Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

bemanig ISS op rantsoen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

bemanig ISS op rantsoen

Bemanning ISS op rantsoen wegens slinkende voorraad
    CAPE CANAVERAL - De voedselvoorraad in het internationale ruimtestation ISS is zodanig geslonken dat de twee bemanningsleden op rantsoen zijn gezet. Dat heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA donderdag bekendgemaakt.

Het is de bedoeling dat het ruimtestation op eerste kerstdag wordt bevoorraad door een Russisch ruimteschip, maar als die missie mislukt wordt de ISS-bemanning begin januari teruggehaald naar aarde. Volgens Bill Gerstenmaier van NASA heeft het ISS nog zoveel voedsel aan boord dat de bemanning het tot een ŗ twee weken na de kerst kan uithouden. Het is in de vier jaar dat het ruimtestation permanent bemand is nog nooit gebeurd dat de bemanning op rantsoen gezet moest worden.

bron telegraaf

Het ruimtestation wordt sinds twee maanden bemand door de Amerikaanse astronaut Leroy Chiao en de Russische kosmonaut Salizjan Sjapirov. Gewoonlijk krijgen ze drieduizend calorieŽn per dag binnen, maar sinds vorige week moeten ze het met 5 tot 10 procent minder doen. Hun gezondheid loopt daardoor volgens NASA-arts Sean Roden geen enkel gevaar.

Het is nog niet precies duidelijk hoe het zover heeft kunnen komen dat er te weinig voedsel aan boord van het ISS is. Wel is het zo dat er bij een vorige bevoorrading minder voedsel bij het station werd bezorgd dan gewoonlijk, omdat er ruimte gemaakt moest worden voor reserveonderdelen. Sinds in februari vorig jaar het Amerikaanse ruimteveer Columbia verongelukte wordt het ISS alleen nog bevoorraad door de Russen. De capaciteit van Russische bevoorradingsschepen is echter veel kleiner dan die van Amerikaanse ruimteveren.

Hey, als je nieuws wilt inzenden voor astrostart kun je het oook sturen naar mij, sterrensite@gmail.com (mijn prive adres wil ik niet vertellen) of naar tim, astrostart@gmail.com of wouter, wouter.donders@gmail.com

Commentaar

Bas heb je deze berichten zelf vertaald of van een andere site afgeplukt? Als je ze van een site hebt geplukt zonder er iets aan te veranderen komt hij niet op AstroStart (in verband met copyright). Zet er dan ook graag even hier op het forum een bron bij, is wel zo netjes
      Als je het wel zelf hebt geschreven/vertaald, stuur maar gewoon naar een van de adressen, maar als je het stuurt naar webmaster@astrostart.nl komt hij altijd terecht.

Commentaar

Origineel geplaatst door Wouter
        Bas heb je deze berichten zelf vertaald of van een andere site afgeplukt? Als je ze van een site hebt geplukt zonder er iets aan te veranderen komt hij niet op AstroStart (in verband met copyright). Zet er dan ook graag even hier op het forum een bron bij, is wel zo netjes
        Als je het wel zelf hebt geschreven/vertaald, stuur maar gewoon naar een van de adressen, maar als je het stuurt naar webmaster@astrostart.nl komt hij altijd terecht.
        aangezien ik pas 11 ben en dus nog niet zo goed engels kan haal ik deze berichten voornamelijk van http://www.telegraaf.nl

ze komen dus allemaal uit de krant

ik zal de bron er voortaan bij zetten

p.s. heeft iemand een vertaal programmatje voor me
        dan hoefd mijn vader het niet te doen :lol:

Commentaar

aangezien dat jij pas 11 bent, ben je zeer knap vergeleken met dat ik toen11 was.
          (je hebt geluk dat je veel informatiebron hebt, oa internettoen moest ik via stomme kranten doen of astrostart bestond toen nog niet. )

Commentaar

Hoe oud ben jij dan wel niet?
            But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

bijna 24 maar internet is nog jong hoor.

bij mars eerste rover Pathvinder moet ik met kranten doen en heel beetje internet.

Commentaar

Ik moest het ook maar doen met de kranten en een paar Tv zenders, en als je weet dat ze nu niet sharig zijn met informatie dan was het toen nog minder.

Ik zelf heb nog maar twee jaar internet......er is wel een hele wereld nu open gegaan, daar ik vroeger maar intresse had in Astronomie en al de rest, is het nu uit gegroeid tot een hobby..passie is een beter woord

Commentaar

En ik ben 12, de meesten verwachten dat ik ouder ben :P

Commentaar

Dan heb ik 1 troost voor je Huy, toen ik 12 was sprak ik ook nauwelijks engels en in het begin had ik er ook echt problemen mee, maar nu een paar jaar later, heb ik tog al veel bijgeleerd en spreek/schrijf ik bijna vloeiend en foutloos.

Engels gaat op het voorgezet onderwijs erg snel, ik kan dit alleen over vwo zeggen.

Zit in nu 4 VWO en hierna ga ik naar de TU, lucht-ruimtevaart techniek of sterrenkunde doen

Commentaar

Nu we er toch over beginnen, ik ben ook pas 11..

Commentaar

Dan heb ik 1 troost voor je Huy, toen ik 12 was sprak ik ook nauwelijks engels en in het begin had ik er ook echt problemen mee, maar nu een paar jaar later, heb ik tog al veel bijgeleerd en spreek/schrijf ik bijna vloeiend en foutloos.

Engels gaat op het voorgezet onderwijs erg snel, ik kan dit alleen over vwo zeggen.

Zit in nu 4 VWO en hierna ga ik naar de TU, lucht-ruimtevaart techniek of sterrenkunde doen
                        ga je naar TU ruimtevaart techniek, wil ik ook doen

had grafisch techniek gedaan, dus er is niks mee te maken met de ruimtevaart nou tja behalve de raket beschilderen.

je moet wel vooral wel ruimtevaarttechniek halen want we leven nu een prachtige ruimtevaarttijd.
                        wie weet is het deze eeuw zoals een soort broeder wright luchtvaart, gouden eeuw voor de ruimtevaart.

Commentaar

wow veel jonge mensen hier op astrostart zeg

Commentaar

Origineel geplaatst door tycho
                            aangezien dat jij pas 11 bent, ben je zeer knap vergeleken met dat ik toen11 was.
                            (je hebt geluk dat je veel informatiebron hebt, oa internettoen moest ik via stomme kranten doen of astrostart bestond toen nog niet. )

dank je :lol:

Commentaar

ga je naar TU ruimtevaart techniek, wil ik ook doen

had grafisch techniek gedaan, dus er is niks mee te maken met de ruimtevaart nou tja behalve de raket beschilderen.

je moet wel vooral wel ruimtevaarttechniek halen want we leven nu een prachtige ruimtevaarttijd.
                              wie weet is het deze eeuw zoals een soort broeder wright luchtvaart, gouden eeuw voor de ruimtevaart.
                              Inderdaad, vroeger kon je alleen bij nationale organisatie werken maar nu komen er binnenkort ruimtetoersime bedrijfjes, misschien start ik er later zelf wel een op.

Maar mijn echte droom is natuurlijk naar boven gaan, alleen heb ik nix met bio (medisch) en heb ik slechte ogen dus kan ik ook geen testpiloot worden wat tog de beste kans om de ruimte in te gaan[/quote]

Commentaar

Werken...
                              X