Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

manier om een asteroiden tegen te houden

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

manier om een asteroiden tegen te houden

hoi mensen ben ik weer!!! dit gaat over: hoe hou je een asteroiden tegen. normaal gesproken zeggen de meeste mensen van: gooi er een atoombom tegenaan! maar dan zijn er miljoenen stukjes en zijn het er veel meer, dus mijn idee is: mischien kunnen we er drie of vier ruimtesondes naartoe sturen, en zodra ze geland zijn gaan ze dit doen,:de ruimte sondes zullen vuurkracht gebruiken om de asteroiden te verschuiven en zo ver mogelijk uit de buurt van de aarde te houden ze gebruiken dezelfde kracht om de asteroiden te verplaatsen als toen ze naar de asteroiden gingen, ze zitten op die asteroiden en aan de bovenkant komt er dan vuur uit (of dat soort witte gas dat ook in jetpacks zit bij astronauten) en dan gaat de asteroiden de andere kant op, en onthoud! het zijn drie of vier ruimtesondes niet eentje en...is het een goed idee?
    ik wilde een korte profiel,(extra stukje text) maar hij is uiteindelijk toch lang geworden.....................haha

Wederom geen nieuw idee Cody.

Het probleem met dat idee is dat je er enorm veel energie tegenaan moet gooien om de meteoor uit zijn baan te krijgen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe ver de meteoor al genaderd is. Je moet jaren van te voren weten dat een meteoor een probleem kan vormen wil je er iets aan gaan doen. Des te verder de meteoor nog van de Aarde is, des te makkelijker het is de baan te corrigeren. Vandaag de dag worden veel astero´den in de gaten gehouden zodat men eventuele 'kanshebbers' tijdig opspoort en dan zou deze methode een van de oplossingen kunnen zijn om het gevaar af te wenden. Helaas zijn ze nog lang niet allemaal gevonden, en kan er plots een meteoor opduiken als het al te laat is. Ook niet-periodieke kometen kunnen natuurlijk 'uit het niets' verschijnen.

Het idee is in mijn ogen beter dan de atoombom, maar dat houdt dus wel in dat het gevaar ruim van te voren ontdekt moet worden.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Wat ook wel eens voorgesteld is om een asteroide subtiel van baan te laten veranderen is om er een atoombom vlak naast te laten ontploffen in plaats van erin. Zo'n explosie aan een kant van de asteroide zal een laagje oppervlaktemateriaal doen verdampen en uitzetten, effectief hetzelfde als een zeer kort werkende, zeer krachtige raketvoortstuwing. De asteroide knalt op die manier dus niet uit elkaar in stukjes, maar krijgt gewoon een duwtje. Ook voor deze methode geldt dat die ruim voor een eventuele inslag uitgevoerd zou moeten worden - denk hier ook aan een periode van enkele jaren.
      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

omg niet te geloven! weer geen nieuw idee maar dat van die ene van moet je van jaren tevoren weten, er zijn al wat asteroides die jaren later zullen instorten hebben ze al gevonden zoals de tempel-1 die in 2036 BOEM! zegt, das al 1 maar hoe kunnen jullie eigenlijk weten dat het geen nieuw idee is? by the way: het is nog steeds een goed idee want als het al bestaat kan het geen slecht idee zijn trouwens brinx ookal gaat de atoombom ernaast ontploffen zal die waarschijnlijk uit elkaar knallen (de asteroiden) want mensen die 100 meter verweg van een atoonbom zijn gaan er ook aan :P ik vind nog steeds dat verplaatsen een goed idee :smartass
        ik wilde een korte profiel,(extra stukje text) maar hij is uiteindelijk toch lang geworden.....................haha

Commentaar

Geen enkele bekende astero´de heeft een grote kans om in te slaan, ook tempel-1 niet. Maar er worden er wel veel in de gaten gehouden. Hoe wij weten dat dit geen nieuw idee is? Tja, om dat dit nu eenmaal zo is. Het idee hoor of lees je regelmatig over.

En mensen zijn natuurlijk heel wat anders dan een astero´de Cody. Sowiso zal het niet om meters gaan maar eerder om kilometers afstand waarop de atoombom tot ontploffing gebracht zal worden.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

We wisten dat het geen nieuw idee is omdat we het al eerder gehoord hadden.

De reden dat er zo vroeg van tevoren ingegrepen zou moeten worden is omdat je dan de asteroide maar een heel klein beetje van baan hoeft te laten veranderen: een klein duwtje kan dan al genoeg zijn om de asteroide een hele tijd later de aarde flink te laten missen. Als je zo'n asteroide pas later wilt wegduwen heb je al snel een ENORME hoeveelheid energie nodig om dat te doen, en zoveel energie krijgen we dan gewoon niet bij elkaar. Hoe vroeger de asteroide weggeduwd wordt hoe beter dus.

Wanneer je raketmotoren gebruikt om tegen een asteroide aan te duwen moet je er erg vroeg bij zijn: je kunt zo'n asteroide maar een heel klein beetje snelheid geven met raketmotoren. Asteroiden die gevaar opleveren bij een eventuele inslag zijn sowieso erg groot en massief, en de raketmotoren die we kunnen maken kunnen zo'n asteroide niet veel snelheid geven.

Dat een atoombom die je naast een asteroide laat ontploffen de boel uit elkaar zou laten vliegen is trouwens erg onwaarschijnlijk. Onthoud dat een atoombom die hier op aarde ontploft de lucht eromheen wegdrukt en zo een schokgolf vormt die veel schade doet. De omgevingslucht wordt dus door de atoombom gebruikt om schade te veroorzaken. In de ruimte heb je zo'n luchtdrukgolf niet, maar alleen een heel klein beetje verdampte bom en vooral veel straling. Die straling 'schijnt' heel even als een enorm felle zon op de ene kant van de asteroide, waardoor er aan die kant materiaal direct in gas wordt omgezet (het verdampt!) en zo de asteroide een kleine tik geeft in de richting weg van de explosie. Van tevoren is het alleen erg moeilijk om te voorspellen welke snelheid de asteroide als gevolg daarvan kan krijgen.
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

oke ik snap het, maar ik vind het nog steeds een goed idee hoor, want hebben jullie dan andere ideeen dan een atoombom? ikke niet :P

Commentaar

Ja een enorme laser opstellen hier op aarde en de astroide gewoon verdampen.

Commentaar

nou dat gaat nog wel ff duren -.-

Commentaar

Werken...
                  X