Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Moeten we terug naar de Maan?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Moeten we terug naar de Maan?

Moeten we terug naar de maan, ik bedoel bemand.

Ik denk als we terug gaan naar de maan, dan zullen veel dingen leren die je op mars ook goed van pas komen

Wat moeten we op de maan gaan doen? Het enige nuttige wat we uit kunnen voeren is een basis bouwen, en daarvoor moeten we eerst maar eens een goed transportmiddel ontwerpen (Misschien kan via een nieuwe soort X-Prize een aarde-maan transportmiddel gemaakt worden).

Commentaar

op het moment dat de apollo missies stopte begon het interessant te worden. ik vind dat we terug moeten om nog meer over de maan te leren

Commentaar

Dat kunnen we allemaal veel beter met robots! Met ruimtesondes hebben we veel meer geleerd dan met mensen....

Commentaar

Ik vindt dat we wer naar de maan moeten gaan. Want nu kunnen we meer onderzoeken want we hebben meer geavanceerde techonologieŽn. En wie weet ontdeken ze iets nieuws. Wie weet vinden ze een nieuwe brandstof 8) al betwijfel ik dat

Commentaar

Er is al nieuwe brandstof gevonden op de maan hoor, Helium 3! Men verw8 dat het in de toekomst heel erg duur zal zijn - Maar dat terzijde. Wij hebben nieuwe technologiŽn ja, maar wat moeten mensen daarmee? Het is veel goedkoper een rovertje naar de maan te sturen dan een hoop mensen, die dan hun leven riskeren voor iets ook zonder enig risico gedaan had kunnen gebeuren. Nee, geen menselijke ruimtevaart meer, net zoals die ene man zei in een nieuwsbericht twee weken geleden.

Commentaar

ja we moeten terug,

goed voor de ervaringen met bemand marsmissies.

Er is al nieuwe brandstof gevonden op de maan hoor, Helium 3! Men verw8 dat het in de toekomst heel erg duur zal zijn - Maar dat terzijde. Wij hebben nieuwe technologiŽn ja, maar wat moeten mensen daarmee? Het is veel goedkoper een rovertje naar de maan te sturen dan een hoop mensen, die dan hun leven riskeren voor iets ook zonder enig risico gedaan had kunnen gebeuren. Nee, geen menselijke ruimtevaart meer, net zoals die ene man zei in een nieuwsbericht twee weken geleden.
              ben niet zo blij met je woorden

heluim3 zal idd duur worden ivm transport etc, maar met
              een volle shuttle met heluim3 naar de aarde kan voor (heel!!) USA voor de stroom voorzien voor hele jaar!(huidig kosten van die electriciteit is rond 400 miljard!) dus toch veel veel goedkoper en schoner. (misschien zo ook een nieuwe superbom, vervanger van de atoombom enz)

enne rover is idd goedkoop en veilig maar kan verder niks voor mensen doen. robots kan maar beperkt dingen doen, alhoewel voor sommige dingen onmisbaar is bijv iets zwaars optillen en verplaatsen en sommige gevaarlijke dingen noem maar op.
              mens is zelf de super-robot. kan ene dag geologisch onderzoek doen, andere dag kapotte dingen repareren, weer andere voor veel dingen waarvoor robots niet geprogrameerd of onverwacht is. (dan moet je eigenlijk weer speciaal robots daarvoor ontwerpen en bouwen $$$ kijk maar naar de Hubble)

moet je eens even voorstellen en vergelijken;
              een weekje met marsrovertje op mars
              een weekje met mensen op mars
              mensen kan absoluut veel meer dan rovers.

het kan ook geheel automatisch,eerst allemaal door robots laten bouwen enzo maar we moeten het gewoon doen, bemand!
              eerst basis bouwen door de robots etc, als het bijna compleet is, tiental mensen erheen sturen voor het afwerken en aan de missies beginnen.
              het had al jaren geleden gebeurd moeten zijn, net na apollo's dan was het minder moeilijk geweest.

maar wouter, wanneer wel bemand missies? pas na de grote technologish vooruitgang zodat de robots van alles voor ons kan zorgen en bouwen?
              en de maan is niet eens zo ver weg, we zijn er zelfs 30 jaar geleden geweest!

aarde zal ooit volraken, we moeten de maan zeker ooit koloniseren of er gebruik van maken.

en wat ik me afvraag; is er een verband tussen heluim3 en ineens haastig maanplannen van china, india, USA, rusland en canada?

als je de maan hebt, en heluim 3 verkoopt, is je land snel zo steenrijk.

