Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lichtkotser Zeewolde (dus Flevopolder)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lichtkotser Zeewolde (dus Flevopolder)

Gisteren op de Knardijk gestaan en vooraf even een grote lichtspuwer opgezocht in het industriegebied van Zeewolde (waar je op de Knar overheen kijkt en wat niet eens zo gek ver weg ligt hemelsbreed....) Ik zeg grote lichtkotser maar ik denk dat dit samen met de kassen in Almere wel eens de grootste van de polder kan zijn!

Foto zegt alles

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: BakkerDistributieZeewolde.jpg views: 1 grootte: 134,3 KB id: 1099568

Dit is Bakker Distributie in Zeewolde. Er wordt gewerkt dus zinloos is het licht an sich niet maar wel de wijze waarop en de intensiteit. Het licht kaatst letterlijk van de grond en het gebouw terug omhoog. Ik kon de lichtzuil 20km verderop bij de Oostvaardersplassen pinpointen!

Natuur en Milieu Flevoland heb ik ingeseind. Ben benieuwd.
    Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Ze vinden van zichzelf dat ze erg milieubewust zijn, en energieverspilling willen tegengaan.
    Mischien kan je ze er even op wijzen dat hun verlichting niet echt een voorbeeld van de bedrijfsfilosofie is.
    http://www.bakker-logistiek.nl/duurzaamheid/

Commentaar

Het is een behoorlijke bonk licht, maar eerlijk gezegd vind ik hem netjes gericht licht geven.
      Oke hij is erg intensief, en natuurlijk kaatst dat weer omhoog, maar die lamp zit in een goed armatuur.

Zolang het tijdelijk is is het voor mij geen groot probleem.
      12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
      7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Zoals ik al zei: het kaatst omhoog, dat zie je op deze smartphone foto niet. Maar aan de andere kant van de polder, zo'n 20km verderop, zag ik de lichtzuil herkenbaar omhoog stralen. Niet goed!
        Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

Eens met EricG.
          Het zal wel onwetendheid zijn.
          Waarschijnlijk komt de directeur en eventuele duurzaamheidsmanager zelf 's nachts niet in de buurt.
          Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, dus een vriendelijk geformuleerd mailtje kan helpen. Vergeet vooral niet het argument "energieverspilling kost u onnodig geld".
          Last bewerkt door Skyheerlen; 16-11-12, 08:40. Reden: E-mail adres verwijderd; aub geen e-mails in posts (SPAM-bron).
          Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Ik ga ook eerst op de aardige toer hoor, lijkt me logisch (voor mij wel iig). Eenzelfd brief zal gaan naar de Amersfoortse Mixed Hockey Club. Die hebben 4 lampen ietsje te hoog afgesteld staan waardoor ze een heel natuurgebied in lichterlaaie zetten, 5km verderop zijn die lampen enorm fel.

\\

Commentaar

Brief is verstuurd. And now we wait.

Commentaar

Houd ons op de hoogte!!
                Schiedam
                Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
                Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
                Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Per post gaan er nog twee. Eentje naar de Amersfoortse Mixed Hockey Club die met 4 lampen minstens 2km over de Eemvallei schijnen en eentje naar de Praxis aan de A1 in Amersfoort.

Commentaar

Werken...
                  X