Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Je kunt nu meepraten over regelgeving lichthinder (NL)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Even een paar dingen rechtzetten.

Origineel geplaatst door jeanpierre Bekijk bericht
    NL heeft één lamp per 20 inwoners gemiddeld naar men mij vertelde.
    20 lampen per inwoner, zul je bedoelen.

Origineel geplaatst door jeanpierre Bekijk bericht
    En uiteraard : mensen kunnen anoniem hun mening geven. Ik heb er veel minder (tot helemaal geen) respect voor, maar het kan wel.
    Mensen kunnen op vier manieren hun mening geven:
    1. openbaar en anoniem;
    2. openbaar en met naamsvermelding;
    3. niet openbaar en anoniem; en
    4. niet openbaar, met naamsvermelding.
    JP, je telling klopt dus niet. Er is geen reden mensen te ontmoedigen hun mening over de Nederlandse overheidsplannen te geven.
    Alleen al in categorie 2 gaat 42% van de inzendingen over lichtvervuiling.

Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Fabricius ; het aantal straatlampen in Nederland is een gegeven. In 2000 waren er dan 2,6 miljoen. Ook de cijfers op de dag van vandaag zijn bekend. Evenals het eniergiegebruik. En het percentage van het totale energiegebruik. Allemaal makkelijk op te zoeken.
      en ik wil niet ONTmoedigen, maar AANmoedigen. En ja: bij mij gaat dit nu eenmaal niet conventioneel, dat is waar.
      Wat ik wel graag doe is de koe bij de horens vatten. De komende weken wordt misschien één en ander duidelijker. Dat hoop ik toch :-)
      Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Wie nog wil reageren op de overheidsplannen, moet opschieten. Volgende week sluit de inzendtermijn. Typ een reactie of upload een PDF-je op https://www.internetconsultatie.nl/o...ving/reageren/

Commentaar

Finish in zicht!
          Op de valreep stromen reacties van overheidsinstanties binnen. Die reacties gaan over allerlei onderwerpen, maar lichtvervuiling staat niet op het netvlies van de overheidsdienaren.
          Wil je meehelpen om dit onderwerp wel op de agenda te krijgen (het kost niets)? Ga dan naar https://www.internetconsultatie.nl/o...ving/reageren/

Nog drie dagen om een reactie in te dienen!

Commentaar

Ik heb mijn zegje gedaan en ingediend . In eigen bewoordingen. Voelt goed!
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Werken...
            X