Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Groene mannetjes

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Groene mannetjes

Toch groene mannetjes ?

http://www.nu.nl/buitenland/2963615/historische-ontdekking-mars.html
    WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Ik lees het net, kan maar 1 ding betekeken lijkt mij.
    Nog een paar weken geduld hebben
    Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
    Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Ik gok op fossielen..........microben,eencelligen,sporen of iets dergelijks........

classicscopes
      WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Dat zou wel fantastisch zijn :smile:

Ik vrees dat het wel net iets minder uitgesproken zal zijn..
        10" SW Flextube dobson

Commentaar

Zou een goede verklaring zijn voor het methaan wat ze gevonden hebben in de atmosfeer
          Michael van Doorn - www.dutchastrocolors.com

Commentaar

Er is wel vaker zoiets aangekondigd. Waarschijnlijk moeten ze de financiering van de afdeling voor 2013 nog rond krijgen, en dan kan een beetje publiciteit vooraf geen kwaad .....

Commentaar

Ze hebben ons idd wel vaker blij gemaakt met een dode mus (figuurlijk dan), het kan zomaar een steentje zijn dat veel op een steentje op aarde lijkt of zoiets. Ben benieuwd...
              ---- Celestron C8 f/6.3 -- Skywatcher 150/1200 refractor -- Meade ETX-80 -- eos 1000d -- spc900nc lx mod ---

Commentaar

Ik hoop het ! Dan gaan er een paar mensen over de zeik :P
                Last bewerkt door svdwal; 23-11-12, 21:21. Reden: Link verwijderd. Het draagt niet bij aan de discussie.

Commentaar

@ Timber, wat een enorm flauwe reactie....
                  Last bewerkt door Ed; 23-11-12, 20:24.
                  WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Commentaar

Astroforum is niet de plek om mensen die er een andere mening op na te houden belachelijk te maken. Speculatie over wat NASA gevonden heeft en waarom ze het zo bekend maken is prima, per slot van rekening ontstaat die speculatie door het gedrag van NASA zelf.
                    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Wetenschapper John Grotzinger liet zich ontvallen dat de vondst "wereldschokkend" zou zijn. Maarrr.. dat betekent niet automatisch dat er leven is gevonden. Curiosity is gemaakt om organische stoffen te vinden, niet leven. Wat voor een wetenschapper "wereldschokkend" kan zijn, is voor de rest van ons misschien: "Hmm... tja, kijk eens aan? Wie had dat gedacht?"

Ik denk dat de vondst van een suiker schokkend genoeg zou kunnen zijn. RNA of DNA? Waarschijnlijk niet.

Voor verdere onderbouwing, zie mijn blog (die ik weer eens aangezwengeld heb):
                      http://mijndosisuniversum.blogspot.c...-gevonden.html
                      C9.25 + CGEM | Lunt LS60THa/B1200C | ASI 120MM | Canon EOS 60D
                      WARNING: Made of supernovae by-products!

Commentaar

Origineel geplaatst door Marcel-Jan Bekijk bericht
                        ...Curiosity is gemaakt om organische stoffen te vinden, niet leven....
                        Nog beter! De manier waarop de de analyse naar organische stoffen doen zorgt er voor dat indien er iets levens tussen zou zitten dit het onderzoek niet overleeft.
                        The Big Bang is fun

Commentaar

Ik zat net even de CosmoQuest Science Hour met Emily Lakdawalla van de Planetary Society en Fraser Cain van UniverseToday te beluisteren en zijn behoorlijk soberder in hun speculaties. Wat zij zeggen is dat de wetenschappers waarschijnlijk erg enthousiast hebben gereageerd op de werking van hun ingewikkelde en gevoelige instrument. Voor hen is het al "voor de geschiedenisboeken" als het hele ding goed werkt en wetenschappelijk verantwoorde resultaten oplevert.

http://mijndosisuniversum.blogspot.c...t-niet-zo.html
                          C9.25 + CGEM | Lunt LS60THa/B1200C | ASI 120MM | Canon EOS 60D
                          WARNING: Made of supernovae by-products!

Commentaar

Dat zal voor de wetenschappers gelden, maar het grote publiek vindt het normaal dat die apparatuur het doet. Een goede PR-man/vrouw weet dat, en zal dat soort berichten niet zo laten brengen.
                            What where the skies like when you were young?

Commentaar

Origineel geplaatst door MvD Bekijk bericht
                              Zou een goede verklaring zijn voor het methaan wat ze gevonden hebben in de atmosfeer
                              Die verklaring hebben ze al; meegenomen van de aarde...
                              Vandaar dat ze dit keer wat zorgvuldiger zijn en nog niets naar buiten brengen voor ze alles gedubbel/tripple/.... checked hebben.
                              Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
                              Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Werken...
                              X