Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mayak, Russisch "helderste" cube satelliet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De modernste variant van "train-" en "plane-spotting".
    What where the skies like when you were young?

Comment

Goed nieuws!

Hij duttet nie.

http://spaceflight101.com/soyuz-kano...lar-reflector/
      Spuit 9 op zijn minst...
      12" Meade Lightbridge, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 450D

Comment

Toch niet uitgevouwen dus. Wat ik al vermoedde. Jammer aan de ene kant dat het niet gelukt is. Is wel grappig een crowd-fund project die de ruimte in gaat, aan de andere kant was het minder leuk dat ze iets zo helder wilden maken (alhoewel de helderheid in twijfel werd gebracht).

Nou ja, misschien zien we hem een keer als een meteoor de dampkring oplichten binnenkort.
        130mm/650mm newton op HEQ 5 PRO / 60mm/700mm refractor / 10x50 bino/ 7x50 bino

Comment

Ik denk dat we dat al wisten maar goed dat ze het zelf ook toegeven.

Als er alleen wat "vage" observaties gemeld worden van zo'n veelbesproken object dan lijkt het me duidelijk dat die observaties met een korreltje zout genomen mogen worden.
          Objecten die in het mainstream nieuws komen worden door veel mensen "gezien". Alles wat ze niet eerder opgevallen is (satelliet, planeet, Sirius, ...) is opeens dat object

PS: niks van telemetrie op Mayak, how smart!
          Skywatcher Flextube 10" / Orion Skyscanner 100mm / Docter Optic Nobilem 8 x 56
          Oculairs van 6 tot 25mm en Shorty Barlow 2x

Comment

Working...
          X