Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Het voorlopige dieptepunt van hemelvervuiling: startrocket.

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Het voorlopige dieptepunt van hemelvervuiling: startrocket.

Een Russische startup wil cubesats de lucht in brengen om permanente reclame vanuit een lage aardbaan te tonen. Weg nachthemel.
    https://www.techradar.com/news/space...s-soon-as-2021
    20cm Hofheim |10cm Polarex | 5cm Lunt | Swarovski 12*50 EL

Dit brengt wel het internationaalrechtelijk vraagstuk van wie nu de ruimte is. Lage satellieten met billboards komen in hun baan ook over andere landen. En eventuele hoge geostationaire satellieten zouden ook worden gezien vanuit landen waar ze niet gediend zijn van zulke reclame.
    Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Commentaar

Dat plan zie ik nog niet van de grond komen ...
      -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Hhhhuuuuurrrrggghhhh ik lees dit nu net ook op astronomy.com. Hoezo mag dit? Wat een megalomaan, walgelijk plan.
        Spuit 9 op zijn minst...
        16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Hhhhuuuuurrrrggghhhh, wat u zegt.
          En Japan gaat nóg een stapje verder: https://www.ad.nl/tech/kosmisch-vuur...ling~a150bc03/

"Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

even in perspectief plaatsen: dergelijke billboards op basis van Cubesats zijn absoluut niet evident. Bovendien overleeft slechts een heel klein aantal cubesats de lancering, om dan na heel korte tijd (enkele uren) al uit te vallen. Om dergelijke panelen echt goed te krijgen moeten ze dan nog allemaal in formatie vliegen, wat absoluut niet vanzelfsprekend is (jammer genoeg spreek ik uit eerste hands ervaring, zoek maar eens naar Proba3 op de ESA site wat we exact proberen te doen...) Dus ik vrees dat dit eerder een marketingstunt is om te proberen geld in het laatje te krijgen.
            Ik wil het eerste bedrijf nog zien die de lanceerkosten wil betalen voor een dergelijke stunt: google, facebook, amazon misschien maar daarmee is ook alles gezegd (en die hebben efficiëntere methodes dan een reclameboodschap in de ruimte)

Tot slot, wat de Japanse plannen betreft: dit is absoluut veel minder erg dan de gemiddelde oudejaarsnacht in Nederland. Een kleine cubesat die een aantal kogeltjes zou lanceren en die daarmee gedurende een aantal minuten een meteorenregen zou teweegbrengen, holahola! Maar een een verbod op vuurwerk in Nederland en het kot staat op stelten...
            Kom mensen, even ernstig blijven...

Commentaar

Het zal.

...maar misschien is het toch een beter idee om ouwe meuk en andere dingen daarboven gewoon eens op te ruimen... waar rook is vuur en een testla auto...
              Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

Origineel geplaatst door MGralike Bekijk bericht
                ...maar misschien is het toch een beter idee om ouwe meuk en andere dingen daarboven gewoon eens op te ruimen... waar rook is vuur en een testla auto...
                wordt actief aan gewerkt, we zitten niet stil...

Commentaar

Origineel geplaatst door JVS Bekijk bericht
                  wordt actief aan gewerkt, we zitten niet stil...
                  Door meerdere groepen dan waar je in eerste instantie aan zou denken... https://www.studioroosegaarde.net/pr...pace-waste-lab

Commentaar

Werken...
                  X