Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lichtvervuiling is voorpaginanieuws

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door RobRob Bekijk bericht
    Één ding weet je zeker, niks doen helpt niet!!!
    Helemaal mee eens!

Origineel geplaatst door RobRob Bekijk bericht
    In deze periode belicht het bedrijf op alle vestigingen van 06.00 tot 19.00 de daglicht periode dus. Dit is ook door ons gecontroleerd in de nacht van 28-29 juni 2016. Tijdens deze controle hebben wij geen overtredingen geconstateerd.
    Nogal wiedes. Als ze eerst een half jaar wachten met het beantwoorden van je melding, is het zomer. In juni begint de wettelijke donkerteperiode voor de tuinder pas om 24.00 uur (ja, zo slap zijn de regels in Nederland). De dagen zijn dan lang en planten krijgen genoeg zonlicht, zodat bijlichten met kunstlicht minder lucratief is voor de tuinder dan in de winter.
    Als de Medewerker Omgevingsrecht meteen na ontvangst van je klacht in december een meting had gedaan, had hij/zij wel twee overtredingen in een etmaal kunnen constateren. Dan komt de zon pas op rond 9 uur; 's avonds begint de wettelijke donkerteperiode dan om 18.00 uur. Zodra de klok weer op wintertijd gaat, zou je weer een controle kunnen vragen als je na 18.00 uur licht uit die kassen ziet.
    Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Origineel geplaatst door Fabricius Bekijk bericht
      Zodra de klok weer op wintertijd gaat, zou je weer een controle kunnen vragen als je na 18.00 uur licht uit die kassen ziet.
      zeker, en ik weet nu wie ik moet hebben en ze zijn gewaarschuwd...
      T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | 254/1016mm Newton
      C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Commentaar

Gewoon ter kennisgeving : vanaf september komt er een groot schoolproject : data van sattelieten met weerkunde én lichthinder gekoppeld aan gebruik van telescopen in lichtvervuilde en donkere gebieden. Ook zelfbouw. Project zal worden gesteund en gepromoot door Astronomers Without Borders. Er komt ook een complete les over lichthinder, meertalig. Voortgezet onderwijs én basis onderwijs. Er is één werkgroep lichthinder (en dan spreek ik over zes landen) waar ik geen contact mee krijg (acht mails naar de voorzitter zonder antwoord lijkt me voldoende...). Ik concludeer dat er in Nederland ofwel geen lichthinder is ofwel geen of te weinig interesse hiervoor. Mensen die mij contacteerden in een eerder topic hou ik wel op de hoogte !! De komende weken volgt druk overleg met AWB over hoe we één en ander gaan aanpakken.. Zij steunen ook 'sterren schitteren voor iedereen'
        Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Origineel geplaatst door jeanpierre Bekijk bericht
          Er is ZEER weinig volk om de kar te trekken of te duwen. ..... Er is zeer weinig actie. De reden die ik krijg van bvb lichthinder in ons land : we hebben een werkgroep, maar helaas niet voldoende mensen die zich willen/kunnen inzetten. Een oud zeer dus...
          Niet helemaal waar.
          Ik heb een rechtszaak lopen over lichthinder van kassen met assimilatielicht. Als niemand het doet, doe ik het maar.

http://www.astroforum.nl/forum/theor...vuiling-kassen

Commentaar

Dit is dus een stiekeme achterdeur voor hun eigen compromis, hetgeen ze niet in wetgeving wilden laten 'vervallen'.
            Zet 'm op Lichtvanger !
            EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Commentaar

Werken...
            X