Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

VN laken rol mens bij opwarming aarde

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Yes! Ik kijk uit naar maandag!

Komende maandag wordt in Londen een alternatief bekend gemaakt op het rapport van de IPCC. Volgens de Nederlandse hoogleraar professor dr.ir. Arthur Rörsch hebben tien onafhankelijke klimatologen het rapport van de VN-commissie onder de loep genomen. Zij hebben vooral kritiek op het gebruik van computermodellen.

"Veel conclusies van het IPCC zijn gebaseerd op computermodellen die slechts een denkbeeldig beeld van de werkelijkheid geven en dus eigenlijk als computerspelletjes moeten worden beschouwd. Verder zal er komende maandag op worden gewezen dat een aantal IPCC-conclusies in strijd is met concrete waarnemingen", aldus Rörsch.
    Als ze DAT rapport nou ook eens breed uit zouden meten in de media...! Ik kan me trouwens heel goed vinden in geofysicus Broere:

"Is het niet fantastisch?", schaterlacht geofysicus Adriaan Broere van de Stichting Klimaat. "Ze kunnen het weer voor morgen nog niet eens voorspellen en nu moeten we binnen honderd jaar permanent in onze zwembroek gaan rondlopen!"

Vervolgt hoofdschuddend: "Ik hoorde onlangs een bekende weerman op tv zeggen dat 'ie niet wist wat voor een weer het over vier dagen zou worden. Dezelfde weerman vertelt een week later in een verhit tv-debat dat het in 2050 vier graden warmer is en de zeespiegel 86 centimeter is gestegen. Het is gewoon het napapegaaien van het VN-Klimaatpanel."

Prullenbak

"Luister eens", relativeert Broere, "ik ken die jongens van dat klimaatpanel IPCC allemaal. Daar zitten nauwelijks wetenschappers tussen. Het zijn allemaal mannetjes die al vanaf 1987 vorstelijk worden betaald om te roepen wat Al Gore graag wil horen." Deze Amerikaanse vice-president onder Clinton is mede-architect van het Verdrag van Kyoto, dat president George Bush resoluut naar de prullenbak verwees. Gore organiseerde in zijn periode als senator al hoorzittingen waarin hij de Amerikaanse volksvertegenwoordiging probeerde te overtuigen om maatregelen te nemen tegen 'global warming'. "Kijk, als jij 1000 euro per dag verdient, de halve wereld over reist in grote jets, terwijl je lekker in een viersterrenhotel slaapt, dan wil je ook wel roepen dat de poolkappen met een rotgang smelten."

"Milieu, klimaat en vervuiling zijn drie heel verschillende zaken. Kies! ", zo betoogt Broere. "De invloed van de mensheid op het klimaat is te verwaarlozen. De zon is voor 99,8% verantwoordelijk voor de temperatuur op aarde. Klimaatveranderingen zijn het gevolg van activiteiten van de zon, variaties in omwentelingsbanen (afstand van de aarde tot de zon). We zitten gewoon voor God te spelen als we denken dat wij als kleine mensjes invloed hebben op zeestromingen, vulkaanuitbarstingen en tsunami's." "Er ís geen versnelde stijging van de zeespiegel! De polen smelten niet en de temperatuur op Antarctica daalt nog steeds. Concrete feiten, gebaseerd op rechtstreekse waarnemingen van concrete data", betoogt Broere fel. " Het klimaat kan niet ineenstorten. In de afwezigheid van keihard bewijs wordt een doemscenario verzonnen om ons bang en onwetend te maken."

(...)

De Engelse krant The Guardian meldde gisteren overigens nog een pikant nieuwtje: ExxonMobil heeft geprobeerd wetenschappers om te kopen om het gisteren verschenen klimaatrapport onderuit te halen. De door de Amerikaanse oliereus gefinancierde denktank American Enterprise Institute (AEI) heeft wetenschappers en economen in de VS en Engeland per brief 10.000 dollar (7.700 euro) aangeboden als zij artikelen publiceren die de conclusies van het rapport aan de kaak stellen. Geofysicus Broere: "Dit is dus wat ik bedoel. 'Global warming' is een ordinaire miljardenbusiness geworden. We moeten ons vooral niet gek laten maken. Dat VN-panel roept maar wat."

Commentaar

Ben benieuwd naar dat rapport!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ja.. maar hoe weet je nou of hij dan wél de waarheid spreekt?
        "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Niet. Maar ik denk dat het rapport wel redelijk betrouwbaar is hoor. Betrouwbaar in de zin van dat er inderdaad 10 onafhankelijke klimaatwetenschappers hun mening gegeven hebben.
          Dit zal echter geen volledig rapport zijn waarin alle aspecten, alle voor- en nadelen, onder de loep genomen worden. En dat vind ik jammer. Ze zouden eens moeten ophouden met discussieren en gezamelijk eens alle aspecten bekijken.

Commentaar

Origineel geplaatst door Prototype
            Ja.. maar hoe weet je nou of hij dan wél de waarheid spreekt?
            Klinkt misschien wat simpeltjes van mij maar ik denk dat door jezelf te 'verlichten' met meerdere inzichten en zienswijzen, je ongeveer komt te weten waar het midden van de waarheid ongeveer ligt.
            "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Helemaal mee eens.

Ik weet ook niet wat ik nou van dit alles moet denken. Die Broere komt niet betrouwbaar op mij over. Ik zie dat hij met anderen de Stichting Klimaat heeft opgericht. Op hun website vind je van die typische anti-alles-behalve-olie argumenten. Windenergie is niet goed, waterstof niet, alleen olie en kernenergie. Bovendien vind ik het nogal verdacht dat de voorzitter van die club, ene J.T. Grasshof, ook voorzitter is van de Stichting Pro Auto. Vreemd toch, niet?

