Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Orkaan vs Melkweg

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Orkaan vs Melkweg

Wat me opvalt aan orkanen is dat ze dezelfde vormen hebben als een spiraalstelsel. Kijk maar naar Orkaan Frances, die heeft twee naar buiten lopende armen.

Is het proces van een orkaan te vergelijken met die in een melkwegstelsel?

Lijkt inderdaad erop

Ja, net als ons melkwegstelsel draait een orkaan ook om zijn as met grote snelheid. En daardoor krijg je die spiraalstelsel!

Werkt nou mijn avatvar??

Commentaar

Huy Geplaatst: Vr Sep 03, 2004 5:22 pm Onderwerp: Lijkt inderdaad erop

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, net als ons melkwegstelsel draait een orkaan ook om zijn as met grote snelheid. En daardoor krijg je die spiraalstelsel!
      Ik denk niet dat dat de reden is....er zijn niet alleen spiraal sterren stersels dus wat dat betreft klopt het al niet.

Toch als je de vergelijking maakt wat een orkaan en en ons sterren stelsel dan zie je niet veel verschil (al hoe wel) wat betreft vorm.

De vorm van een orkaan ligt aan de rodatie van de aarde...wetende dat sterren stelsels meer cris cras bewegen maar tergelijk ook in een rotatie.
      Misschien krijgd hierdoor een stelsel haar vorm en niet ieder stelsel heeft de zelfde snelheid DUS het zou misschien wel zo eens kunnen zijn.
      Alles zou dus te maken hebben met de rotatie snelheid van ons en andere sterrenstelsels wat betreft hun vorm..

Commentaar

Al denk ik dat de zwaartekracht en aantrekkings kracht ook een belangrijke rol speel en zo de boel toch wel wat samen houd.

Commentaar

Yup, qua vorm lijkt het er misschien niet op, maar het heeft niet te maken met de rotatie denk ik. Vooral de enorme zwaartekracht die opgewekt wordt in het centrum door al die objecten die zo dicht op elkaar zitten (En het superzware zwarte gat) .

Commentaar

Werken...
          X