Announcement

Collapse
No announcement yet.

Woon je bij kassen? Let dan nu goed op!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maurice Toet
    As we speak:
    op dit moment is een forse overtreding te zien.
    Kijk maar eens vanaf Sterrenwacht Rijswijk in azimut 87 graden (N=0 graden, oost=90 graden).
    Als je daar een oranje koepel ziet, heb ik naam en adres van de dader (19 km van Rijswijk!).
    Driehoeksmeting kan nog een leuk tijdverdrijf worden op bewolkte dagen.

Comment

Originally posted by Lichtvanger View Post
      op dit moment is een forse overtreding te zien.
      En het licht is weer uitgegaan. Alsof de milieu-overtreder meeleest.

Comment

Originally posted by Lichtvanger View Post
        En het licht is weer uitgegaan. Alsof de milieu-overtreder meeleest.
        Dat kan ook een oplossing zijn :-p
        C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Originally posted by ABakx View Post
          Je staat als hobby-ist vrij zwak.
          Zo lang er geen directe instraling is, mogen ze doen wat ze willen.
          Niemand heeft recht op duisternis.
          Dit is een misvatting.
          Je kunt bezwaar maken tegen elke vorm van lichthinder, direct of indirect.
          Dit blijkt uit de uitspraak van de Raad van State van 23 november 2016:
          hier te vinden.

De Wet milieubeheer beschermt de duisternis en het donkere landschap. Het is jammer dat liefhebbers van een sterrenhemel zich niet bewust zijn van hun rechten en al snel denken dat er toch niks te doen is tegen de oprukkende lichtvervuiling.

Maar bedenk dat als een gemeente geen bezwaren verneemt van belanghebbenden, worden vergunningen dan wel ontheffingen gewoon verleend.
          Niemand heeft immers bezwaar gemaakt. Het zal de gemeente verder een zorg zijn.
          Dat klopt. Dat is dus een goede reden om juist wel bezwaar te maken.

Comment

Niemand heeft recht op duisternis.

Correctie: Iedereen heeft recht op duisternis! de nachthemel is zelfs beschermd als werelderfgoed door de Unesco.
            http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgr...-werelderfgoed

Comment

Om ook in te haken op "Niemand heeft recht op duisternis."
              Ik weet dat een instantie als Staatsbosbeheer de duisternis als kernwaarde in haar beleid en plannen op heeft genomen. En zo zijn er ongetwijfeld meer instanties die zich op flora en fauna richten. Betrek die bij je strijd tegen lichtvervuiling en je maakt veel meer kans. Want met een paar sterrenkijkers rekening houden is helaas niet zo'n werkzame weg. En in deze tijd van post-truth en onbewust onbekwamen kan ik mij voorstellen dat mensen gewoonweg niet willen geloven dat hun tuin in voortdurend licht badend geen afweer is tegen inbrekers...
              Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Comment

Vanaf Rijswijk kun je je lol op. Zwenk dan ook nog even door richting Zoetermeer zou ik zo zeggen
                EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Comment

Ik reed gisteren overigens langs de A7 richting de dijk, en zag daar ook immense kas-blokken staan. Geen gordijntje te zien.
                  Dat is zeg maar tegen de kop van NoordHolland. Dat zal me toch ook een feest zijn s'nachts.

Even inhaken op het u helpt de inbrekers, word het niet eens tijd dat we het donkere dagen offensief eens van te voren gaan bestoken over verlichting.
                  Opdat de tekst-schrijvers die ieder jaar weer onzinnige verhalen produceren voor de locale politiediensten een beetje worden afgeremd.

Comment

Originally posted by edjuh View Post
                    Even inhaken op het u helpt de inbrekers, word het niet eens tijd dat we het donkere dagen offensief eens van te voren gaan bestoken over verlichting.
                    Opdat de tekst-schrijvers die ieder jaar weer onzinnige verhalen produceren voor de locale politiediensten een beetje worden afgeremd.
                    Misschien tijd voor het Donkere Dagen Defensief... Iemand bekend met het CBS (centraal bureau statistiek) en hoe je die kunt raadplegen? Ik ben wel eens benieuwd naar de echte cijfers. "meer inbraken in de tijd van de donkere dagen" spreekt een andere statistiek tegen die je vaak hoort: "de meeste inbraken gebeuren overdag".

