Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Magnetische Noordpool op weg...

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Magnetische Noordpool op weg...

16-12-2006: We hadden al lang geruchten gehoord dat de magnetische polen van de aarde in versneld tempo aan het verplaatsen zijn. Helaas kwamen we daar in het verleden niet altijd bruikbare informatie van tegen, dus besloten we zelf maar de boel in kaart te brengen op basis van officiele cijfers die te grabbel liggen. We kunnen er redelijk kort over zijn.
    We beginnen met een afbeelding van Google Earth waarop het verloop van de Noordpool van 1831 tot 2005 is te zien. (De gegevens van 2006 zijn nog niet bekend.) De afstand die in deze 174 jaar is overbrugd bedraagt 1.427 kilometer. Waar gaat het naartoe?
    Lees verder
    -Meade LXD75 mount
    -Meade 150mm f5
    -Meade 130mm f7.9
    -Meade ETX-70
    -Canon Eos350d

Grenswetenschap... Ik krijg er jeuk van.
    Trouwens: wie is we? De magnetische noordpool is altijd aan de wandel.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Volgens mij drijft de magnetische pool pool op het noordpoolpakijs dat naar ons onderweg is. Logisch toch...
      Mag hier een slotje op???
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ach, verplaatsing van de noordpool kan best een interessante discussie zijn, zolang er geen grenswetenschapdingetjes bij komen kijken. Ik wil eerst even kijken waar deze discussie toe leidt.

Commentaar

Hier over de poolkanteling. (zelfde site van redalkmaar)
          Poolkanteling op komst?

Eenmaal op dit punt aangekomen zult u mogelijk reeds gedacht hebben aan een poolkanteling waarbij de magnetische Noordpool de Zuidpool wordt en omgekeerd. Volgens interpretators van Egyptische teksten, zoals Patrick Geryl en Gino Ratinx in hun boek De Orion Profetie, staat iets dergelijks binnenkort te gebeuren. Volgens hun theorie zal de Aarde drie dagen tollen als gek en zal zowat alles en iedereen daarbij het loodje leggen. De vreemde activiteit die de zon de laatste jaren vertoont past daarbij goed in het plaatje. We weten immers dat het magnetische veld van de zon ook afneemt omdat er de laatste jaren meer ruimtestof wordt doorgelaten. De 11-jarige cyclus waarin de zon zich momenteel bevindt eindigt toevalligerwijs ook rond 2012. Er valt dermate veel samen in die periode dat niet wild gaan associeren moeilijk is.

Hoewel oude geschriften inderdaad spreken van sterren die heel snel aan de hemel draaien en enkele dagen van duisternis, is er in de reguliere wetenschap niets te vinden wat duidt op een dergelijke eensklapse tol-shift. Natuurlijk, er is een mammoet gevonden die eensklaps is bevroren terwijl het eten nog in de mond zat, maar dat duidt eigenlijk alleen op een plotse koude en niet zozeer op een volledige kanteling 13.000 jaar geleden.
          Dat de planeet gaat tollen lijkt mij een beetje overdreven en ongeloofwaardig. Maar moeten wij ons zorgen maken over deze poolkanteling? Wat houd dat juist in of is dat nog niet geweten

Over de magnetische polen die verplaatsten had ik al van gehoord, maar zo rap... Ik vind het toch maar vreemd, en toch niet logisch.
          Galaxia 114/900EQ-SKY
          You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Wat een onzin staat er op die site zeg!
            Lees liever dit stukje op wikipedia.

Nee, de aarde gaat niet 3 dagen tollen. Verwisseling van de magnetische polen is al vaker gebeurt in het verleden.

EDIT: Hier heb je misschien meer aan: Noordpool on the move

Commentaar

Werken...
            X