Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gaat ESA bemand?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gaat ESA bemand?

Amerika, Ruslande en zelfs China hebben al bemande raketten maar hoe gaat het met Europa? Komt het nog zover dat ESA op eigen kracht astronauten de ruimte in schiet?

Ik denk van wel, over een jaar of tien.

Ik denk dat ESA het houdt bij onbemande ruimtevaartuigen.. Het werpt in ieder geval wel zijn vruchten af, zie Mars Express! Waarom zou Europa ook bemande ruimtevaartuigen maken? Over 10 jaar is het ruimtetoerisme misschien al helemaal opgebloeid.

Commentaar

ESA is wel een laatbloeier maar
      ESA heeft Soyuz gekocht, is nu allang nog steeds bezig met Soyuz lanceerfaciliteit bouwen naast voor die van Ariane5. misschien ook Soyuz capsule gebruiken? maar zeker gaat deze Ariane4 vervangen.

ESA doet ook mee aan Shuttle, Phoenix. ze zijn nog echter in test/productie fase. http://www.space.com/missionlaunches/ph ... 40509.html

volgend glide test gaat vanaf 139 KM hoogte gebeuren, iets hoger dan Xprize SS1!

ESA is dus niet van plan om achter te blijven.

Commentaar

ESA bemand?

Ik heb ergens op internet gelezen dat ESA ook een progamma heeft om mensen op Mars te krijgen, eerst wat satellietn lanceren, naar de maan en dan ergens tussen 2030 en 2040 de eerste man op Mars.
        Als ESA dat lukt ga ik mee .

Commentaar

ja, ESA program Aurora.

is wel vet. veel goedkoper dan NASA want Aurora plan is opgesteld met de huidige budget plus verwacht toekomstige budget. (jaar 2000).

http://www.esa.int/SPECIALS/Aurora/index.html

eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in ESA dan NASA (terwijl NASA veel meer heeft en kan)

maar ook kan NASA NU NU NU al! naar mars. met weggegooid geld aan Irak oorlog, vele miljarden, is eigenlijk genoeg voor 10x mars missies

Commentaar

Daarom is NASA nooit terug geweest naar de maan of naar mars geweest want er was geen apart budget en de hoge heren van NASA branden liever niet hun vingers aan een nieuwe maanmissie of een missie naar mars omdat dat veel gevaarlijk is dan sonde en als een apart budget voor komt dan zouden ze wel iets ermee moeten doen

Commentaar

maar ook kan NASA NU NU NU al! naar mars. met weggegooid geld aan Irak oorlog, vele miljarden, is eigenlijk genoeg voor 10x mars missies

HOE vaak moet ik nog zeggen dat NASA en alle bedrijven er omheen DEEL uitmaken van het Amerikaanse defence budget.

Het defencie budget is met 14% omhoog gegaan en dit onder meer door de oorlog in Irak (jammer genoeg) maar ook door de toewijzing van een kleine 700-800 Miljoen dollar voor NASA zelf.

NASA moest keuzes maken en 1 daarvan heeft als prorieteit het verkennen van Mars, kijken of er leven is-of geweest, kijken of het er nu nog leefbaar kan gaan zijn voor de MENSEN.

Als de aarde op de ene af andere manier word vernietigt (het zij door een astriode of komeet, het zij door de vele atoom wapens)
              Dan gaat onze maan er ook niet meer zijn....dus Mars heeft meer kans op leven en leven te houden dan de maan.

Toch is het vreemd dat men pas na enkele tientalle jaren weer naar de maan wilt gaan...en in het algemeen vind NASA niets aan wat betreft de maan.

Meer dan hoogtijd dat ESA zelf eens een bezoekje gaat brengen aan onze maan, en laat ons hopen dat het een bemande reis zal gaan zijn.
              Eveneens dacht ik te weten dat ESA wel degelijk naar Mars wou gaan in de vorm van een bemande missie en dit zou ergens rond 2020-2030 moeten zijn

Commentaar

Werken...
              X