Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

je favoriete sonde(s)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

je favoriete sonde(s)

de topic vertelt genoeg

maar in 3 delen om de keuzes eenvoudiger te maken;

-afgelopen missies bijv voyager, galileo, pathfinder etc

-huidig missies die nu nog werkt bijv cassini, marsexpress, marsrovers etc

-toekomstige/bezig-met-aankomen missies (ook ongepland/onvastgesteld missiesconcepts mag) bijv MESSENGER, Rosetta, mars science lab.

-----------
    My favourites

- Voyager, is logisch want deze sonde was de eerste die door heel zonnestelstel vloog en scherpe(toen voor ons onbekend) foto's maakte.
    heel veel afbeeldingen in boeken kwam van Voyager.

- MER rovers die nog aan het werken/rijden is
    Cassini, we hebben nog niet 100% van gehad, Huygens moet nog landen maar toch nu al mijn favoriet.

- Mars Science Laboratory; die moet 2 marsjaren lang rondrijden(met kernreactor), ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan flikken om de grote rover ter grootte van bestelbus met skycrane(een soort kraan met raketjes eronder)
    en ESA marsrover.
    solarsail Cosmos-1.

Mijn favorieten is: MER Cassini en Voyager!

Commentaar

Verleden: Voyagers (En om preciezer te zijn: Voyager 2) .. Dit is een van de eerste sondes die echt dingen heeft ontdekt en een betekenis heeft gehad in de wetenschap. We hebben heel veel geleerd dankzij deze sonde van de gasplaneten, en het mooie is is dat de sonde het nog steeds doet en verder weg is dan elk ander object dat door de mensen is gemaakt

Huidig: Cassini. De MERs zijn natuurlijk ook leuk en hebben ook belangrijke ontdekkingen gedaan, maar ik heb het niet zo op Mars. Ik vind dat er te veel aandacht aan wordt besteed :P Daarom ga ik voor Cassini.

Toekomst: De JIMO! (Jupiter Icy Moons Orbiter) .. Dit zal een grote sonde worden die onderzoek gaat doen bij de ijzige manen van Jupiter.. Ik ben erg ge´nteresseerd in Jupiter en JIMO zal ook aangedreven worden door kernkracht, zodoende 8)

Commentaar

Verleden: Natuurlijk de Voyager, zie de reacties hiervoor.

Huigig: Mja niet zo moeilijk toch? kijk naar mijn avatar, ik vind het zo prachtig dat er 2 rovers op Mars zijn gezet die in plaats van 3 maanden ongeveer 20 maanden actief mogen zijn op Mars!! Toch fantastisch? En kijk eens naar de techniek, masterlijk gewoon hoe ze een rover bouwen die je commando's kan geven en daarop reageert alsof het een mens is. Het is gewoon een brok ijzer, plastic enz enz met software erin. Hij ontvangt een signaal en al die elecktronen zorgen ervoor dat hij doet wat hij moet doen. 6 wielen die je kan laten graven in de grond of de rover kan laten stijgen de colombia heuvels op. $700mlj is het zeker waard, jammer dat ze niet meer terug komen op aarde, misschien ooit wel maar anders zou ik ze wel willen hebben

En zoals tycho zei:

Origineel geplaatst door tycho
        - Mars Science Laboratory; die moet 2 marsjaren lang rondrijden(met kernreactor), ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan flikken om de grote rover ter grootte van bestelbus met skycrane(een soort kraan met raketjes eronder)
        en ESA marsrover.
        solarsail Cosmos-1.

Commentaar

Favouriet

Verleden: Voyager omdat we dankzij hun zoveel weten over het zonnestelsel.
          Heden: Cassini, omdat hij nu al veelbelovend is.
          Toekomst: MESSENGER want we weten heel weinig over Mercurius.

Commentaar

Ja maar Messenger komt pas in 2012 aan bij Mercurius, en misschien weten we dan al genoeg van Mercurius, dan is misschien Messenger niet meer nodig. Dus nog 8 jaar wachten dan weten we wat meer van Messenger!

Commentaar

Verleden: Luna 2 het eerste met mensenhanden gemaakte voorwerp wat een ander helemaal lichaam bereikte

Heden: Tog de MER's want het volgende doel voor de mens is mars

Toekomst: Tsja, ik vind de meeste dingen er wel veelbelovend uitzien

Commentaar

Werken...
              X