Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Pentagon werkt aan ruimtecapsule met conventionele wapens

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Pentagon werkt aan ruimtecapsule met conventionele wapens

Buitenland

16/03 Pentagon werkt aan ruimtecapsule met conventionele wapens
    Het Pentagon werkt aan een onbemande ruimtecapsule die in een mum van tijd conventionele wapens naar alle uithoeken van de Aarde kan brengen, zo heeft de Washington Post woensdag gemeld.
    Onder aanhaling van medewerkers van het Amerikaanse ministerie van Landsverdediging voegde de Post eraan toe dat reeds dit jaar een lanceerinrichting voor het suborbitale ruimtetuig CAV ("Common Aero Vehicle") zou worden getest.

De CAV zou vijf keer sneller dan het geluid vliegen en daarmee binnen nauwelijks twee uur het doel treffen. De capsule zou zowat 500 kilo aan bommen meenemen of ook instrumenten voor spionage. De eerste generatie zou al tegen 2010 inzetbaar zijn.
    Nog volgens de krant wil het Pentagon binnen de drie jaar twee versies van een opnieuw te gebruiken tuig uittesten dat de capsule kan vervoeren. Anders dan bij een raket zou dat tuig dan naar zijn standplaats terugkeren.

past gewoon in de plan van de amerikaans ruimtevaart militair domintatie

Commentaar

Oke maar dan is de vraag....waar zal dit gaan eindigen.

NIEMAND heeft het RECHT om wat dan ook van of in de ruimte zich toe te eigenen.

Met dit krijg je een oorlog wereld macht die voor alles in staat zijn en is.
      Wederom zit je weer met het probleem van altijd....stel dat het in verkeerde handen komt???

Meer dan hoogtijd om bepaalde oorlogs tuigen in de ruimte aan banden te leggen.

Commentaar

Dat is opzich niet echt tegen te gaan hoor... Als Amerika, of welke natie dan ook, zich de ruimte toeeigent wat ga jij er dan aan doen? Dit heeft niet zoveel met recht te maken.

Maargoed waar hebben we het over, ik kan uit het bovenstaande artikel niet aflezen dat Amerika de ruimte voor zichzelf wil hebben ofzo. Het ontwikkelen van wapens en defensie technieken is niet nieuw. Het is ook niet opeens een dreiging of een stap naar een nieuwe koude oorlog. Er is helemaal niets aan de hand. Jij hebt het alweer over oorlog en macht. Ik denk dat je weer eens te ver doorslaat Phillip...
        But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Gezien ik toch altijd doorslaat onthoud ik me van alle comentaren.

Commentaar

Dit vind ik dus echt geld verspilling. Amerika heeft al zoveel atoombommen. Denken ze echt dat een land grootschalige aanvallen gaan plegen op amerika?

Ze hebben niet genoeg geld om de hubble te redden of voyager en toch doen ze dit soort dingen. Ik vat amerika niet helemaal

Commentaar

De geschiedenis van Amerika is 1 en al OORLOG.....is altijd zo geweest en zal altijd zo gaan zijn....dit is gezegd door iemand die altijd doorslaat of door iemand die totaal niets weet.

Home UK Print article | Email article

Russia and China urge space pact
              By Frances Williams
              Published: March 23 2005 02:00 | Last updated: March 23 2005 02:00

Russia and China yesterday called for urgent action on a pact to prevent the deployment of weapons in space, as international disarmament experts said this could become technologically feasible within just a few years.

"We need to keep space as the common heritage of all mankind, for peaceful purposes," Hu Xiaodi, China's ambassador to the United Nations disarmament conference in Geneva, said at a symposium on space security. Beijing and Moscow have been the main driving forces behind moves to negotiate a treaty on the prevention of an arms race in outer space in the 65-member UN disarmament conference. Frances Williams, Geneva

http://news.ft.com/cms/s/de60f4cc-9b42- ... 511c8.html

EN Rory.........hou dat soort van comentaren maar in het vervolg voor je zelf...want ik ben dat namelijk meer dan kost beu.

Commentaar

Is goed hoor....
                But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Rory, iedereen heeft het recht om vrije meningsuiting.....toch als je keer op keer iemand persoonlijk aanvalt dan word het wel wat anders.

Commentaar

Werken...
                  X