Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lichtschaamte

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lichtschaamte

...schaamte is helemaal hip tegenwoordig, en wij als amateurs kunnen dus niet achterblijven (niet dat wij dat doen, wij lopen altijd voorop, maar bij wijze van spreken). Daarom en voortaan (tot we iets nog beters hebben): lichtschaamte.

Laten de buren het buitenlicht branden: buurman, dat u geen last van lichtschaamte heeft...

wil de gemeente de lantaarnpalen niet dimmen: weet de wethouder wel hoeveel lichtschaamte deze gemeente heeft?

enz.
    What where the skies like when you were young?

"Enig idee hoeveel extra stikstof daardoor vrijkomt?" doet het momenteel misschien ook goed.

Jarno

Commentaar

Momenteel vrij populair: "Weet je wel hoeveel geld je aan energie verspilt?"
      Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Commentaar

Buurman A:
        "Wat, heb je nog nooit van de light soup gehoord die ons overspoelt?
        In welke grot heb jij geleefd?
        93 procent van die elektriciteit wordt opgewekt met fossiele brandstoffen.
        Wat een carbon foot print geeft dat. Echt niet duurzaam en ook niet circulair.
        Denk ook aan de gevolgen voor je local vegan food. Het bioritme van de organisch geteelde planten draait dol. Bestuivende insecten blijven weg.
        Het is één van de oorzaken van de obesitas-epidemie.
        Ik scheer m'n baard af als het niet waar is.
        We moeten een green deal maken. Een snelle energietransitie.
        Alleen licht waar het nodig is, op andere plekken kan het uit."

Buurman B:
        "Hou maar op. Ik ga weer Netflix kijken met de gordijnen dicht, dan hoef ik me hier niet mee bezig te houden."
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Werken...
        X