Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Titan voorspelling wedkantoor hier

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Titan voorspelling wedkantoor hier

Laten we eens gaan wedden want we zijn nu wel erg dichtbij, nog maar een paar weekjes tot de loslating van ESA Huygenssonde voor de maan van Saturnus, Titan. Aangezien dat de maan Titan erg mysterieus is, kunnen we slechts nog raden/fantaseren over hoe Titan eruitziet.

de spelregel is simpel, je hoeft alleen maar kleuren en ander vragen te benantwoorden, zie hier met volgens mij welk kleur het en antwoorden is is(geldt ook voor mijn weddenschap).(als je nog wat iets andere anwoorden/voorspellingen wil, zet het ook maar erbij)

luchtkleur; de lucht is lichtbruin/oranje maar vooral ook blauw(vanwege ozonlaag die blauw is zoals aarde en mars)

grond/vloeibaarkleur; er is wel vloeibaar ethaan maar in de beperkte mate, de meeste is in de vorm van vaste/vloeibaar,zeg maar een soort slijm. grond en vloeibaar is volgens mij donkerbruin.

zal huygens touchdown maken(geslaagd landing); nee waarom weet ik niet.

laat eens wat van jullie horen wat jullie van Huygens verwacht.

Lucht Blauw beige.

Opervlakte zeker en vast Methaan zeeen, meren, en rivieren, dit afwissellend met stuken land in de vorm van rotsen en op deze vele rotsen...en vooral in de buurt van die Methaan zeeen etc... ga je organis materiaal vinden in de vorm van een soort Algen en soorten steen Mossen. (wie heeft bv al eens een rots gezien met planten groei in de buurt van of in het water...meestal bestaat het groen uit een soort Mos of algen)

LOL...Persoonlijk denk ik ook niet dat het een geslaagde landng zal gaan worden, al hoop ik het wel natuurlijk WANT anders weten we niet wie het met het juiste eind had :P

Commentaar

Lucht: Grijs, lijkend op smog, heel dicht, als de Huygens zou landen zou hij foto's van niet meer dan 3 meter kunnen maken omdat het anders een soort mist is

Oppervlak: Ik denk niet veel vloeibaar methaan, eerder vast rots bodem

Zal Huygens goede touchdown maken: Ja, alleen zullen we nix van hem horen omdat hij geen signalen door de smog kan terug zenden

Commentaar

met tochdown bedoel ik dat Huygens de oppervlakte zal raken.

zeg hetmaar, 100% missie succes.

huygens is eigenlijk meer de luchtsonde dan grondsonde.

kaatje, fotos maken zal geen probleem zijn met smog want huygens heeft ook wat extratje, infrarood fotocamera (maar wel ten koste van kleurenfoto)

Commentaar

Ik zal mijn verslag een laten horen als ik tijd heb (moet veel aan school doen :evil: )

Commentaar

luchtkleur; de lucht is lichtbruin/oranje

grond/vloeibaarkleur; donkerbruin.

zal huygens touchdown maken(geslaagd landing); ik denk van wel

Commentaar

De kleuren blijven vrijwel onbekend en Huygens zal succesvol zijn maar toch niet zo spuctaculaire resultaten geven als jullie denken, denk ik...
              But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Titan

Lucht: goud/geelkleurig

Grond: Bruin/geel stukken zijn vaste brokken methaan

Zee: Vloeibare methaan

Landing: geslaagt, ik denk dat er op Titan voornamelijk vloeibaar methaan is dus hij land in zo'n methaanzee.

Commentaar

uchtkleur: Ik denk créme kleurig

grond/vloeibaarkleur: Ik denk aan Metlisch net niet vast en bepaalde vaste deeltjes

zal huygens touchdown maken(geslaagd landing): Nee denk het niet het is de eerste keer....

Commentaar

Luchtkleur: Paars-Groen-Blauw lijkt me wel mooi . Ik weet niet of dat mogelijk is, maar die kleuren vind ik bij elkaar wel mooi staan .
                    Grond/vloeibaarkleur: Totaal geen idee . Heb geen idee waar een planeet allemaal uit bestaat.
                    Zal Huygens goede touchdown maken?: Wie ?...

Sorry, ben een n00b, maar ik probeer toch wat mee te posten :P .

Commentaar

Lucht/kleur: Oranje/bruin
                      Grond: Bruin/beuge
                      Goede touchdown: Zeker weten

Commentaar

Origineel geplaatst door Rory
                        De kleuren blijven vrijwel onbekend en Huygens zal succesvol zijn maar toch niet zo spuctaculaire resultaten geven als jullie denken, denk ik...
                        Ben ik het mee eens. Heel veel mensen overschatten de missie, doordat ze denken dat we spectaculaire foto's van het oppervlak krijgen te zien ala foto's van de Mars Exploration rovers, maar dat is helaas niet het geval.

Commentaar

Btw wat krijgen de winnaars
                          Joke

Commentaar

Ik denk dat de lucht/kleur een beetje blauw beige is
                            de grond donker.... bruin8tig met rotsen
                            en ik denk wel dat er een goede touchdown komt

Commentaar

Lucht: Een beetje bruinachtig/beige..

Oppervlak: Bruin en rotsachtig..

Landing: Ik denk dat Huygens geen goede landing maakt, maar hoop het wel natuurlijk. Ik vind ook dat veel mensen er teveel van verwachten. De missie zal maar 130 minuten duren. Je weet nooit wat zo'n sonde daar aantreft.. Ik heb daarom ook het sterk vermoeden dat Huygens gewoon neerstort..

Kortom, ik verwacht er niet echt veel van, maar ik hoop natuurlijk wel dat de landing succesvol verloopt.

Commentaar

Werken...
                              X