Announcement

Collapse
No announcement yet.

Genoeg!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Genoeg!!

Door hier wat recente topics te zien verschijnen, heb ik deze ochtend eindelijk even de tijd genomen om een lokale situatie te gaan fotograferen.

Op aanraden van de VVS-kern dan toch maar naar de milieudienst gestapt om het probleem aan te kaarten.

Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen; skeptisch, maar benieuwd.

Click image for larger version

Name:	F013898E-768A-49CE-9AFD-CB14AE0AC680.jpeg
Views:	1
Size:	1.32 MB
ID:	1361347Click image for larger version

Name:	4D6E4E04-747A-4CFA-B240-91E4CF6D4503.jpeg
Size:	1.79 MB
ID:	1361346Click image for larger version

Name:	5F150027-FEC0-44AC-BCD4-71A252F2C627.jpeg
Size:	1.53 MB
ID:	1361345
    Skywatcher Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, Meade 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. AVX mount, NEQ-6 pro mount, Canon 600D (modded)

trouwens, mensen uit de streek van Ninove, ... Jullie kunnen gerust helpen h
    --> leefmilieu@ninove.be
    Skywatcher Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, Meade 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. AVX mount, NEQ-6 pro mount, Canon 600D (modded)

Comment

Succes ermee en ik hoop dat het in orde komt. Je kan er altijd op wijzen dat Delhaize milieubewust wil overkomen maar dat het op deze manier niet zal lukken.
      http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Comment

Inderdaad, een investering van 143 miljoen euro... en dan dit.
        Ik hoop dan ook dat de stad hier haar verantwoordelijkheid neemt..

Nu, het is een nieuw project, dus misschien valt er vr de oplevering nog een en ander aan te kaarten... zonder gezichtsverlies.

Van de andere kant toont dit dus het intrinsieke gevaar van LED: Het is goedkoper, dus doe maar op! (ik vermoed toch dat het om LED gaat, gezien de kleur)

Comment

Mogelijk kan je dit artikel gebruiken om je argumenten kracht bij te zetten. Er wel bij vertellen dat dit niet alleen voor kinderen geld, maar voor iedereen, en dat wit licht een desastreuze impact heeft op flora en fauna.

Comment

Het lijkt wel een rubriek "vieze plaatjes"...

Grote bedrijven als Ahold-Delhaize kun je ook rechtstreeks benaderen. Probeer dan in contact te komen met de afdeling die moet waken over het duurzame imago van het bedrijf. Niet een communicatie-afdeling of helpdesk, maar mensen met functiebenamingen als duurzaamheidsmanager, sustainability manager of environment manager. Als ze rechtstreeks worden geconfronteerd met zulke vieze plaatjes - liefst met een schatting van de energieverspilling en beschrijving van de gevolgen voor milieu en gezondheid - zullen ze beseffen dat het bedrijf onverstandig bezig is. Het is gewoon onwetendheid. Waarschijnlijk hebben die mensen (kantoormensen die alleen overdag werken) zich nooit gerealiseerd hoe hun bedrijf er 's nachts uit ziet en hoeveel geld verspild wordt door onnodige verlichting. Als ze dat eenmaal beseffen, kunnen ze binnen hun bedrijf pleitbezorgers worden voor de goede zaak: alleen licht waar het nodig is.

Comment

Ze hebben idd een afdeling sustainable retailing. Zie hun website

Of pr manager contacteren. Als je googelt vind je hem/ haar. Die zijn wel bezig met imago van het bedrijf.

Het zou ook mooi zijn om de facility manager ( die de gebouwen beheerd) te contacteren. Ik probeer het wel even te vinden op LinkedIn of zo.
              Obsession 18" - Pentax PCF 10x50 - Lunt 60mm Ha B600 met Pressure Tuner

Comment

Mijn 'klacht' werd door de Dienst Leefmilieu doorgestuurd naar de provincie, omdat het een klasse 1 inrichting is. Daar hebben ze die ontvangen en ze is momenteel nog steeds in behandeling.

Vandaag kom ik dit artikel tegen: https://www.tijd.be/tablet/newspaper...c-60ef0acf4b8f

het hele ding is dus nog niet eens operationeel!!? En nu reeds zo veel licht uitbraken?

Wordt vervolgd!

Comment

Dat is een schande.
                  http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Comment

Working...
                  X