Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aarde draait langzamer???

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aarde draait langzamer???

Ik had net die quiz gemaakt en bij level 2 stond: de aarde gaat in loop der jaren langzamer draaien. nu is de vraag: Is dat waar? hoe komt dat dan en wat zijn de gevolgen voor het leven op aarde Dus en dag zal meer dan 24 uur duren

Langzamer???

Een dag is nou eigenlijk 23:56:04 uur! Dus niet 24 uur!

Het is mogelijk dat de aarde langzamer gaat draaien! Dat komt misschien door de aardas! Hij gaat steeds stijler!

Vraag maar aan de webmaster die weet het zeker!

Commentaar

Het heeft te maken met het binnewerk van de aarde.....de aarkost bestaat uit meerdere delen waaronder de vloeibare kern.

Dit alles heeft naar mijn inzien te maken met de pool shifts (zuid word noord en noord word zuid) eveneens zouden onze polen niet meer zijn waar ze nu zijn maar meer naar het hoge Canada.

Ik dacht trouwens dat we al aan 6 seconden per dag zaten??

De rest dat is wat anders.

Commentaar

Hoe bedoel je we zaten al bij de 6 seconde Dus we gaan stijler draaien? Was dat allang aan de gang en heeft dat gevolgen voor ons? Dus we zullen over miljoenen jaren horizontaal draaien

Dus dan kun je zeggen dat mercuruis en venus ouder zijn omdaat ze langzaam draaien??????

Commentaar

Ik heb onlangs ergens gelezen er er over en het blijkt een fenomeen dat al een 100 duizend jaar aan de gang is.....eens de pool shift is gedaan heeft de aarde haar normale begin snelheid terug.
          Dus sneller dan nu heel waarschinlijk.

Er word ook steeds minder en minder wind gemeten wat ook het gevolg is van de snelheid van de aarde.
          Minder rodatie van de aarde is minder wind circulatie.

Commentaar

Noord en zuidpool

Ik heb ook van die theorie gehoord. Zelf hecht ik niet zo heel veel waarde aan deze theorie.

Commentaar

Het is geen theorie het is een FEIT dat zelfs bewezen is door NASA wetenschappers (dat stelt je mis gerust??)

Het is een feit dat noord zuid word en zuid noord.

je compas heeft een verschil van 10-20 en meer graden wat de postie van de exacte noordpool....
              Het magnetisch veld van de aarde verschuift ieder jaar met 50-60 km west waards richting noord Canada (daar komt eveneens de nieuwe noordpool wat dan eingenlijk zuidpool word)
              De aarde draaid minder snel rond en we verliezen zo wie zo een 6 en meer seconden per dag omdat de aarde minder snelt draaid.
              Iedere planeet tot onze zon toe hebben om de zoveel jaren een poolshift dus aub...dit is veel waarde...het is een feit.

Het enige dat men niet echt weet is wanneer kan het gebeuren....maar dat het gebeuren zal staat vast.

Commentaar

Dus mercuruis is oud omdat het langzaam draait? Dus het betekend dat onze seizoenen elke keer met de 6 sec per dag langer worden of heb ik het mis

Commentaar

Het heeft niets met de ouderdom te maken of deze planeet nu sneller of langzamer rond draaid.

Iedere planeet of maan met een vloeibare kern doet om de zoveel jaren of eeuwen een pool shift.....dat zijn de universums wetten waar niks of niemand iets kan aan doen.

Eeveneens is het zo dat we idere dag 6 en meer seconden verliezen wat onze tijdsindeling betreft dus de seizoenen zoals wij ze normaal kennen schuiven als het ware wat op.

Als je het weer wat bij houd dan zou je al gemerkt moeten hebben dat het langer winter is maar dat de winter ook later begint....net als onze zomers.....

Commentaar

Miljoenen jaren geleden duurde een dag op aarde 18 uur.

Commentaar

Er zijn idd Tim wetenschappers die zeggen dat een dag vroeger tussen de 16 en de 20u duurde..........na de pool shift gaan we ergens rond de 20u zitten....of dat zo is dat zullen we tegen dan wel weten.

Commentaar

?? Hoe kan een pole-shift ervoor zorgen dat een dag langer of korter wordt? Dit heeft toch te maken met het magnetische veld van de aarde, en die zou toch niet zo'n grote invloed moeten kunnen hebben?

Heb je misschien een link voor mij ofzo want ik kan niets nuttigs vinden...

Commentaar

Het heeft niet te maken met alleen maar het magnetisch shild van de aarde Wouter...maar ook het binnewerk van de aarde gaat de andere kant op (noord word zuid en zuid word noord)

http://www.enterprisemission.com/_artic ... ended2.htm

Dit is een goed link en bevat heel veel info )hangd er van af hoe je het beziet)

Eenmaal je alles gelezen heb begrijp je miss wat meer en oordeel je misschien wat malser...of harder
                          Het brengd je naar een paar 100 links die de wetenschappers, zoals deze van NASA zelf zeggen en beweren hoe het inelkaar zit.

De pool shifts komen er aan en het zal niet zo rooskleurig zijn als de meeste onder ons wel denken of dat sommige wetenschappers wel beweren.
                          Let op dat de meeste wetenschappers weten dit al jaren maar nog maar een 2 tal jaren is het ook toegangkelijk voor de gewone mensen als u en ik.

Trouwens Wouter, ben je vergeten wat de gaten in het manetishe shild doen...zij laten de schadelijk stralingen en stoffen door van de zon...stel je eens voor dat heel dat shild voor een onbepaalde tijd wegvalt....

Commentaar

Origineel geplaatst door Tim
                            Miljoenen jaren geleden duurde een dag op aarde 18 uur.
                            Nooit geweten dat de Aarde toen zo langzaam draaide, is dit fenomeen ook bij andere planeten bekend???

Commentaar

Freek, net als onze eigen aarde hebben andere objecten en planeten ook evoluties, dus zou je er idd kunnen van uitgaan dat zij ook al eens langzamer en sneller gaan draaien.
                              Vergeet niet dat de andere planeten en zonnen ook poolshifts kennen

Commentaar

Werken...
                              X