Announcement

Collapse
No announcement yet.

BRILJANT: Aurora's op Saturnus

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BRILJANT: Aurora's op Saturnus

IFL twitter... Ik kom net deze tegen: Een timelapse van aurora's op Saturnus terwijl de achtergrondsterren 'onder gaan' langs de rand, en daarbij een zwiepje maken.

Waarom zie ik dit nu pas?!?!?

ZO VET
    Cassini gazed toward high southern latitudes near Saturn's south pole to observe ghostly curtains of dancing light -- Saturn's southern auroras, or southern lights. 
    Spuit 9 op zijn minst...
    12" Meade Lightbridge, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 450D

OMG ik hou zo van cassini <3<3<3

Hier vind je het program voor de komende weken, tot hij zichzelf de planeet in kamikaze't. Maandag aanstaande gaat hij al met een teentje in de atmosfeer dippen!
    Cassini is one of the most ambitious efforts in planetary space exploration. A joint endeavour of NASA, ESA and the Italian space agency, Cassini is a sophisticated spacecraft exploring the Saturnian system since 2004.
    Spuit 9 op zijn minst...
    12" Meade Lightbridge, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 450D

Comment

Wow mooi filmpje, dank voor het posten !

Comment

Iemand een kampvuurtje aan het maken?
        Prachtig dat zelfs anno 2017 dergelijke ontdekkingen mogelijk blijven. Het voelt terug Voyager-stijl, whoeaah.
        Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF F/7 - Pentax 10x50 DCF ED

Comment

Zo...... gaaf zeg. Indrukwekkend!
          Schiedam: Skywatcher Maksutov 102 (G&G), Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), Orion UK OMC140, Celestron C8 op GPDX.
          Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain, Lunt.

Comment

Geweldig en indrukwekkend beeld! By the way, ik lees niets over darks, flats en bias?
            Meade LX90-GPS 8" SCT l Guide: TS 80/600 achr. | Robtics 80/560 apo I Meade DSI PRO l DBK21au04 l Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX

Comment

Vette timeplase, indrukwekkend!
              10" F5 Dob+EQP | 102/1000 Refractor+EQ3-2 | 4.5" F4.4 Newton+RRB | 7+10x50 bino
              The brightest star needs no telescope to gaze at | www.remranger.com

Comment

Working...
              X