Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ruimtevaart game

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ruimtevaart game

Orbiter space simulator (ook net zo goed als Celestia maar meer)
    door amateur gemaakt spel. is open, iedereen kan eigen objecten indoen of uitgeven op i-net. er is ook vaak up-to date textures, bijv nieuwe Phoebe maan voor orbiter.

is een leuke sim. je kan er heleboel dingen mee doen. space shuttle lanceren, Cassini huygens volgen(realitisch), met nooit eerder gebouwd shuttles zoals ESA Hermes vliegen of starfleet voyager door de sterren reizen of zelfs op de maan landen en wandelen!. is wel veel oefenen vereist om met shuttle of moeilijk vechile te vliegen maar is ook eenvoudig. voor lanceren hoef je maar op + te drukken tot brandstof op is etc.

ook is er wel een hele goeie handleidingen te vinden. in PDF file( acrobat reader nodig)

http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html
    daar kan je het spel vinden en extratjes (hoger resolutie aarde, ander planeten etc)
    ------
    een hele makkelijk mod, SPACESHIPONE!! iedereen kan ermee vliegen!
    is wel moeilijk om op 100 km te komen, mij is maar 60 km hoog gelukt maar erg leuk en lijkt er erg op.
    hier te downloaden bij
    http://orbit.m6.net/v2/read.asp?id=19109

------
    http://www.orbithangar.com

dat is een orbiter add ons site.
    er is een heleboel downloads
    van eerste v2 raket tot toekomstige maan-mars missie met ruimtelift en zelfs verder.

ook heleboel dingen zoals verre planeten, alle sondes.

veel plezier

cool man

ga het meneet proberen

Commentaar

Hey Tycho,

Heb zojuist het progamma gedownload en ge´nstalleerd, maar.. Ik krijg als ik bijvoorbeeld Saturnus als planeet kies, een lelijk, met een computer gemaakte foto te zien in zwart-wit. Hetzelfde heb ik ook met het ISS, en andere hemellichamen en sondes. De knoppen doen het ook niet, ik kan ook niet het progamma afsluiten, ook niet door op Escape te drukken dus.. Wat is hiermee aan de hand? Noem je dit soms Saturnus? Dacht het niet...: 8)

Commentaar

Hoe oud is je computer Freek?

Commentaar

Ik heb een computer met Windows ME, Pentium 3.. dus redelijk oud ja.. MAAR op de site staat van die Orbiter Space Flight Simulator, de link die Tycho ook gaf in dat bovenstaande bericht, dat het progamma geschikt is voor Windows 98, ME, XP en 2000.. Dan zal die toch wel moeten werken..

Edit: Ik heb trouwens ook de kleurenbits veranderd in het progamma, allebei 32-bits, maar toch nog zo'n lelijk beeld..

Commentaar

heb het nu ook gedownload maar wordt er niet wijzer van ik snap er niks van als ikhem opstart krijg ik een klein schermpje waar je dingen kunt selecteren. dan kan ik met veel moeite een gewone shuttle vinden dan start ik het spel zit ik in de shuttle maar ik kan de shuttle niet starten.
            en klopt het als er geen geluid bij zit?

wat ik gezien heb is heel mooi maar je speelt het niet zomaar even

Commentaar

Hmm Freek heb je het wel goed geinstalleerd dan? Want volgens mij heb jij geen textures.

Commentaar

Mijn pc kan dit niet aan man.. :lol:
                But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

ja zijn aardig wat bestanden he
                  maar is wel een geweldige game alles werkt nu wel zo'n beetje alleen het vliegen nog doorkrijgen das nog moeilijk ook
                  snap nu waarom een astronaut zo veel moet oefenen

Commentaar

Origineel geplaatst door Wouter
                    Hmm Freek heb je het wel goed geinstalleerd dan? Want volgens mij heb jij geen textures.
                    Wat bedoel je precies Wouter?

Commentaar

gewoon op + drukken, dat is zo bij alle lanceren van alle voertuigen.

spaceshipone is makkelijkste, en ik zou maar even handleiding in pdf lezen voor shortkeys(is neit zo veel)

Commentaar

Origineel geplaatst door tycho
                        gewoon op + drukken, dat is zo bij alle lanceren van alle voertuigen.

spaceshipone is makkelijkste, en ik zou maar even handleiding in pdf lezen voor shortkeys(is neit zo veel)
                        Gedaan. Ik heb dus de space-shuttle en ik druk op +, maar na een momentje draait de shuttle langzaam om en maakt die salto's in de lucht :P

Commentaar

Lol Tim.. Bij mij kan een Space-Shuttle door een gebouw vliegen zonder dat er enige schade is..

Kan je een link van die Handleidingenzooi geven Tycho of zit dat bij het spel (Correct: simulator) inbegrepen?

Commentaar

Het is geen spel Freek, het is een simulator :P Er staan een hoop .pdf'jes onder de doc submap. Daar staat de handleiding.

Commentaar

Zo te horen is dit een leuke simulatie.. ff downloaden :lol:

Commentaar

Werken...
                              X