Harde cijfers zijn nodig om de gevestigde ideeŽn tegen te kunnen spreken.
                    C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Originally posted by schoenmaker View Post

Misschien tijd voor het Donkere Dagen Defensief... Iemand bekend met het CBS (centraal bureau statistiek) en hoe je die kunt raadplegen? Ik ben wel eens benieuwd naar de echte cijfers. "meer inbraken in de tijd van de donkere dagen" spreekt een andere statistiek tegen die je vaak hoort: "de meeste inbraken gebeuren overdag".

Datamapping is ťťn van mijn (vreemde) interesses, ik vind het in kaart brengen van datamateriaal onwijs interessant. Maar dan moet en je gegevens natuurlijk wel goed zijn.
                      Het over mekaar laten lopen van lichtvervuiling en zaken als verkeersveiligheid en inbraken lijkt me enorm leuk om te realiseren. Heel vreemd dat die correlatie nog niet vaker is aangetoond...
                      Skywatcher Esprit 80ED f/5 Triplet APO, 127mm f/7.5 triplet APO, 12" f/4 Sumerian dob. AVX mount, Canon 600D (modded)

Comment

Originally posted by schoenmaker View Post

Helaas helaas helaas ... Daar ben ik al een paar keer achteraan geweest, en ik heb zelfs de mogelijkheid gehad om dat redelijk direct te doen, maar data over de vermoedelijke tijd van een inbraak of poging daartoe wordt niet adequaat opgenomen. ( en valt dus niet te minen ook)
                        Vermoedelijk heeft ook het CBS daar geen correcte gegevens over.
                        Tevens wordt de mythe instand gehouden door een uitspraak van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, en daar hebben wij als burger geen invloed op.
                        Anders dan enkele buitenlandse bronnen is er ook geen data beschikbaar.
                        'Feiten' als dat assuradeurs en 'dat weet toch iedereen' verlichten zo goed als verplichten, zullen 'wij' niet aan kunnen vechten, zonder daadwerkelijk Nederlands onderzoek.
                        En dan zit je dus met een gesloten circel redenering.

Comment

hmmm, wacht, nu nog bronnen :

http://www.slotenmaker-security.nl/b...ar-en-wanneer/
                          https://www.metronieuws.nl/binnenlan...rekers-wel-toe
                          https://ccv-secondant.nl/platform/ar...-werk-of-niet/

https://www.quest.nl/artikel/10-ding...over-inbrekers ( vermoedelijk een slordig bij elkaar gegrabbeld verhaal, denk brood-schrijvers, maar toch al veranderende inzichten )

Ik zal nog eens even wat rondpolsen van de week, wellicht eens een politie-woordvoerder oid porren.

Comment

In het verlengde daarvan: Peter R. de Vries (...) heeft uitgezocht dat de laatste 40 jaar geen enkel meisje in het donker is aangerand dan wel vermoord. Dus als ouder zeggen dat je dochter "op tijd" thuis moet zijn is contra productief. Juist voor het donker thuis zijn is veel gevaarlijker, je kunt beter wachten totdat het donker is.
                            Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Moeten we toch ( laten we de kassen toch ook niet vergeten ) toch met een mooi verhaal aan kunnen komen.
                              Tegen de broodschrijvers van een inshared e.d. kunnen we toch niet op, wellicht echter consumenten programma's als Radar e.d. ?

Grappig, een afname buitenverlichting. Let op, dit zijn dus cijfers over hoe mensen preventie plegen, het zegt niets over de effectivitiet.
                              https://www.criminaliteitinbeeld.nl/...chap/preventie
                              Last edited by edjuh; 11-09-17, 13:12.

Comment

Terug naar het topic:
                                http://www.idahostatesman.com/news/b...173461901.html
                                Ik ben er met buur na een paar goede gesprekken, toch al een heel eind uit.
                                2 van 3 lampen zitten nu achter een tijdschakelaar en gaan om 21:00 uit.
                                De resterende lamp gaat voor mij schuil achter een aarden wal.
                                Een goede buur is beter dan een verre vriend . . . . . vindt ook hij (en zijn vrouw)
                                Arie

Intussen wordt dit de oplossing:
                                Click image for larger version

Name:	IMG_1095.JPG
Views:	1
Size:	156.4 KB
ID:	1354831
                                Last edited by ABakx; 18-09-17, 12:49.
                                SW Equinox 120 + SW Esprit 100 + Ioptron IEQ45Pro + TDM

Comment

Working...
                                X