Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Leven op andere planeet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Leven op andere planeet

Ik heb eens even goed gekeken maar kon nog geen topic vinden over leven op een ander planeet.

Iedereen weet al of niet geinterseerd in astonomie dat het heelal onnoemelijk groot is. En iedereen denkt ook wel dat wij niet het enigste levenvorm zijn in het heelal.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe denk je dat als er contact kan worden gelegt met inteligente levensvormen van andere planeeten, hoe ze er uit zullen zien. Net als wij mensen of toch zoals die verhalen en MIB als bizare wezens ?.

En zullen ze dan echt zo super inteligent zijn als we denken of toch meer zoals wij hier op aarde. En hoelang zal het nog duren voordat er uberhaupt contact wordt gelegt met andere levensvormen.

Graag jullie vizie hierop.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Mod kun je hem even verhuizen naar buitenaards leven ??? :withstupid: het was gisteravond :drunken: te gezellig

Commentaar

Ik geloof dat hier al een topic over is:

http://astroforum.ddq.nl/viewtopic.php?t=123
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

klopt! je kunt dan op de volgende pagina verder gaan daar staan nog meer onderwerpen en daar staat ie volgens mij ook bij

Commentaar

:oeps: :oeps: besefde ik me pas later ook sorry :oeps:

Commentaar

Kan gebeuren. :tongue:

Commentaar

Laat ik het dan anders stellen, want hier is nog geen topic over als ik het goed heb bekeken.

Hoelang denken jullie dat het duurt voordat er conclaar contact is met..een beschaving(en) van een andere planeet.

Commentaar

Ik denk dat dit nooit zal gebeuren. Denk nu niet dat ik pessimistisch ben, ik geloof in buitenaardse beschavingen. Maar ik weet ook dat het heelal ontzettend groot is. Zelfs als je al met de lichtsnelheid kunt reizen, dan nog zuo je veel te lang onderweg zijn om een andere beschaving te bezoeken. Daarbij, zouden die buitenaardsen ons eerst moeten opsporen, of ze zouden ons per toeval moeten treffen.

Vergeet niet dat, als je naar de sterren kijkt, je naar het verleden kijkt. Als zij ons al zouden kunnen waarnemen met een of andere krachtige telescoop, dan nog zouden ze ons niet kunnen zien zoals we nu zijn.

Commentaar

Inderdaad, ik denk dat intelligent leven een zeldzaamheid is. Zelfs in het allerbeste geval denk ik dat er duizenden lichtjaren tussen 2 beschavingen liggen. Ik zie contact dus voorlopig niet gebeuren.
                  This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
                    Laat ik het dan anders stellen, want hier is nog geen topic over als ik het goed heb bekeken.

Hoelang denken jullie dat het duurt voordat er conclaar contact is met..een beschaving(en) van een andere planeet.

Mijn schotelantenne kan mij dat beter vertellen, maar of die een antwoord heeft, ik betwijfel het.

Ik ken een stelling die wellicht interessanter is:

In welke vormen zou je contact kunnen maken met een beschaving van een andere planeet. Dan kun je het beste onze Aarde als voorbeeld nemen. (Ik sta hier geheel buiten. Het is maar dat je het weet.)

Commentaar

Radio. Relatief simpele technologie, lekker snel (de eventuele mogelijkheid van warptrucjes even gelaten voor wat ze zijn), kost weinig energie, en je kunt jezelf luid en duidelijk hoorbaar maken als je op een specifieke band uitzendt. Het is, natuurkundig gezien, de 'goedkoopste' manier om je aanwezigheid kenbaar te maken over zulke grote afstanden.

Natuurlijk, wanneer je de factor tijd minder belangrijk vindt, komen er veel meer interessante opties om de hoek kijken. Ruimtevaartuigjes in slaapstand, die na een reis van tienduizenden jaren dicht in de buurt van een ster komen en hun ongetwijfeld geavanceerde apparatuur voor energievoorziening en communicatie opstarten (Ik ken even geen voorbeelden van een systeem wat het zo lang zou overleven zonder onderhoud, maar goed).

Goedkope EM (radio) is mijn favoriete optie.
                      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ik zeg laser. Een extreem geconcentreerde laserstraal kan zonder veel interferentie interstellaire afstanden afleggen. Bovendien veel meer informatie versturen. Gepolariseerd licht (wat een laser is) mag als redelijk bekend beschouwd worden onder geciviliseerde beschavingen.
                        This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Leuk! Een lichtshow aan de hemel! :tongue:

Nee, jullie hebben beide al het antwoord gegeven dat ik gegeven zou hebben. Radio is goedkoop en simpel, maar laser is inderdaad ook een heel goede methode, vooral om aan te tonen dat er een geciviliseerde beschaving woont.

Commentaar

Mss als je heel lang wacht , kan er leven onstaan op de 4 de maan van jupiter : Europa? Water+warmte = leven. Water zit onder het pakijs op europa en de warmte komt van jupiters krachtveld . Zal het mogelijk zijn?
                            Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Het zal zeker niet onmogelijk zijn... Maar water en warmte is niet altijd leven hoor. Er spelen veel meer factoren mee dan alleen die twee.

Commentaar

Werken...
                              X