Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schoonmaak verbetert Marsrobot + video

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schoonmaak verbetert Marsrobot + video

Schoonmaak verbetert Marsrobot

LONDEN - Een nog onverklaard fenomeen heeft ervoor gezorgd dat een ruimterobot op Mars ineens veel beter presteert. Dat heeft het tijdschrift New Scientist dinsdag gemeld.

Volgens het blad heeft 'iets of iemand' de afgelopen tijd meermalen de Amerikaanse ruimterobot Opportunity schoongemaakt en afgestoft. Daardoor werkt de robot weer op volle kracht. Enige tijd geleden viel de helft van de kracht uit door de hevige stofvorming op Mars.

De twee robots Opportunity en Spirit doen voor de NASA onderzoek op de rode planeet.

klik hieronder voor de video

TeleVideo

bron telegraaf

sorry ik klrijg de link van de video niet te pakken

dit is een andere link

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1664 ... robot.html

klik hier op en dan krijg je het nieuws bericht op de site van de telegraaf.

als je daar bent klik je op het fotootje van de marsrover en dan krijg je het videotje

Commentaar

Dit is oud nieuws...
      But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Maar toch...ik heb het elders al in het forum gezegd.....het lijkt er op dat de rovers ter plekke een opknap beurt krijgen.

Als je naar de wielen keek dan zag je er geen enkele koreltje zand op...zo clean waren die en ze hadden vrijwel geen krassen of enige andere form van slijtage wat je zou verwachten van hun tijd op Mars.
        Net als de zonne pannelen die er mij vrij nieuw uitzien in de vorm van vrijwel geen stof of zand op de panelen.
        De wind zou wel veel weg waaien maar dan nog is dat niet voldoende gezien de rovers dagelijks bezig zijn.

Hoe langer de missie duurt hoe vreemder ik bepaalde foto's ga vinden die ik in verloop van tijd heb opgeslagen van de Rovers en hun werkzaamheden.
        Ik kan je verzekeren dat er hele vreemde tussen zitten die helemaal niet zo zijn als wel word beweert.

Ik ga er niet verder op uit wijden Maar wat vast staat is dat de rovers er veel te goed uitzien na al die tijd op Mars bezig geweest te zijn.

Commentaar

:o o sorry ik wist niet dat het al oud nieuws is,

ik zag het pas gister in de krant

Commentaar

er was ook pas een plasje water ontdekt
            misschien is het gewoon een gezichtsbedrog.

iets eerder van dat tijd was ook nieuws over wolken.
            misschien had het wel geregend?

Commentaar

Regen

Dat kan maar dan komt er maar een klein beetje dauw uit de lucht en dat is niet genoeg om de rovers schoon te maken.

Commentaar

Dat lijkt me dus onwaarschijnlijk want dauw=water en wat zoeken ze water en ze hebben nog geen stromend water of ijs gevonden, by the way tis veel te koud voor dauw

Commentaar

Het blijft vreemd die foto vin ik.........
                  Als het echt water was zou die het wel geroken hebben toch.......
                  Of all the things I' ve lost...
                  I miss my mind the most...

Commentaar

Als fervent anti-Amerikaan denk ik al een tijd aan een complot. Zou het niet zo zijn dat de NASA de rest van de wereld gewoon probeert te imponeren met haar kunstjes?

[Edit] vage stem trouwens, in dat filmpje. Niet echt een toppresentatrice. [/Edit]
                    But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Origineel geplaatst door Joost
                      Als fervent anti-Amerikaan denk ik al een tijd aan een complot. Zou het niet zo zijn dat de NASA de rest van de wereld gewoon probeert te imponeren met haar kunstjes?

[Edit] vage stem trouwens, in dat filmpje. Niet echt een toppresentatrice. [/Edit]
                      Hehe zou kunnen idd......misschien weet de Nasa wel meer dan ons......

Ben benieuwd wat ze op Titan gaan vinden.................

Commentaar

Titanmannetjes! Uh.. right. Nee, ik denk dat ze niet veel interessants gaan vinden.

Commentaar

Origineel geplaatst door Joost
                          Titanmannetjes! Uh.. right. Nee, ik denk dat ze niet veel interessants gaan vinden.
                          ik denk dus van wel....waarom gaan ze juist daarheen......terwijl er zoveel andere manen zijn?

Commentaar

ik denk ook wel dat we er (als het goed gaat) wel wat van kunnen verwachten hoor!

Commentaar

Mwah, of het echt baanbrekend zal zijn op Titan..? Zoals jullie zeggen, ze zullen wel een reden hebben om naar Titan te gaan, maar die reden heb ik me nog niet kunnen bedenken.

Commentaar

Werken...
                              X