Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gemeenten doven almaar meer verlichting

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gemeenten doven almaar meer verlichting

Omwille van milieu-en financiŽle redenen word in veel Vlaamse gemeenten de openbare verlichting gedeeltelijk of zelfs volledig gedoofd. Radio 1 had een gesprek met twee gemeentes hoe dit in zijn werk ging, en hoe dit bij de bevolking onthaald werd. Zeer verrassend eigenlijk. Luisteren vanaf 00.34
    Om ťťn of andere reden wordt niet doorgelinkt naar het programma, het gaat over "de wereld vandaag" van woensdag 7 september.

In mijn woonplaats is iets soortgelijks gaande. Ik weet niet of hier een landelijk standpunt van uit gaat.

http://www.hengelo.nl/Welkom-in-Heng...rlichting.html
    C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | CEM25p | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Commentaar

Dat is een goede zaak. Nu moeten we allen hopen dat de bewoners niet zelf allemaal lampen gaan ophangen. Buitenlampen zijn vaak meer luchtverspreidend in alle richtingen dan gemeetelijke lantaarnpalen.
      Celestron Evolution C8 OTA, Skywatcher Skymax 127mm, EQ3-2 op stalen driepoot, Tento 10x50 verrekijker

Commentaar

In gemeente Ermelo is het beleid naar ik begrijp ook om niets bij te plaatsen tenzij strikt noodzakelijk vanuit veiligheidsoogpunt. Zo hebben ze onlangs een plan om een fietspad langs de Ermelose Hei te verlichten tegen gehouden. Harstikke goed!
        Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

Werken...
        X