Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maanlanding

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maanlanding

Edit: ik heb het topic 'documentaire: de waarheid achter de maanlandingen' gesplitst

Enne over die maanlanding, toen der tijd hebben amateurs de signalen op verschillende plekken op aarde opgevangen. Uit de berekeningen bleek dat die signalen inderdaad vanaf de maan kwamen. Dus voor mij is het gewoon echt gebeurt, ik wacht alleen op het moment dat de Smart-1 foto's neemt van bv de maan auto als hij die kan fotograferen dat lijkt me wel gaaf!

Dat lijkt me zeker gaaf Paul! Het zou fantastisch zijn als Smart-1 maanauto's etc. fotografeert, want dan pas heb je echt bewijs..

Commentaar

Maan Auto en daaltrap zijn misschien maar 5 of 6 meter zijn, en smart hangt tog 200 km boven de maan en k weet niet of hij het zou kunnen zien en als t het geval is dan zie je miss alleen een weerspiegeling van de zon, dus zoveel verw8 ik niet van smart ook omdat smart geen super camera bij zig heeft

Commentaar

Inderdaad Vkaatje, als zo'n maanvoertuig het licht van de zon weerspiegelt en Smart-1 registreerd dat, dan zou het mogelijk zijn om foto's te maken.. Ik vind het goed dat er eindelijk weer eens een missie gepland word naar de Maan, want alle sondes zijn jaren bezig voordat ze hun doel bereikt hebben..

Mwah, we weten dan wel erg veel van de Maan vergeleken met andere planeten, maar foto's ontbreken. Zit me al te verheugen op de eerste foto's van het oppervlak..

Commentaar

Ja daar dacht ik ook aan of die voorwerpen wel te fotograferen zijn, we wachten af.

Commentaar

ik hoop het maar ben bang dat het niet lukt om dat zo'n camera dit soort details kan vastelggen

Commentaar

Het zou inderdaad een moeilijke opgave zijn om zo'n voorwerp te fotograferen. In vergelijking met de grootte van onze maan is een maanvoertuig of iets dergelijks hardstikke klein.

Het is een kwestie van geluk. Smart-1 kan weleens over de landingsplek van Apollo 11 zoeken naar iets dat het licht van de zon weerkaatst.

Het is in ieder geval een moeilijke opgave om zoiets voorelkaar te krijgen denk ik.

Commentaar

een weerkaatsing zou voor mij niet egt een bewijs zijn alleen een goede aanwijzing, het zou ook met photoshop gemaakt kunnen zijn of gewoon iets anders wat in "Mare Tranquilius" gedropt is.

Waarom denk je dat Apollo 11 in de zee der kalmte moest landen, dat was de makelijkste plaats er zijn daar ook een aantal russchische sondes geland, dus een glinstering is niet meteen een bewijs, het allermooiste zou een rover zijn :P, maar dat lijkt me voorlopig niet haalbaar miss commercieel

Commentaar

Ik neem Apollo 11 alleen als voorbeeld Vkaatje.. :P

Een weerkaatsing van licht is niet meteen bewijs nee.. Het kan ook een object zijn dat gewoon onbekend is en wat heel wat discussies zal gaan opleveren.. Jammergenoeg zijn er toch weer een aantal mensen die zo'n missie als het ware gaan 'verzieken'. Meteen moeten we naar Buitenaards Leven op zoek gaan, meteen moeten we zoeken naar Buitenaardse Objecten, meteen moeten we kijken of er echt een maanlanding is geweest enz. enz.

Laten we nou eens dat Buitenaardse gedoe achter ons laten en beginnen met het onderzoeken en fotograferen van de Maan. Dat is toch ons doel, of moeten we op zoek naar Buitenaards Leven :evil

Commentaar

Mijn voorstel om voor eens en voor altijd te beslissen of er een maanlanding is geweest:

Pak een broertje van de Spirit of Oppurtinity en pas hem nu aan aan de maan, zet op hem op een raket en stuurt hem linea recta naar de mars, hoeft maar drie dagen te duren, veranderd het landingsmeganische tot een raketmotor net als die sondes uit de jaren 60 en laat hem landen in "Oceaan der Stormen" waar Apollo 12 en Surveyor 3 zijn geland, en ga dan rijden maak een paar mooie foto's van de daaltrap en de 8ergelaten spullen en rij dan door naar de surveyor maak daar nog een paar foto's van en klaar is je missie, als je nou al die science tools en zo weglaat van die rover weeg ie minder, NASA zal dit nooit doen omdat het veel geld kost en als hetr niet waar zou zijn zouden ze der nietr aan meewerken, maar als NASA of beter nog ESA of de Russen dit zou doen dan zouden alle complotten rond de maanlanding uit de wereld zijn

Commentaar

Alleen een rover sturen om wat foto's te maken van de Apollo is nutteloos. Ze moeten iets maken zoals de Mars Express, die heeft hele goede camera's. Ontwikkel de camera's door en maak ze zo goed dat je een auto kan fotograferen van die afstand.

Commentaar

Inderdaad Paul, maak een Maan Express zou ik zeggen.. (Opvolger van de Mars Express en Venus Express, oh nee, de tweede is nog niet in gebruik 8) )

Commentaar

Ze zijn zeker op de maan geweest........al geeft die eerste maanlanding meer vragen dan antwoorden.

Het was een feit dat het een space race was en de Amerikanen konden zich niet permiteren om als tweede voet op de maan te zetten...dus misschien dat ze toch de eerste maanlanding in script hebben gezet.
                          De toenmalige Holywood technieken waren toen alvast ver genoeg om de mensen zo iets te kunne laten geloven.

Trouwens hebben de VS heel veel geluk gehad dat die Russche Kosmonouten waren omgekomen......anders waren de russen als eerste op de maan geweest.

Commentaar

Ja precies, de Russen hebben gigantisch veel succen VOOR de Russen weten te behalen. De maanlanding was eigenlijk het enige puntje waar de Amerikanen eerder mee waren in de race.

Commentaar

Dat is niet helemaal waar Paul

Tot 1963 lag de VS mijlenver achter en zag het der echt niet naar uit dat ze voor 1970 op de maan landen, maar na de moord op Kennedy kwam zijn vice-president Johnson aan de macht en die was nog gekker van ruimtevaart en het budget van NASA steeg maar en steeg en tijdens Project Gemini liep de VS langzaam in op de Sovjet-Unie, de Sovjet-Unie had wel de eerste ruimtewandeling maar dat was heel erg primitief en die van de Amerikanen was een stuk beter en het schip de Gemini was ook beter en daar werden ook hele goede prestaties mee neergezet, denk maar aan de 14 daagse missie van Borman en Lovell in de Gemini VII.

Rusland vloog tussen 1964 en 1966 met een geupgrade Vostok want de Sojouz was pas in 1967 klaar en daar kwam nog bij dat er veel ontwerpes in Rusland dachten dat hun ideeen het best waren en zo liep het maan programma zware vertraging op.

Apollo was het beste schip, een stuk beter dan Sojouz. De Saturn V of de Saturn IV-B was een stuk stabieler dan de N1 (waar alle lanceringen mislukt). De maanlander van de VS was een stuk beter dan die van de Russen.

Het excuus wat voor het verlies in de Space Race voor Rusland de dode kosmonautne is, is ook onzin want denk maar even aan Apollo 1.

Maar de VS won de Space Race eigenlijk tijdens de Kerst van 1968 met Apollo 8, in de 7 maanden daar tussen probeerden de russen koortsachtig nog als eerst op de maan te komen maar de ultieme poging een mens erop te zetten mislukte begin juli 1969 toen de N1 ontplofte een paar seconden na lift-off, er waren gelukkig geen kosmonauten aan boord die zouden later met de sojouz aan de N1 koppelen.

Dus de VS liep niet de hele tijd achter maar de VS won door lef te tonen om Borman,Lovell en Anders naar de maan te sturen terwijl de russen het niet aandurfden met hun Zond's (omgebouwde Sojouz).

Ik hoop dat ik wat informatie heb bijgebracht, ik ben van plan om eens een keer een superartikel over de space race te schrijven

Commentaar

Werken...
                              X