Commentaar

Ik sluit me bij Wouter aan, bemande ruimtevaart is te duur en kost te veel tijd. Robots kunnen goedkoop en snel onderzoek doen. Ik denk echter wel dat we heel erg ons best moeten doen mensen goedkoop de ruimte in te krijgen. Dus een voortzetting van de X-prize is een goed begin...

Gr. Maarten

Commentaar

dus jullie zijn tegen bemande ruimtevaart
                  de missie van kuipers waar bijna alle experimenten zijn misgegaan dan vind ik geld verspilling ondanks dat er nederlander de ruimte in is gegaan maar als we terug gaan naar de maan zullen we veel over technologie leren en stukje bij beetje de maan leren kennen net als we aarde hebben leren kennen.
                  NIET zo als apollo: 6 maanlandingen in een tijdbestek van 3 jaar
                  NIET zo als apollo: 2 of 3 dagen op de maan blijven
                  NIET zo als apollo: Na 6 maanlandinge stoppen

MAAR: 1 maanlanding per jaar zodat er veel tijd aan voorbereiding van de missie besteed kan worden en de astronauten kunnen beter getrained worden
                  MAAR: een maand of zo blijven en werken aan een ILS (International Lunar Station) dan kunnen mensen een half jaar op de maan blijven
                  MAAR: doorgaan totdat we een nederzetting hebben op de maan

Over geld: je moet investeren in de toekomst want over een paar 100 jaar kunnen we niet meer op deze planeet leven dus dan moeten we ervaring hebben om op een andere hemellichaam te leven en veel geld kun je met helium 3 teurg verdienen

Commentaar

Ik ben niet tegen bemande ruimtevaart, maar denk wel dat we dat met mate moeten doen aangezien het veel kost.

Waarom zouden we over een paar honderd jaar niet meer op aarde kunnen leven?

Gr. Maarten

Commentaar

over honderd jaar is er niet genoeg brandstof meer die we gewend zijn. we moeten snel alternatief vinden.

overbevolking met daarbij gevolgen van overconsumuptie, meer landbouw (bomen omhakken), meer vervuiling. (hoe meer mensen, hoe meer autos)
                      (1800= 1 miljard mensen
                      2000= 6 miljard mensen)

hoe meer mensen, hoe meer wrijvingen.

Commentaar

Ja die overbevolking zal denk ik ook zorgen voor maatregelen in de vorm van kolonisaties. Maar dan moeten we het wel goed aanpakken en niet zoals met het ISS wat NOG STEEDS NIET AF IS. :evil:

Als we een maanbasis gaan bouwen, moeten we er ook snel aan beginnen. Tycho gaf al aan dat de bevolking enorm stijgt. Ook raakt brandstof op, het Helium 3 op de maan zou hier misschien een uitkomst bieden.

Bottom line: Bemande missies wanneer de verhuizing nodig is

Commentaar

Hoezo overbevolking? De natuur heeft overal een oplossing voor toch? Er is een of andere diersoort die zich massaal in zee stort als er te veel van zijn. Bij de mens zal ook wel een vreselijke ziekte uitbreken als er echt te veel zijn. kijk naar de varkenspest, er worden zo gigantsch veel varkens bij elkaar gezet dat de natuur ingreep. Zie ook vogelpest, gekke koeie ziekte enz enz

Commentaar

dus een deel van de mensheid moet dus sterven omdat het te veel moeite is om geld aan een oplossing.

Commentaar

ho ho ho, dat zeg ik niet. Ik bedoel dat tegen de tijd dat we de aarde moeten verlaten door overbevolking de natuur misschien een oplossing vind door ja een ziekte te creeren. Het klinkt naar, ik weet niet of het echt zo zal zijn maar het is mogelijk. Je hoort af en toe toch ook "de mensheid zal zichzelf laten uitsterven" ja op wat voor maniet je weet het niet.

Commentaar

Werken...
                              X