Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Verder kijken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Brinx
    antwoordde :
    Ik denk dat Jefke bedoelt dat wanneer je een oneindig heelal hebt, iedere specifieke combinatie van gebeurtenissen (materie in bepaalde configuraties op een bepaald moment) ook oneindig vaak voorkomt, zolang de waarschijnlijkheid van zo'n configuratie niet nul is (wat in ons geval klaarblijkelijk inderdaad het geval is: we hebben in ieder geval 'onze' kopie!). Dus dat er inderdaad oneindig veel zonnestelsels zijn die exact zijn zoals de onze, met dezelfde mensen op dezelfde aarde, enzovoort. Niet parallel als in een ander universum dus, maar gewoon in hetzelfde universum. Oneindigheid zorgt voor rare situaties!

Ik denk dat je met een zeer krachtige optische telescoop misschien de eerste schijnende sterren in de geschiedenis zult kunnen detecteren: hun straling zou aanzienlijk minder roodverschuiving moeten vertonen dan de kosmische achtergrondstraling (die immers nog weer een stuk eerder is gegenereerd). Voorbij die eerste sterren valt er in het optisch gebied niets meer te zien, deels omdat het universum in zijn vroegere stadia niet doorzichtig geweest schijnt te zijn voor electromagnetische straling.

Laat een reactie achter ::

• Demelza
    antwoordde :
    Paralelle werelden bedoel je?

• Jefke
    antwoordde :
    Ik heb gisteren het tijdschrift Sky at Night gekocht en daar staat toevallig een artikel in over het heelal. Binnenkort gaat men weten of het heelal groter is dan 100 miljard lichtjaar of niet. Wat ik ook leuk vond is dit: als het heelal vlak en dus oneindig is bestaan er meerdere aardes en zitten er meerdere Jefkes dit hier te typen alleen op een andere pc ofzo.

• Nop
    antwoordde :
    Krijg je dan geen 'last' van allerlei quantummechanische aspecten als Heisenberg ed?

• Demelza
    antwoordde :
    Niets denk ik. Een hoop dichte stof (mist in onze ogen denk ik). Als de oerknal daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, dan zouden we dat nooit kunnen waarnemen omdat het heelal te 'dicht' was.Wat ik bedoel is dus dat we de oerknal nooit zullen kunnen waarnemen.

Dat denk ik dan...

• Demonfreak
    started a topic Verder kijken

Verder kijken

Wie kunnen nu al bijna tot aan de grenzen van het heelal kijken. De Hubble staat ons in staat die grens te bekijken.

Sterrenstelsels worden zichtbaar die net gevormd waren na de oerknal
    en op onmetelijke afstanden.

Wat zou er nu gebeuren als je een nog veel krachtiger telescoop, laten we voor het gemak eens zeggen, 100x krachtiger dan de Hubble, in een baan om de aarde brengen en deze nog verder laten kijken?

Wat zouden we dan zien?
Werken...
X