Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat denk je van de superfakkel van Proxima Centauri?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat denk je van de superfakkel van Proxima Centauri?

Hallo allemaal, ik hoop dat het goed met je gaat Dus ... Laatst las ik dat Proxima Centauri vorig jaar een enorme flare uitbracht, waardoor de kansen op bestaand leven in Proxima b werden verkleind. Wat denk jij ervan? Ik las ook dat de uitbarsting 2 minuten duurde .. wat als de flare gebeurde in het deel van de ster dat niet werd geconfronteerd met Proxima b? Proxima Centauri roteert elke 82 dagen. Ik denk dat de fakkel misschien aan de andere kant is vrijgegeven in de richting van lege ruimte (of andere exoplaneten) Ik heb onlangs een nieuwe video gemaakt over de top 5 van potentieel bewoonbare exoplaneten die zich het dichtst bij de aarde bevindt in 2018 (hier is het: https://www.youtube.com/watch?v=Pd6s...EOankw&index=1 ) waarin ik Proxima b heb opgenomen omdat het nog steeds wordt beschouwd als degene met de hoogste aard gelijkheidsindex. Denk je dat Proxima b niet meer als een mogelijk bewoonbare exoplaneet moet worden beschouwd? Moet het doelwit van het Starshot-project worden gewijzigd?

Dat rode dwergen dat ssoort flates hebben is al heel lang bekend. En aan de impact van die flares op eventuele bewoonbare planeten is al gerekend. Conclusie, ga niet naast zo'n ster wonen.

Er is trouwens een aardig SF verhaal van Larry Niven over wat er gebeurd als de Zon dat soort flares zou uitsturen: Inconstant Moon.
    What where the skies like when you were young?

Comment

Het probleem is volgens mij dat rode dwergen zoals Proxima Centauri een tamelijk onstuimig bestaan lijden. Met andere woorden, het is zeker niet de eerste keer dat er een dergelijke uitbarsting plaatsvind. Het is daarom waarschijnlijk dat proxima b constant aan de energie van dergelijke vlammen wordt blootgesteld, en leven is daarom dus juist erg onwaarschijnlijk.

Comment

interessante meningen, ik ben het met je eens, actieve sterren zijn een probleem, maar ik denk ook dat als proxima b een magnetisch veld had dat sterker was dan de aarde, deze fakkels geen groot probleem zouden zijn

Comment

Working...
        X