Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe denken jullie dat Pluto er werkelijk uitziet?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe denken jullie dat Pluto er werkelijk uitziet?

Als in 2015 de New Horizons aankomt bij Pluto, hoe denken jullie dat
    deze planeet en z'n maantje er uit ziet?

Ik denk dat ie veel op Callisto lijkt (enkel half zo groot), vrij donker
    dus, met lichte en donkere gebieden, zwaar bekraterd en uiteraard volkomen levenloos.

Lijkt Pluto op Callisto?

Kan dit bericht ook bewaard blijven tot 2015? Het zou leuk zijn om het dan te bevestigen.

Ik denk meer zoiets.

Commentaar

Omdat Pluto een Kuipergordel-object zal ie waarschijnlijk in zijn begindagen wel wat opdonders van zijn buren hebben gehad. Ik denk dat Pluto daarom er ongeveer uitziet als Miranda (maan van Uranus, niet ons aller Maantje Miranda, hoor! )

"Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
        Omdat Pluto een Kuipergordel-object zal ie waarschijnlijk in zijn begindagen wel wat opdonders van zijn buren hebben gehad. Ik denk dat Pluto daarom er ongeveer uitziet als Miranda (maan van Uranus, niet ons aller Maantje Miranda, hoor! )

ik denk dat je gelijk hebt, maar qua kleur neig ik toch naar het blauwe zoals tim zij
        [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Waarom blauw? Ik verwacht juist een vrijwel kleurloze bevroren rotsplaneet..

Commentaar

Ik denk ook dat het een grote grauwe kapotgeslagen brok steen is.
            We kunnen er ook een poll van maken.
            En dat in 2015 weer op de frontpage plaatsen!

Kunnen we misschien lachen om onze eigen ideeŽn
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
              Waarom blauw? Ik verwacht juist een vrijwel kleurloze bevroren rotsplaneet..
              Ik weet niet, blauw is de kleur die het langst zichtbaar blijft, misschien dat het daarom is dat ik dat verwacht. Maar da kan ook een stomme fout zijn, want als men dichterbij komt zullen er meer kleuren bij komen
              [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Origineel geplaatst door Tim

Ik denk meer zoiets.
                Lijkt wel een kruising tussen onze maan en Ganymedes...
                Toch denk dat ik grote vlakke gebieden niet veel voor zullen komen. Dit omdat Pluto zich in een dusmatige koude omgeving bevind dat opgewelde lava snel zal stollen, en dus niet ver zal komen. Geen mare dus. 8)

Commentaar

zoals de foto hierboven: en een paar duidelijke grote kraters,plus grote donkere/lichte vlakten zoals op onze maan.

en nu maar afwachten wie er het dichtste bij zit , ik zal t vast noteren in mn agenda(pakt zn 15 kg zware agenda) wanneer komt ie aan in 2015? :P
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

wanneer komt ie aan in 2015? :P
                    Als dat ding uberhaupt nog vertrekt... Oorspronkelijk zou het 14 op juli 2015 moeten zijn...

Commentaar

Pluto zal zeker blauwe gebieden hebben. Waarom? De planeet is deels bedekt met stikstofijs en dat is volgens mij blauw :applaus:

Waarom verder geen dichterbij gelegen object blauw is? Omdat die geen stikstof hebben, of ze hebben wel stikstof maar het is er niet koud genoeg om dat te laten bevriezen.

Overigens zou Pluto ook wel overeenkomsten kunnen hebben met Triton. Triton is waarschijnlijk ooit een zelfstandige planeet geweest, ingevangen door Neptunus, uit de Kuiper Gordel.

This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

als ik aan pluto denk dan denk ik op een een of andere manier ook aan blauw, waarom tja nu ik dat mezelf ook vraag weet ik eigenlijk niet waarom haha.. ik stel mezelf gewoon 1 grote brok ijs voor.. en tja daar denk ik de kleur blauw bij, en waarom weet ik eigenlijk niet.

Commentaar

Origineel geplaatst door Tim

Ik denk meer zoiets.
                          Ik ga met Tim mee. Ik denk inderdaad dat Pluto er ongeveer zo uit ziet.
                          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik dennk dat pluto een donkere planeet zal zijn met veel blauw en zwart/grijs. Verder denk ik ook veel kraters van meteoren die uit de kuipergordel zijn gekomen.

En verklaar me maar voor gek....maar ik denk dat er ook heel veel breuken in het opervlak zullen zitten...alsof een soort van vloeibaar stikstof of ander soort iets wat ooit onder het opervlak heeft gezeten of zit.

Maar wat het ook is ben heel benieuwd, en vooral hoe Charon er uit ziet, of de andere 2 manen van Pluto...

Maar hoe denken jullie dan dat Charon er uit zal zien
                            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Een beetje als Deimos denk ik.

Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X