Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

wat is de beste plek om meteorieten te zoeken?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

wat is de beste plek om meteorieten te zoeken?

hoi mensen ben ik weer ik wil het ff hebben over meteoren zoals: waar kan je meteoren vinden? want ik wil later voordat ik ga soliciteren voor astronaut meteoren gaan zoeken dus in welk land kan je ze het best vinden? ik kan wel het verschil zeggen van een gewone steen en een metalen meteoor want als die magnetisch is is het een meteoor maar hoe zie je het verschil tussen een gewone steen meteoriet?dus mijn vragen zijn:

in welk land kan je ze het beste vinden en:
    en hoe zie je het verschil tussen een steen en een meteoorsteen?
    ik wilde een korte profiel,(extra stukje text) maar hij is uiteindelijk toch lang geworden.....................haha

antartica
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

ja dat wist ik ook wel maar das ECHT TE KOUD! weten jullie echt niet een andere land waar ik ze kan vinden?

ps: krijg ik ook nog antwoord op mijn 2de vraag?
      ik wilde een korte profiel,(extra stukje text) maar hij is uiteindelijk toch lang geworden.....................haha

Commentaar

Wel cody, er is niet één plek op de wereld waar meer meteorieten (het zijn meteorieten! meteoren zijn vallende sterren, oftewel de lichtflits zelf, meteorieten zijn de meteoren die de grond geraakt hebben) vallen dan elders. Het is wel zo dat je zo in sommige gebieden makkelijker kunt vinden - niet omdat er daar meer zijn, maar omdat je ze makkelijker ziet. En dat kan alleen in gebieden met veel sneeuw!

Tsja, er zijn een aantal zaken waaraan je het verschil tussen een steen en een meteoriet kunt zijn, maar die weet ik ook niet uit mijn hoofd eerlijk gezegt. Als je even zoekt op wikipedia, krijg je vast meer informatie. Zo vond ik dit:

"Steen-ijzermeteorieten en steenmeteorieten zijn vaak zeer moeilijk te onderscheiden van gewoon gesteente. Soms biedt microscopisch onderzoek hulp. In een aantal gevallen is de steen aan de buitenzijde duidelijk als meteoriet herkenbaar. Bij het passeren van de dampkring wordt de buitenkant zo warm dat een dun laagje van de meteoroïde smelt. Deze gesmolten rand stolt weer en vormt dan in de meeste gevallen een smalle donkere verglaasde korst rond de meteoriet (fusion crust). In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn meteorieten niet door-en-door gesmolten."
        This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

oke...volgens mij snap ik het wel

Commentaar

Ik kwam ooit in Roemenie een meteoren verzamelaar tegen. Die zocht ze in de Sahara op de volgende manier. Hij huurde een quad (zoon 4 wiel geval), daar hing hij een mega magneet achter en scheurde met deze combi door de woestijn. Meteorieten die aan het oppervlak lagen pikte hij er zou uit. Inmiddels ligt zo'n exemplaar hier te schitteren;-)
            Carpe Diem

Commentaar

wow das een slim idee maar wat als je een gewone steen ziet en je die zomaar voorbij gaat? maar die magneet meteoren zijn wel een goed idee enne welke sahara precies?

Commentaar

We hebben het inderdaad over ijzer meteorieten. Sahara in Afrika, Marokko en zo. Dat dingetje op de foto is de meteoriet.
                Carpe Diem

Commentaar

wauw wat cool zeg een echte meteoriet vet cool zeg! en die is in de sahara gevonden wie heeft die gevonden en...OMG ik zie nu pas hoe klein die is hoe hebben ze die kunnen vinden? en hoe wisten ze dat het een meteoriet was? vanwege die magneet die die op de quad had?

Commentaar

hoe kom je eigenlijk aan een sterke magneet en een goede metaal detector?

Commentaar

Ik denk niet dat je in west Europa gemakkelijk een meteoor zult vinden hoor. Woestijnen of noord en Zuidpool zijn de beste kansen. In death Valley in de VS kan je er ook vinden.
                      Eens heb ik gezien op tv. dat onderaan van sneeuwbergen de grootste kans is voor ze te vinden. (ze toonden dat ook met een filmpje, maar details herrinner ik me niet meer.)

Mijn vader heeft een paar jaar geleden naar Albanië geweest waar hij dit (zie foto) meebracht. Zou dit een meteoor zijn of een stuk ijzer? (Foto is nu snel getrokken, later zal ik meschien een betere trekken als er twijfel is.)
                      Galaxia 114/900EQ-SKY
                      You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

hmm het lijkt me gewoon een stuk ijzer want zulke dingen heb ik wel eens eerder gezien.

ps: voor de 2e keer, waar kan ik een sterke magneet en een goeie metaaldetector vinden?

Commentaar

In een (web)winkel.

,xtG
                          .tsooJ
                          Ich bin ein Kollaser.
                          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

ik snap het niet. het moet duidelijker zijn :smartass

Commentaar

Magneten en metaaldetectors koop je in een winkel.
                              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X