Announcement

Collapse
No announcement yet.

NASA Pioneer 10, 11 & 12 banden digitalizeren.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

NASA Pioneer 10, 11 & 12 banden digitalizeren.

Click image for larger version

Name:	The-Pioneer-10-spacecraft-after-delivery-to-Kennedy-Space-Center..jpg
Views:	1
Size:	507.8 KB
ID:	1382163

(Pioneer 10)

Ik ben bezig met het digitalizeren van 10.5" computerbanden met Pioneer 10, 11 of 12 data. Het gaat waarschijnlijk om de foto's genomen door de ruimtesonde.

Zelf kan ik de banden niet lezen dus ik stuur ze naar iemand die dat wel kan.

4 banden zijn gisteren aangekomen.

"De banden kwamen vandaag in een enkele doos.

Elke band is in krimpfolie gewikkeld; so far so good.

Afgaande op de labels, vermoed ik dat dit fotopararimeter (IPP) data van Pioneer 10 of 11 is. Geen van beide ruimtevaartuigen had een echte camera, zodandig; afbeeldingen werden geconstrueerd uit de IPP-gegevens.

Het optische science center van de Universiteit van Arizona was de motor achter het ontwerp en de test van de IPP. De IPP werkte, naar mijn mening, een beetje zoals het oude mechanische Baird-televisiesysteem. De IPP had een diafragma en werd gecentrifugeerd om een "scan" -patroon te creŽren, dat werd gedigitaliseerd en geretourneerd als een bit gegevensstroom.

Sinds ik papieren uit 2014 heb gezien die de originele IPP-gegevens van Pioneer gebruiken om achtergrondstraling te beoordelen, vermoed ik dat de gegevens nog steed aanwezig zijn.

Wat betreft het interpreteren van de gegevens op de banden, we zullen moeten zien wat we krijgen.

Het beste,"

De banden komen ook van de Universiteit of Arizona, misschien zijn dit wel de orginele banden gebruikt door hun om de P10, P11 of P12 foto's te maken?

Als jij iets weet over hoe de Pioneer foto's opsloeg zou dat zeker van pas komen, link AUB documenten met dat soort informatie.
    Zodra ik meer weet zal ik dat plaatsen in dit topic.

Er zijn nog 7 banden over, als mijn 4 banden goed werken ga ik proberen om die ook gedigitalizeerd te krijgen. Dan zou ik de banden moeten lenen van de andere kopers.

Name:	1.jpg
Views:	2
Size:	515.3 KB
ID:	1382164

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	430.3 KB
ID:	1382165
    Attached Files
Working...