leren dat ik beperkingen heb op mijn eigen manier.

Commentaar

Ik wacht nog wel een poosje met aanschaf van meer dingen, immers wil iedereen in de mooie zwoele zomernacht onder de sterren liggen en kijken.......... kampvuurtje erbij en een koude 6-pack. Ik wacht nog wel even, prijs dropt wel als het weer kouder en beter gaat worden. Ik wacht wel op de mist

Ik vroeg ook even naar een SQM meter, maar dat was wat warrig allemaal voor mij...... voor fotografie blijkt het wel interessant te zijn kwam ik achter. Iets met de tijd die je spendeert onder welke omstandigheden, dus dat vergeet ik even niet. Iets met waar je heen gaat rijden en de lichtvervuiling om goede foto's te nemen.

https://www.youtube.com/watch?v=k5AGEDKa_OY

Commentaar

Een SQM is niet echt nodig als beginner. Behalve als je geld te veel hebt. En verder gewoon lekker gaan kijken.
        What where the skies like when you were young?

Commentaar

Ik ga idd gewoon lekker kijken, geld over de balk gooien heeft geen zin (TSL2591). Wel heb ik de laatste editie van 'Turn left at Orion' gekocht, anders gaat het wel een beetje lastig worden voor mij. Tevens nog een ander mooi boek aangeschaft die weer past bij oude interesses van mij en aansluit op astronomie.

Verder was ik natuurlijk weer veel te fanatiek: RPi Zero W (+ toebehoren), Kali Gemini, Script(1) en Vim. DS18B20, DHT22, HC-SR04, GPS NEO-6M, DS1307 RTC, TSL2591 etc. Maar ja, als je al dingen in huis hebt en ermee overweg kunt gaan........ Zat nu alleen nog te zoeken naar 360░ opname en welke spullen ik daarvoor wil hebben. Wie weet ooit in de toekomst

https://www.youtube.com/watch?v=LD7S2NAOcMc
          Voeg bestanden toe
          Last bewerkt door Project Core; 21-07-19, 21:46.

Commentaar

Vandaag kreeg ik bericht dat ik morgen mijn boek krijg die ik nog lang niet had verwacht, de levertijd stond op 4 tot 6 weken dus ben erg content. Vandaag kreeg ik ook bericht dat ik morgen een spannend pakketje krijg, het is nog niet compleet en moet nog veel dingen bestellen maar het begin is er. Binnenkort met autocad aan de slag om wat dingetje's uit te tekenen, ben daar niet goed in omdat dit alweer tig jaren geleden is dat ik daar mee werkte. Mocht dit een beetje lukken dan vraag ik iemand die een 3d printer heeft om mij te helpen zodat ik wat dingetje's kan laten printen. Afijn, ik ben weer tot rust en kan de aankomende tijd lekker aan de slag.

Voorlopig blijf ik nu alleen nog even meelezen omdat er interessante onderwerpen zijn die ik nog niet eerder had gezien en ik even geen behoefte heb om zelf nog dingen te plaatsen voorlopig.

En @Mod, bedankt.
            Voeg bestanden toe
            Last bewerkt door Project Core; 26-07-19, 00:15.

Commentaar

Werken...
            X