Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Voyager I en II, waar zijn die nu?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Voyager I en II, waar zijn die nu?

Hoi,

Wie weet waar de Voyager's zijn op dit moment? en, ik heb laatst gehoord dat ze nog steeds contact hebben (wel minimaal geloof ik)?

Zijn er site's waar ze meer weten?

Joeny
    :-)

Het is zelfs feest:

http://voyager.jpl.nasa.gov/

Daar kunnen de Marsrovers een voorbeeld aan nemen
    PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Commentaar

Both spacecraft are expected to continue to operate and send back valuable data until at least the year 2020.

lijkt me meer dan logisch dat deze de beste ruimtesonde ooit is gebouwd

Commentaar

Dacht ik ook..

Commentaar

Kijk anders eens hier..

Commentaar

hoe lang duurt het nog dat voyagers uit de termation schock en heliopause komt?

Commentaar

hoe lang duurt het nog dat voyagers uit de termation schock en heliopause komen.

De wetenschappers gingen er vanuit dat ze daar allang hadden moeten aangekomen zijn of voorbij zouden zijn.
              Toch is er iest wat deze oude ruimte sondes tegenhoud om verder ons zonnestelsel uit te gaan....ze gaan zo snel niet meer vooruit als pak tien jaar gelden.
              Men weet nog steeds niet wat de oorzaak is maar men weet wel dat het niet echt normaal is.
              Nasa wou geen moeite doen om er bv een nieuwe ruimtesonde naar toe te sturen om zo het mistery te ontrafelen waarom ze niet meer echt vooruit gaan.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ESA wel een missie op poten ging zetten om het mistery te onderzoeken...??

Commentaar

Leuke documantaire-stof voor Discovery!?!
                :-)

Commentaar

Werken...
                X