Er worden zoveel feiten verdraaid dat volgens mij niemand nog weet waar het werkelijk om gaat..
              "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Het gaat allemaal om eigenbelang. De meesten zullen al bevooroordeeld zijn voor ze aan een onafhankelijk onderzoek beginnen.

Commentaar

Met de dag raak ik er meer overtuigd van dat de opwarming veroorzaakt wordt door de zon. Zie vooral dit plaatje van Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:C...ity_labels.svg. Daar zie je de minima en maxima in zonneactiviteit. De maxima komen in de geschiedenis steeds overeen met warmere perioden, en de minima met koudere perioden.

Commentaar

Inderdaad Marijn, Het Maunder Minimum van de zon van zo'n 400 jaar geleden, toen zich dat afspeelde werd het op aarde kouder, zelfs op de lagere breedten was het goed merkbaar. Nu is de zon het tegenovergestelde van dat en nog in een hoger standje dus dan wordt het warmer op aarde en verklaart waarom we temperatuurrecords breken de laatste jaren.

Het gaat naar mijn mening gewoon om geld in het onderzoekslaatje te brengen en het te stelen van de burgers, maar toch dat we minder moeten vervuilen is wel waar: niet voor de klimaatverandering(die wss vanzelf wel weer afneemt na 2020) maar voor een schonere leefomgeving

Commentaar

Het is niet alleen vervuiling dat een rol speelt in de opwarming. Het is ook het kappen van bossen (oerwouden). Bomen nemen co2 op en zetten deze om in zuurstof. Hoe minder bomen hoe minder co2 er wordt opgenomen en hoe meer er in de atmosfeer blijft zitten en hoe sterker het broeikaseffect wordt.

Ik denk ook niet dat de opwarming compleet door de mens wordt veroorzaakt...maar we spelen er wel een belangrijke rol in . Dus zo snel mogenlijk op zoek naar schone energie..dan doen we onszelf en alle andere levende wezens hier een plezier.

Commentaar

We veroorzaken niet zo zeer de klimaatverandering. Maar inderdaad er blijft wel meer Co2 in de lucht zitten door het kappen van bomen, dus eigenlijk zou er nu alleen nog maar hout uit goed beheerde bossen mogen komen vind ik. Recycling is een goed punt om het probleem tegen te gaan.
                        Voorbeelden:
                        -Bedrijventerreinen hergebruiken
                        -Oude akkers hergebruiken i.p.v. stukken bossen plat te branden voor nieuw akkerland.

Het is in ieder geval nog een hele toer om er voor te zorgen dat alle mensen meedoen voor een betere leefomgeving. Maar over de grote klimaatramp hoeven we ons toch geen zorgen te maken.

Wij maken de warme zone alleen maar erger met onze vervuiling en alle andere dingen er omheen, de koude zone die is er nog steeds. Dat zegt dus dat niet alleen de mens er verantwoordelijk voor is en waarschijnlijk ook niet voor het grootste deel van het broeikaseffect.

Commentaar

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html

Commentaar

Een nieuwe ijstijd zou zeker helpen tegen het broeikaseffect. Kunnen alle koelkasten en vriezers de schroothoop op.

Commentaar

Omdat het IPCC geholpen door de media en het geachte politiek intellect zo goed hun best doen elke brave burger ervan te overtuigen dat we SCHULDIG zijn aan de gehele opwarming van de aarde gaan we betalen. Voor sommigen is het verband kennelijk allang gelegd.

'Toeristen gaan 24 euro vliegheffing betalen'

Laatst gewijzigd: 6 februari 2007 16:38

DE MEERN - De nieuwe milieuheffing op vliegtickets betekent in de praktijk dat vakantiegangers ongeveer 24 euro extra moeten betalen voor hun ticket. Die berekening heeft de ANVR dinsdag bekendgemaakt.

De belangenorganisatie van reisondernemingen is woedend over de maatregel, die is opgenomen in het conceptregeerakkoord van CDA, PvdA en ChristenUnie. Volgens de ANVR gaat het om een ordinaire belastingmaatregel, die niet leidt tot vermindering van uitstoot van broeikasgassen.

"Door ongericht alle tickets te belasten, waarmee het kabinet een opbrengst verwacht te genereren van circa 350 miljoen euro, worden vliegtuigmaatschappijen in zijn geheel niet gestimuleerd te investeren in zuiniger en schonere vliegtuigen", aldus de ANVR, die vreest voor de internationale concurrentiepositie van het toeristische bedrijfsleven. (...)
                              http://www.nu.nl/news/967862/37/%27Toer ... en%27.html
                              "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Misschien ook eens de artikelen lezen bij de prentjes op Wikipedia:

Similarly, the Modern Maximum is partly responsible for global warming, especially the temperature increases between 1900 and 1950. Residual warming due to the sustained high level of activity since 1950 is believed responsible for 16 to 36% of recent warming (Stott et al. 2003).

Kortom, de zon is maar gedeeltelijk verantwoordelijk. De laatste jaren is de T° spectaculair beginnen stijgen omdat de atmosfeer zuiverder is geworden waardoor het Global Dimming fenomeen verzwakt. Door Global Dimming is het broeikaseffect wat gemaskeerd geweest. Maar nu de luchtkwaliteit wat verbetert is kan er terug meer zonlicht het aardoppervlak bereiken en kunnen de broeikasgassen de warmte vasthouden.
                                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
                                X